DSP jam, Nord G1 vs Ensoniq DP2

cult45

011110111000
Lid sinds
13 juli 2004
Berichten
2.007
Locatie
amsterdam
Van de week een DP2 overgenomen van da Goose. Noisy ransbak maar wel lekker. Hij hangt boven mn G1 in de rack dus heb ik maar een kleine livedubje gemaakt om de Ensoniq een beetje te leren kennen(en de nord weeres te kietelen). Halvewege de track komt een midiCC sequence in die de reverb mix aanpast.

 
deed me door de reverb denken aan amber

autechre-amber.jpg
 
ik denk dat het de combinatie geluidjes+FX is die aan Amber doet denken...ik weet niet of de FX op zich zo 'Amber-like' zijn ?
Ik wil maar zeggen, als je deze geluiden door een andere effectenbak met reverb/delay haalt, klinkt het dan zo anders dan dit ? Ben hier oprecht benieuwd naar of het de FX zijn die dit Amber-like laten klinken, kan je dezelfde geluiden eens door een ander FX steken ?
Ik hoor toch vooral delay, niet ? (toch niet énkel reverb ?)
 
komt grotendeels door de stereo delays denk ik. Deze track probeer ik te vertalen naar Live met operator. Binnenkort een variant daarvan.
 
deed me door de reverb denken aan amber

autechre-amber.jpg

op wat slaat de 'warp paperback' op deze foto ? Ik heb de cd, maar zit in gewoon plastieken cd-hoes
 
ik weet niet of de FX op zich zo 'Amber-like' zijn ? Ik wil maar zeggen, als je deze geluiden door een andere effectenbak met reverb/delay haalt, klinkt het dan zo anders dan dit ?
Het heeft denk ik voornamelijk te maken met het toepassen van flink veel reverb met een lekker lange decay.
 
Zit geen reverb op de patch tot 2/3 van de track. Stereo delay en lange (3-5 sec) release op de synth zn volume adsr.

In Ableton met operator en filterdelay valt t best tegen om deze feel te benaderen. Dacht nooit dat ik het zou zeggen, maar het is moeilijk om zo goed als de Nord filter te laten klinken. Wordt wel mooi, maar toch anders.
 
Back
Top