Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De velocity van de eerste noot van de piano is sowieso hoger, doel je daarop? Ik ben er ook nog niet over uit of het nou accent toevoegt of dat het stoort.Ik vind hem leuk, alleen de synths/piano zijn iets te hard in vergelijking met de drums, vooral in het begin tot ongeveer 2.00 min. Maar ik denk dat na het masteren dit beter wordt.
De velocity van de eerste noot van de piano is sowieso hoger, doel je daarop? Ik ben er ook nog niet over uit of het nou accent toevoegt of dat het stoort.
Hmm, misschien dat ik die lead nog even totaal opnieuw aanpak, bedankt voor de tips.Ik vind hem ok hoor. Beetje Chicane.
Ik zit wel een beetje te twijfelen over die lead synht sound die zeg maar het thema steeds herhaalt. Die vind ik een beetje cheezy.
Misschien ook nog een versie hiervan maken met een zanglijn erop. Goede vrouwelijke vocaliste.. :-)
Ik vind hem ok hoor. Beetje Chicane.
Ik zit wel een beetje te twijfelen over die lead synht sound die zeg maar het thema steeds herhaalt. Die vind ik een beetje cheezy.
Misschien ook nog een versie hiervan maken met een zanglijn erop. Goede vrouwelijke vocaliste.. :-)
Track is al opgestuurd en ontvangen bij label, dus ik nog kleine aanpassingen moet make neem ik deze wel mee.Ben net ff naar je track in de studio aan het luisteren
zit veel sublaag op (rond 40hz) en een vreemde dip rond de 80<>85hz, het lijkt wel of je je bassline op die toonhoogte zachter hebt gezet om te compenseren voor een roomnode? de druk op de laagste octaaf is veel hoger dan die erboven? verder zit er heel veel DC Offset op je track (bijna .5% headroom) en heb je een lelijke sample tik op je percussie, deze spike kan je ook zien op 00:27.24 en 00:30.10 etc, beetje zonde, zou ik er uit knippen
verder is de track redelijk scherp in het hoog (veel EQ toegevoegd?) en mist de kick veel laag (lijkt bijna een snare, terwijl de baasline just weer erg veel sub heeft, je hebt daar dus een gat.
Komt waarschijnlijk doordat ik alles EQ en alles ook vrij simpel op gehoor. Bass = laag, stabs = midden, plucks/arpegs achtige riedeljes = hoog. Dat gat onstaat dan door dat het bij alle instrumenten dan toch nog net weg geschept is.verder veel sub <80hz, heel weinig in het 80hz < 800hz gebied maar ook weer bij alle instrumenten, alsof je heb lopen EQ'en in je complete stereomix. Ruimte maken in het 500hz gebied is op zich wel goed, maar dit zou ik normaal gesproken niet met alle instrumenten doen.
Ik ben gewend om om het allerlaagst van de kick en de bass weg te halen (hele scherpe eq, alles onder 30hz ish, dit heb ik ergens gelezen en nu doe ik het automatisch. Vandaar dat de kick misschien dun overkomt, maar wederom kies ik de kick die ik er lekker bij vind passen, kijk niet zo veel naar spectrums.Ik weet niet of je je kick bewust zo dun gekozen hebt, maar het lijkt wel een snare, kan een keuze zijn natuurlijk
Maar als ik alle mixkeuzes zo optel + het commentaar op m'n snip, DENK ik dat je nog wel wat verbetering in het laag kan aanbrengen in je kamer. misschien wat basstraps/rockwool o.i.d. wat voor monitoren gebruik je?
Ik heb het genoteerd en ik ga er met volle moed mee aan de slag zodra ik bericht terug krijg van 't label. Dankudaarom zou ik hier ook adviseren om de mix over te doen, de subass is veel te hard t.o.v. de kick
en de rest van de mix is veels te veel gelowcut.
zat gisteren op een gegeven moment op +20db om weer een beetje oomph erin te krijgen, met als gevolgd dat de te harde subbass al helemaal niet meer te bewerken was, word een smeerboel in het laag dan.
Heb er in mijn versie dus voor gekozen om 80> <120hz iets aan te zetten
<50hz met 12db/oct af te vlakken en met de SSL-G de mix te compressen. tevens wat parralel compressie om de subbass nog wat rustiger te krijgen met de API en daarna het mixvolume op niveau gebracht, hierdoor heb je een mix die toch goed op volume is, als geheel wat rustiger is en waarbij de limiter maar een paar keer nog geen db afscheert.
dit alles natuurlijk met de 256kbit mp3 van Snelkookbami.
zoals ik hierboven ook al zei, je hebt zeker talent, maar uit je producties kan je nog veel meer halen als je wat tijd besteed aan afluistering en akoestiek.
Ik ook. Thanks!Ik let eigenlijk het meeste op de creatieve kant van een track: melodieen, arrangement, keuze voor sounds en samples.. En dat zit hier wel goed.