Rhodes rulez!

als woorden te kort schieten:
britemp8.jpg
 
Wat klinkt een Rhodes toch heerlijk.

We spelen wellicht niet allemaal zo goed als Herbie Hancock, maar ik adviseer alle emulator-rhodes-vst-gebruikers een echte te halen ;)

http://www.gritt.nl/Trigg-SongForTheNecks.mp3

En dan niet zoals ik drie jaar geleden de MARK I weer verkopen wegens ruimtegebrek. Spijt als haren op m'n hoofd.

Fijne track man!
 
zeer fijne sound! ik heb de mijne iets 'houtachtiger' afgesteld, maar met zoveel bel vind ik ook super. Live gebruik ik nu ook Skarbee, die is ook ongeveer zoals jouw sound. Ik zit ook ff je akkoorden na te spelen, ergens komt er eentje die zo "outside" is, dat is cool. Je kunt echt vrijwel elk akkoord over elke basnoot leggen :-)
 
holy shaize... dit is effe nice.. precies de jazz die ik zoek!! dit soort muziek luister ik elke ochtend .. en deze zal dan ook wss morgenochtend door mn speakers knallen!

en wat die plugins betreft... real shiz rules!
 
geweldig!

die sound met dat karakter is toch echt onovertroffen. Mooie akkoorden ook vind ik.

:okdan:
 
Thanks allen! Ik heb wel zin om een heel album te maken in deze stijl...

@Stage 73: het outside accoordje is denk ik de majeur terts die ik 1x in het nummer speel..
het 1e akkoord heeft namelijk alleen een kwint en een dominant 7 dus daar kan je dan mineur en majeur-tertsen op leggen.

De percussie heb ik trouwens ingespeeld met de Korg Wavedrum
 
Mooi trackje, maar...

maar ik adviseer alle emulator-rhodes-vst-gebruikers een echte te halen

...wil je een massale epidemie van hernia laten uitbreken?
 
Wat klinkt een Rhodes toch heerlijk.

We spelen wellicht niet allemaal zo goed als Herbie Hancock, maar ik adviseer alle emulator-rhodes-vst-gebruikers een echte te halen ;)

http://www.gritt.nl/Trigg-SongForTheNecks.mp3

Denk dat voor menigeen geldt dat zij in hun setup het liefst zo'n Rhodes of Wurlitzer zouden hebben, zo'n analoge Korg CX-3, en een analoge synth. Voeg daar bijvoorbeeld een PC aan toe voor de softsynth's met een goede controller en je bent zo goed als voorzien.

Die Wavedrum lijkt mij ook al een heel poosje leuker dan bijvoorbeeld die midi-pads van Korg, omdat die Wavedrum veel meer lijkt op een instrument. Je kunt er met brushes op spelen voor dat lekker slepende effect. Stel er zo'n hihat bij op en je hebt een heerlijk setje voor de muziek van je track.
 
het zou een mooiere track zijn als de percussie en de bas ook andere dingen deden :)
Nu valt het heel erg op dat die een loop zijn.

Voor de rest leuk gespeeld! :)
 
Back
Top