Het koninkrijk van King Fred II

We gaan eens even een Simon & Garfunkel hoofdstukje doen: 3 links ineens...

1. I am a rock: cover (klik hier)
2. I am a rock: omgekeerde soundmix(klik hier)
3. The sound of silence: duet met Frysque (klik hier)

Een beetje uitleg:

In beide versies van "I am a rock" heb ik the wall of sound verwerkt. Wat een soundmix is, weten jullie allemaal wel: je zingt op een karaoke-cd of iets dergelijks. Een omgekeerde soundmix houdt in: je hoort de stemmen van Simon & Garfunkel (en ook de gitaar van Paul Simon); de overige instrumenten heb ik toegevoegd.

Frysque is een vrouw uit Friesland (waar ook mijn voorouders vandaan kwamen trouwens) die ik via een advertentie vond. Ik zocht iemand om de plaats in te nemen van Angel Gabrielle, die er gewoon nooit meer de tijd voor vindt. Ik werk nu samen op afstand: ik stuurde haar het mp3-bestand met de begeleiding. Zij zong de solo en stuurde mij het geluidsbestand (en ook een filmpje) op. Dat geluidsbestand met alleen haar stem mixte ik dan hier in de studio. Daarna zong ik de tweede stem in.
 
Zo hee je video's zijn wel echt te gek hoor; Ja ik houd ook erg veel van houterige science fiction films met beroerd montage werk.
Hee, maar af en toe verdwijnt Fryske een beetje achter de galm en de 2e (, 3e, 4e, 5e etc) stemmen. Beetje zonde vind ik.
 
Zo hee je video's zijn wel echt te gek hoor; Ja ik houd ook erg veel van houterige science fiction films met beroerd montage werk.
Hee, maar af en toe verdwijnt Fryske een beetje achter de galm en de 2e (, 3e, 4e, 5e etc) stemmen. Beetje zonde vind ik.
Bedoel je daarmee: in "both sides now" of in "the sound of silence"?
Tja, smaken verschillen, en ik hou er niet van om één stem ver boven de rest te laten uitkomen. Doordat haar stem veel hoger is, komt die alleen dáárdoor al duidelijker naar voren.
 
de king doet gewoon z'n ding... ik vond de stem van de mevrouw wel iets beter klinken overigens...
Waarom doe je je stem altijd vervormen?
waarom altijd zinnen vervormen naar een quasi engelse grammatica?
"waarom vervorm je je stem altijd?" is meer dan sufficiënt... :P
 
In 2005 nam ik een cover van "Domino" van Clouseau op. Gisteren (zaterdag) heb ik dan eindelijk het filmpje erbij gemaakt dat ik al heel lang had willen maken.

 
Nog even dit hierover: Tjen Berghmans (de toenmalige gitarist van Clouseau) is niet bij mij in de studio geweest. Ik heb zijn gitaarsolo's gewoon van de cd geplukt.
 
In 2005 nam ik een cover van "Domino" van Clouseau op. Gisteren (zaterdag) heb ik dan eindelijk het filmpje erbij gemaakt dat ik al heel lang had willen maken.

Nog iets:

Laten we er een soort prijsvraag van maken: welke kleur T-shirt draagt de bassist? :)
 
Nog iets:

Laten we er een soort prijsvraag van maken: welke kleur T-shirt draagt de bassist? :)

Tja... Het is de vraag of het tracks-subforum geschikt voor dat soort "business" is.

Net als ik vraag "wat voor merk onderbroek draagt de zanger als hij moet grunten" lol
 
Tja... Het is de vraag of het tracks-subforum geschikt voor dat soort "business" is.

Net als ik vraag "wat voor merk onderbroek draagt de zanger als hij moet grunten" lol
Ik kan wel merken dat je het filmpje niet gezien hebt :P
 
Ik kan wel merken dat je het filmpje niet gezien hebt :P

Nee, je tracks zijn goed maar niet van mijn stijl, had enkele van deze al eerder gehoord en ben niet thuis in het genre. Ik hoor liever een experimentele progressive rock muziekje of eerder een synthpop minimalistische track.
 
Back
Top