Trails of industry

Bass

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 oktober 2002
Berichten
10.063
Heb iets geprobeerd wat "industrieel" zou moeten voorstellen..
veel luisterplezier :)
 

Attachments

  • Induced - Trails of industry.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 41
goeie basis alleen veranderd er niet zo veel, op een gegeven moment word de bass gemute en daarna is 'ie er weer... een wat andere sequence die de boel wat afwisseld en transponeerd en je naar een ander level brengt so to speak zou ik persoonlijk wel een pre vinden eigenlijk... zo rond de 1e minuut is zo'n beetje alles al weggegeven... misschien ook wat stemsamples er door om de boel wat op te juinen of af en toe wat van die grotesque accentische sounds bijvoorbeeld...
 
tja dat geldt voor 99% van alle sequencer gebaseerde muziek he
 
ja je denkt toch niet dat ik mn beste tracks hier ga posten? ;)
 
die staan in mn PC :)

hmm deze valt eigenlijk ook wel tegen ja, met een wijntje op klonk die best goed :(
 
sound staat weer als een huis. zo'n stuk moet je gewoon een keer afmaken, wat meer details en echte afwisseling, niet alleen parts muten. nu is het een smippet geen track (niet dat ik vaak veel verder kom dan een opzetje : ) ) tja...en ene richard vragen voor de vocals zou het ECHT afmaken.
 
wel vreemd op een synthforum dat mensen alleen op de zogenaamde structuur van een nummer letten in plaats van de synthsounds die erin zitten
 
tsja, bij een patch gaat het om het bouwen van een lekker geluid, bij een sequence gaat het om het plaatsen van lekkere noten die dat lekkere geluid verder laten leven, bij een nummer gaat het om het bouwen van een lekker arrangement met al die lekkere sequences en sounds... misschien moet je de volgende keer er ff bij vermelden waar we op moeten letten en/of op mogen reageren... alvast dank...
 
Persoonlijk vind ik sounds en mix ondergeschikt aan het arrangement.
Ik heb vele tracks gehoord met brakke sounds en een gare mix die ik steengoed vond.
Als ik een track maak dan begin ik eerst gewoon een arrangement op te bouwen, als dat eenmaal wat voorstelt ga ik zorgen dat de sounds in orde zijn en daarna ga ik aan de mix werken.
Dit voorkomt dat ik blijf hangen in het tweaken aan een sound zonder dat ik verder iets zinnigs aan een track toevoeg.
 
ja idd, bij een schilderij zet men ook eerst een schets op papier...

arrangeren is niet de makkelijkste discipline van de 3 idd... sounds zijn de woorden, sequences de zinnen en het arrangement is het hele verhaal...
Persoonlijk vind ik sounds en mix ondergeschikt aan het arrangement.
een auto is idd een auto, je wil de luisteraar van A naar B brengen... het alleen hebben van een ferrari stuurwiel is (nog niet eens) het halve werk :D
 
Persoonlijk vind ik sounds en mix ondergeschikt aan het arrangement.
Ik heb vele tracks gehoord met brakke sounds en een gare mix die ik steengoed vond..

hmm ik heb dat juist andersom, ik vind juist nieuwe en boeiende "onbekende"
geluiden veel interessanter dan hoe een nummer in elkaar zit...
vandaar ook dat ik sferische soundscapes toch leuker vind om te maken :)
 
Back
Top