Silence (Techno minimal) - Download

PabloDeMode

Spank!
Lid sinds
26 april 2010
Berichten
3.740
Locatie
Buenos Aires
Het komt niet vaak voor dat ik dit type muziek maak...

http://soundcloud.com/pablodemode/silence-techno-minimal

Veel luisterplezier! :dj:
 
Bedankt voor de commentaren! Heb wel wat aan de mix gewerkt en vond het interessant om nog wat in de mix-mastering technieken te verdiepen (hoewel ik uiteindelijk zanger ben :) ).

Misschien doe ik er nog eentje bij, maar persoonlijk hou ik meer van melodische synthpopmuziek.
 
Ik krijg het een beetje benauwd van deze track... (of is dat geen gehijg op de maat?)
Een puntje; Daar waar je Silence zegt, dat zou ik extremer aanpakken, bijvoorbeeld met alleen de bassdrum, of echt even een maat lang silence. Nu loopt het evengoed gewoon als een trein door.

Maar zeker de sounds zitten wel goed in elkaar!
 
Een puntje; Daar waar je Silence zegt, dat zou ik extremer aanpakken, bijvoorbeeld met alleen de bassdrum, of echt even een maat lang silence. Nu loopt het evengoed gewoon als een trein door.

Interessante tip, ik had al geprobeerd met dat gedeelte maar het was iets storends, vandaar dat ik zo liet.

Maar ik neem deze tip mee voor een volgende track, en bedankt! :okdan:
 
Ik zie hier geen link!
 
Pablo goes minimal.. en hoe.. :okdan: Ben om eerlijk te zijn niet zo thuis in deze stijl... behalve dat ik zo nu en dan weleens op het late uur meepik hier en daar maar vind het lekker klinken :okdan:

Heb wel een kleine tip mbt tot mastering en zoals de mix nu is. Er zitten nu wat geluiden in tegenfase (percussie, noise oa). Klinkt wel ruimtelijk op een manier maar als je opname op een mono source (mobiel bv) wordt afgespeeld ben je al die dingen in de mix kwijt, tellen tegen elkaar weg.. en die silence zou zonde zijn ;)
 
Bedankt voor de commentaren, had ik niets meer verwacht hehe... Al de tips zijn interessant en neem ik door voor een tweede of misschien een derde nummer van dit soort. Het is zo dat ik namelijk meer een "verhaal achter het nummer" wil laten horen, en bij deze kon ik geen verhaal verzinnen maar een "gevoel".

@Storm: je kunt ook op mijn "signature" klikken, daar staat mijn link naar SC en het eerste nummer is dat "silence".

@Beatszofbucket: Ik zal ff checken op mijn DAW, ik heb het stereobeeld inderdaad ruimtelijk gemixt gezien de
"eentonige" melodie XD.
 
Mijn buren vinden dit niet leuk.. Idd minimal en leerzaam! Ik wil altijd teveel in 1 muziekje :-S
 
Er zitten nu wat geluiden in tegenfase (percussie, noise oa). Klinkt wel ruimtelijk op een manier maar als je opname op een mono source (mobiel bv) wordt afgespeeld ben je al die dingen in de mix kwijt, tellen tegen elkaar weg.. en die silence zou zonde zijn ;)

Ik had al zoiets, het klinkt gek. Maar zo klinkt tegenfase dus. :)

Wat betreft de track: érg lekkere groove, sounds en sfeer!
Ik zou zelf wel voor een meer DJ vriendelijke structuur gaan. Nu is de track na de break bijna afgelopen. Voor een DJ is het handig om nog wat tijd te hebben de volgende plaat in te mixen.
En wat inderdaad al eerder gezegd is: "silence" nog wat meer benadrukken met behulp van de muziek.
 
Leuk wel, ik vind dat er niet superveel variatie in zit maar ik heb het idee dat dat bij dit soort muziek hoort (geen verstand van...) Relaxte sounds en mix wel, ben benieuwd naar een dikke synthpop plaat van je!
 
Leuk wel, ik vind dat er niet superveel variatie in zit maar ik heb het idee dat dat bij dit soort muziek hoort (geen verstand van...) Relaxte sounds en mix wel, ben benieuwd naar een dikke synthpop plaat van je!

Bedankt Seb!
Ik ben bijna aan "het eind" van een nieuwe synthpop track, maar had problemen met mijn computer dus ik moest dingen nog repareren en de track afmaken. Dit keer gaat meer om de coldwave-darksounds (en trouwens luister ik nu veel naar muziek van dat genre, en ben helemaal weg van de Gina X Performance liedjes, waarvan ik ook inspiratie krijg hihiihihi :D)
 
Back
Top