is deze track goed gekeurd trancey

highwayjunk

Ingeburgerd
Lid sinds
14 februari 2011
Berichten
33
Locatie
Waasmunster
ik ben nog enorm aan het leren
mijn vraag is zit dit goed


groetjes Highwayjunk
 

Attachments

  • trancy 22-MP3 - MPEG Layer-3 Audio.mp3
    9,5 MB · Bekeken: 48
Zonder nog echt goed geluisterd te hebben zeg ik dat de vocal niet matched.
Hij dissoneert behoorlijk (mijns inziens) en ook vind ik het trage tempo ervan niet kloppen.

paul
 
Vocal in Ableton aanklikken, dan krijg je onderin beeld de vocal als wave vorm te zien. Zet LOOP aan, verander de pitch naar smaak en verschuif de LOCATORS naar smaak. Youtube kijken hoe het een en ander precies in elkaar steekt.
 
Het blijft voor een groot deel ook een gehoorkwestie (buiten het technische gedeelte.

Vaak weet je wel de toonsoort. Op veel sample cd's staat deze aangegeven. Dat beperkt dan meteen de akkoorden die je kan gebruiken. Dat scheelt weer. Als je geluk hebt heb je ook de bijbehorende akkoorden van de vocal. Soms ook via de sample cd te vinden.

Maar ik zou eerst eens gaan proberen om wat kortere phrases te gebruiken. Dan is het risico op vals klinken al weer een stuk minder. Misschien even helemeaal geen vocal gebruiken en eerst concentreren op de muziek.

www.trancemusicmastery.com zegt hier en daar wat over vocals gebruiken. Dit is sowieso een tip.

paul
 
Ik kan niet 10 minuten naar loopjes luisteren.
Tip dus, kort hem wat in en zoiezo veel meer detail om de aandacht van een luisteraar erbij te houden. Ik vind de melodie ook erg saai en eentonig, maar dat kan je verbeteren door gewoon lekker door te gaan met muziek maken, komt vanzelf wel.
 
Back
Top