Mythes en Legendes

Snelkookbami

Sidechain everything!
Lid sinds
6 september 2010
Berichten
1.359
Locatie
Venlo
Zo, even een gerecycled nummertje hopelijk klaar gemaakt voor release..
Wat vinden jullie er van, feedback mag altijd.

ps. ongemastered, je moet het volume zelf wat opkrikken
 

Attachments

  • synthforum.mp3
    9,3 MB · Bekeken: 40
Ik vind hem leuk, alleen de synths/piano zijn iets te hard in vergelijking met de drums, vooral in het begin tot ongeveer 2.00 min. Maar ik denk dat na het masteren dit beter wordt.
 
Ik vind hem leuk, alleen de synths/piano zijn iets te hard in vergelijking met de drums, vooral in het begin tot ongeveer 2.00 min. Maar ik denk dat na het masteren dit beter wordt.
De velocity van de eerste noot van de piano is sowieso hoger, doel je daarop? Ik ben er ook nog niet over uit of het nou accent toevoegt of dat het stoort.
 
De velocity van de eerste noot van de piano is sowieso hoger, doel je daarop? Ik ben er ook nog niet over uit of het nou accent toevoegt of dat het stoort.

Ah, oké, ja, dat accent klinkt iets te hard, of zijn er de drums te zacht; het kan ook aan mijn set up liggen... Maar dat viel me meteen op want met de andere nummers had ik dat niet...
 
Ik vind hem ok hoor. Beetje Chicane.
Ik zit wel een beetje te twijfelen over die lead synht sound die zeg maar het thema steeds herhaalt. Die vind ik een beetje cheezy.

Misschien ook nog een versie hiervan maken met een zanglijn erop. Goede vrouwelijke vocaliste.. :-)
 
Ik vind hem ok hoor. Beetje Chicane.
Ik zit wel een beetje te twijfelen over die lead synht sound die zeg maar het thema steeds herhaalt. Die vind ik een beetje cheezy.

Misschien ook nog een versie hiervan maken met een zanglijn erop. Goede vrouwelijke vocaliste.. :-)
Hmm, misschien dat ik die lead nog even totaal opnieuw aanpak, bedankt voor de tips.
 
Ik vind hem ok hoor. Beetje Chicane.
Ik zit wel een beetje te twijfelen over die lead synht sound die zeg maar het thema steeds herhaalt. Die vind ik een beetje cheezy.

Misschien ook nog een versie hiervan maken met een zanglijn erop. Goede vrouwelijke vocaliste.. :-)

Mee eensch, de lead-melodie ligt al klaar, daar hoor ik wel een vrouwenstem in.
 
Ben net ff naar je track in de studio aan het luisteren
zit veel sublaag op (rond 40hz) en een vreemde dip rond de 80<>85hz, het lijkt wel of je je bassline op die toonhoogte zachter hebt gezet om te compenseren voor een roomnode? de druk op de laagste octaaf is veel hoger dan die erboven? verder zit er heel veel DC Offset op je track (bijna .5% headroom) en heb je een lelijke sample tik op je percussie, deze spike kan je ook zien op 00:27.24 en 00:30.10 etc, beetje zonde, zou ik er uit knippen

verder is de track redelijk scherp in het hoog (veel EQ toegevoegd?) en mist de kick veel laag (lijkt bijna een snare, terwijl de baasline just weer erg veel sub heeft, je hebt daar dus een gat.

misschien ook eens kijken met VOXENGO SPAN hoe je mix eruit ziet een enigsinds horizontale lijn op de spits van de track is wel een goed uitgangspunt.
Ik ga ff wat aan je MP3 knutselen, zal hem zo uploaden
 
ik heb besloten wat meer inhoudelijk commentaar te gaan geven en waar mogelijk af en toe eens wat de gaan helpen. dus vandaar
 
Ben net ff naar je track in de studio aan het luisteren
zit veel sublaag op (rond 40hz) en een vreemde dip rond de 80<>85hz, het lijkt wel of je je bassline op die toonhoogte zachter hebt gezet om te compenseren voor een roomnode? de druk op de laagste octaaf is veel hoger dan die erboven? verder zit er heel veel DC Offset op je track (bijna .5% headroom) en heb je een lelijke sample tik op je percussie, deze spike kan je ook zien op 00:27.24 en 00:30.10 etc, beetje zonde, zou ik er uit knippen

verder is de track redelijk scherp in het hoog (veel EQ toegevoegd?) en mist de kick veel laag (lijkt bijna een snare, terwijl de baasline just weer erg veel sub heeft, je hebt daar dus een gat.
Track is al opgestuurd en ontvangen bij label, dus ik nog kleine aanpassingen moet make neem ik deze wel mee.
Er zit inderdaad een vreemde dip in de eq omdat ik het hoog van de basstoon waarschijnlijk niet mooi vond. Dat verhaal van die roomnode snap ik niet. DC offset, ook nooit van gehoord, komt dat eventueel door stereo enhancing? Ik heb er net over gelezen dat het bij analoog voorkomt, maar ik gebruik geen analoog? Ik heb redelijk veel hoog gebruikt voor bliepjes en bloepjes, misschien dat ik beter dan met die voxengo de boel wat beter balanceer. In ieder geval bedankt.
 
bij deze

nog ff zitten luisteren maar het lijkt wel of je de hele mix hebt lopen EQen, waar gaten zitten zitten ze gelijk overal en boost ook

DC off set kan komen door een slechte sample, nare VSTi' etc meerdere oorzaken

anyway hier ff mijn ding. sample clickje er niet uitgehaald
 
een roomnode heeft te maken met de akoustiek van je kamer, een veel gemaakte fout is dat wanneer je je basslijn in je kamer luistert, het LIJKT alsof 1 toonhoogte harder speelt dan de ander. je kan dan besluiten om bijv de velocity van die noten lager te zetten, zodat het in je kamer LIJKT dat ze meer consistent met hetzelfde volume spelen. (maar dat is natuurlijk niet het geval, want je compenseert voor je akoustiek)

maar dit is dan alleen in jouw kamer het geval, elders zal je die noten gewoon zachter horen.
Wat ik hier boven beschrijft lijk ik te horen in je track

verder veel sub <80hz, heel weinig in het 80hz < 800hz gebied maar ook weer bij alle instrumenten, alsof je heb lopen EQ'en in je complete stereomix. Ruimte maken in het 500hz gebied is op zich wel goed, maar dit zou ik normaal gesproken niet met alle instrumenten doen.
Ik weet niet of je je kick bewust zo dun gekozen hebt, maar het lijkt wel een snare, kan een keuze zijn natuurlijk
Maar als ik alle mixkeuzes zo optel + het commentaar op m'n snip, DENK ik dat je nog wel wat verbetering in het laag kan aanbrengen in je kamer. misschien wat basstraps/rockwool o.i.d. wat voor monitoren gebruik je?

e.e.a is natuurlijk opbouwend bedoelt, Maar je kan veel meer uit je tracks halen denk ik want melodisch en qua arrangement ben je echt heel goed bezig!
 
verder veel sub <80hz, heel weinig in het 80hz < 800hz gebied maar ook weer bij alle instrumenten, alsof je heb lopen EQ'en in je complete stereomix. Ruimte maken in het 500hz gebied is op zich wel goed, maar dit zou ik normaal gesproken niet met alle instrumenten doen.
Komt waarschijnlijk doordat ik alles EQ en alles ook vrij simpel op gehoor. Bass = laag, stabs = midden, plucks/arpegs achtige riedeljes = hoog. Dat gat onstaat dan door dat het bij alle instrumenten dan toch nog net weg geschept is.

Ik weet niet of je je kick bewust zo dun gekozen hebt, maar het lijkt wel een snare, kan een keuze zijn natuurlijk
Maar als ik alle mixkeuzes zo optel + het commentaar op m'n snip, DENK ik dat je nog wel wat verbetering in het laag kan aanbrengen in je kamer. misschien wat basstraps/rockwool o.i.d. wat voor monitoren gebruik je?
Ik ben gewend om om het allerlaagst van de kick en de bass weg te halen (hele scherpe eq, alles onder 30hz ish, dit heb ik ergens gelezen en nu doe ik het automatisch. Vandaar dat de kick misschien dun overkomt, maar wederom kies ik de kick die ik er lekker bij vind passen, kijk niet zo veel naar spectrums.
Ik heb overigens ook geen monitoren maar hifi, omdat ik op het moment niet zo breed zit (schoolgeld, kamer) kan ik ook geen monitoren kopen.
Alle tips die je geeft komen voor mij ook opbouwend over, maar als je met termen gaat smijten dan verlies ik snel de aandacht 8o
 
de drums zijn wel heel erg zwak.
ik zou de comp er af halen of latere attack geven.
of een de-comp / expander gebruiken voor meer attack en punch.
bij dance muziek moet die kick toch wel een beetje power hebben vind ik.
die van raphie is al beter , maar persoonlijk vind ik het nog te zwak en plat klinken.
misschien de lead enzo wat zachter ook.
 
Je track luistert lekker weg.. klinkt mellow.. Ik denk dat een lekkere vocal er overheen mooi zou zijn.. gewoon 2 zinnetjes af en toe.. iets dromerigs.. De track is niet echt heel spannend.. maar kabbelt wel lekker voort...

Ik let eigenlijk het meeste op de creatieve kant van een track: melodieen, arrangement, keuze voor sounds en samples.. En dat zit hier wel goed.

De technische kant (mix) heb ik minder verstand van.. Maar dat kan worden uitbesteed en is dus het punt niet.. Belangrijker is:'raakt de track me?' Die creativiteit zit in je of niet.. dat kan je niet kopen of leren..
 
daarom zou ik hier ook adviseren om de mix over te doen, de subass is veel te hard t.o.v. de kick
en de rest van de mix is veels te veel gelowcut.
zat gisteren op een gegeven moment op +20db om weer een beetje oomph erin te krijgen, met als gevolgd dat de te harde subbass al helemaal niet meer te bewerken was, word een smeerboel in het laag dan.

Heb er in mijn versie dus voor gekozen om 80> <120hz iets aan te zetten
<50hz met 12db/oct af te vlakken en met de SSL-G de mix te compressen. tevens wat parralel compressie om de subbass nog wat rustiger te krijgen met de API en daarna het mixvolume op niveau gebracht, hierdoor heb je een mix die toch goed op volume is, als geheel wat rustiger is en waarbij de limiter maar een paar keer nog geen db afscheert.
dit alles natuurlijk met de 256kbit mp3 van Snelkookbami.

zoals ik hierboven ook al zei, je hebt zeker talent, maar uit je producties kan je nog veel meer halen als je wat tijd besteed aan afluistering en akoestiek.
 
daarom zou ik hier ook adviseren om de mix over te doen, de subass is veel te hard t.o.v. de kick
en de rest van de mix is veels te veel gelowcut.
zat gisteren op een gegeven moment op +20db om weer een beetje oomph erin te krijgen, met als gevolgd dat de te harde subbass al helemaal niet meer te bewerken was, word een smeerboel in het laag dan.

Heb er in mijn versie dus voor gekozen om 80> <120hz iets aan te zetten
<50hz met 12db/oct af te vlakken en met de SSL-G de mix te compressen. tevens wat parralel compressie om de subbass nog wat rustiger te krijgen met de API en daarna het mixvolume op niveau gebracht, hierdoor heb je een mix die toch goed op volume is, als geheel wat rustiger is en waarbij de limiter maar een paar keer nog geen db afscheert.
dit alles natuurlijk met de 256kbit mp3 van Snelkookbami.

zoals ik hierboven ook al zei, je hebt zeker talent, maar uit je producties kan je nog veel meer halen als je wat tijd besteed aan afluistering en akoestiek.
Ik heb het genoteerd en ik ga er met volle moed mee aan de slag zodra ik bericht terug krijg van 't label. Danku

Ik let eigenlijk het meeste op de creatieve kant van een track: melodieen, arrangement, keuze voor sounds en samples.. En dat zit hier wel goed.
Ik ook. Thanks!
 
Snelkookbami, gaat er hier niet zo zeer om wat je "fout" doet, maar meer of je dit wel of niet thuis kan horen?
misschien klinkt de mix thuis op jouw hifi setje wel top, maar dan heb je dus naar je set en akoestiek toegemixed.

Dit probleem zal dan altijd terugkomen, vandaar dat ik zeg besteed daar eens wat tijd aan, miischien wat verplaatsen etc, hoeft niet altijd geld te kosten, je kan je set ook inmeten met REW (Room EQ wizard) al veel over geschreven op het forum, dan weet je waar je staat.

mijn schatting is dat je systeem een boombox geluid heeft, waardoor je oomph al is aangezet in je set
hiervoor ga je dan compenseren met EQ, zodat die elders "dun" klinkt.
de subbas kan je thuis niet goed horen waardoor je deze te hard zette.

Als de dit soort zaken voor jezelf in kaart brengt, en dat kan gratis, dan weet je waar je staat en wat je valkuilen kunnen zijn. Suc6
 
Back
Top