The light is in the air (track met Lyric van Pablo)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.008
Locatie
-
Hey allen,

Ben afgelopen week eindelijk weer ns bezig geweest met muziek en met wat nieuws :) had al een tijdje een tekst liggen Pablo.

De track is nog niet helemaal af, heeft iig al wat edits achter de rug. Het einde is ff snel in elkaar geflanst.:D Ik heb al aardig wat overleg met Pablo gehad, en de track heeft nu al een paar edits achter de rug ;) maar begint aardig gestalte te krijgen :) Er komt nog wat zang bij op de plaats waar alleen "The Light Is In The Air" klinkt.

ff de check wat jullie ervan vinden

 
Laatst gewijzigd:
[edit modus]

Soulful! Ik durf mijn originele demo niet meer te beluisteren hehe...
Ben benieuwd wat de rest van de SF'ers hiervan vinden :)

[/edit modus off]
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt lekker.
Stem is idd ook mooi soulful.

Puntje van kritiek: ik vind het geheel niet sprankelen. Een beetje dofjes.

Paul
 
niet helemaal mijn smaak maar da's toch wel de sound van halverwege 90's... niet slecht met slechts MacGyverGear :D

Maar met goede jaren 90 muziek is helemaal niets mis.

Paul
 
Het eerste wat in me opkwam= Lijkt wel de voice of holland muziek :-p
 
Ik reageer even om dit thread omhoog te gooien. Ook al niet de mijne is, wou ik aangeven dat ik de songtekst aan de TS heb gegeven. Het nummer swingt in ieder geval lekker en stem is erg soulful. Hij doet denken aan Seal/Luther Vandross.
 
Je hebt echt een goede stem. De muzikale stijl is de mijne niet, maar laten we blij zijn dat smaken verschillen :)
 
Dank voor de reacties en de aandacht... Fijn dat het gewaardeerd wordt :) Was zelf heel erg tevreden met de compositie, al kan er misschien nog wel een bridge bij. ;)

De mix verdient zekers nog wat aandacht idd.. met name het hoog. Ga wat andere drums gebruiken en er kunnen ook nog wel wat breaks tussen hier en daar.. ff sleutelen nog dus...
Moet helaas de rest van de week werken dus erg veel tijd om te jammen is er niet meer de komende dagen.. al barst ik van de plannen.
Ook ben ik vanavond begonnen met een ouwe electrische gitaar die ik had gekregen wat op te lappen, die gaat ook deze track in.. lekker 80's 8).. Vanavond ben ik dus lekker bezig met m'n MacGyver tools :D
 
Een update met wat gitaarpartijtjes, hoog wat opgekrikt en nog wat edits.

Speciaal verzoek aan de mods zou de dubbele post weggehaald mogen worden.. Mijn dank is groot :) :okdan:
 

Attachments

  • The light is in the air (met gitaar)-1.mp3
    6 MB · Bekeken: 115
Laatst gewijzigd:
Prima pop song!
 
Thnx voor de reacties, mix is er gelukkig op vooruit gegaan :)

Moet toch nog wel ff wennen aan het mixen van een gitaar, sowieso lang geleden dat ik electrische gitaar had gespeeld. Ben er nog niet helemaal uit of ie er lekker in de mix zit. Aan de ene kant vind ik dat ie meer body kan hebben maar hij moet ook natuurlijk ook niet domineren. Heb wel een compleet nieuwe wereld ontdekt met "Guitar Rig" Alleen jammer dat het niet realtime te gebruiken is, maar wat is de software van vandaag de dag toch een verrijking :okdan:

Iemand nog een mening over de nieuwe mix, en eh.. hoe de gitaar er lekkerder in zou passen??
 
Nou, ik in elk geval niet. Klinkt lekker weer Beatz (en Pablo of course)! Bij de eerste versie had ik het idee van een jaren '80 track a la Living in a Box. Bij de tweede versie is dat idee voor een groot deel verdwenen. Hij is meer eigentijds geworden. Beide vind ik prima hoor :).

Wanneer ligt ie in de winkel?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top