Room of Close Associates - Mysterious Girl

Devon-Miles

Ouwe rot
Lid sinds
15 mei 2005
Berichten
2.420
Locatie
Amsterdam
Jaren 80 stijl, lekkere pompende oldskool drums, wat chords uit de Jx3p en Jx 8p.
Ik ga het groots aanpakken, komt nog een gitarist een solo spelen en ga zelfs nog een solo doen.
Komen nog verses in die ik nu aan het schrijven ben.
Let nu niet zo op de vocals, ik ben geen zanger :)
 

Attachments

  • RCA 80's - Digital World 3.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 28
Ik zeg: leuk :)
 
Lekkere zomertrack!

(Maar dat is onder ons de back to the 80's een beetje nostalgie).

Here my vote.
 
het muziekale gedeelte is wel lekker. Geeft idd goed het jaren 80 sfeertje weer.

De vocalen vind ik dramatisch.
Ze lijken op de 1 of andere manier niet te kloppen.
Ook een ovedreven niet mooie intonatie. (bv het woordje extasy)

Ik zou die vocalen daarom opnieuw inzingen (laten zingen)

Verder luistert het trackje lekker weg.

Paul
 
Wat ptaurus zegt. Hoewel, vind dat de vocalen nét niet kunnen, dus vind ze wat minder dramatisch als Ptaurus.

Wat er nog bij zou kunnen, naar mijn mening is een vocoder of een talkbox 8)
CYBERNETICEXTASYYYYYYY --- strings akkoord, strings akkoord... kan volgens mij moeilijk fout gaan.

Ben ik een ouwe lul als ik zeg dat het te hard is afgemixt?
 
Thanks!
De vocals zijn wat hissig en kunnen zeker overnieuw alhoewel de tekst hetzelfde blijft.
Ik vond na het zien van Tron het thema internet/cyberspace in combi met een jaren 80 sound wel mooi.
Er komen ook nog wat funky gitaar riffs in.
Qua mix is dit wel flink steviger dan oldskool jaren 80 maar ik hou wel van wat ballen en ben ook net onder de grens gebleven. Ik denk als ik dat helemaal eruit haal dat het net weer té fluffy gaat klinken alhoewel ik altijd nog een gulden middenweg kan kiezen.
Vocoder gebruik is evt. ook een idee, dat past zeker bij het sfeertje.
 
Vocoder gebruik is evt. ook een idee, dat past zeker bij het sfeertje.

... of de combinatie tussen vocals en vocoder, want, naar mijn mening, de synthgeluiden zijn al genoeg cool om nog een vocoder erbij te zetten.

In de studio klinkt dit natuurlijk wat voller.
 
Ik vind die zang eigenlijk wel wat hebben zo.
Die drum zou ik ook iets zachter in de mix zetten en van dat stuk wanneer die nog alleen is maar de laatse 2 à 4 maten pakken. Dat is genoeg voor de impact en dan loopt het lekkerder door denk ik.
Ik zie dat je een andromeda tot je beschikking hebt. Misschien voor de bas iets krachtigers daaruit, meer attact en bijgeluid in het mid?
Andyway, leuk nummer
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb hier geen andromeda gebruikt, alleen de jx3p en jx8p en heb expres geen harde attack gebruikt omdat het de basssound een te harde tik geeft, heb liever meer punch en volheid in de drums. vind het zeker geen pre om op alles dikke attacks te gebruiken. Eigenlijk is mijn Jx8p wat rot maar daardoor klinken sommige noten net wat harder in de bassloop soms, erg lekker is dat. Zang is twijfelachtig qua kwaliteit (ben ook geen zanger) maar hoor en voel dat het tussen net wel en net niet zit. professioneel gezien in elk geval niet maar wil het niveau van deze productie zeker omhoog trekken.
@ Andy ik weet niet of ik geheel precies weet wat je met die drums bedoelt, van de kale drumloop de laatste 4 maten pakken en daar een loop van trekken?
 
Wat de bas betreft: Met krachtiger bedoelde ik niet dikker, juist transparanter - met een korte aanwezigheid en dan iets terugvallen zodat het meer samenwerkt met de drum als een weeftapijt. Ik weet dat de Andromeda dat in huis heeft.
Met het intro - de drum alleen - bedoelde ik: alles voor de laatste 4 maten gewoon weglaten, dus met de laatste 4 maten het nummer beginnen. Is genoeg voor de impact die het heeft.
De zang zou je idd wel opnieuw kunnen doen ivm timing en articulatie, maar dan wel weer afmixen zoals je hier gedaan hebt.
Zoals gezegd, ik vind dat echt wat hebben.

Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk ervan maakt, want er zit genoeg potentie in.
 
@ Andy, ik ga dat met die drums proberen, ook een klein tikje zachter.
de bassline blijft wel zo, daar heb ik veel moeite aan besteed en vind de Jx8p hierin fantastisch klinken.
Ook de melancholische Jx3p sound staat erg lekker.
De zang moet sowieso opnieuw ja,het was meer voor het idee en spontaniteit.
Mocht iemand zo'n stemgeluid, tonatie hebben, ge bent welkom..
 
Laatst gewijzigd:
Herinneringen terughalen :)

Ik bedoel ineens kwam dit nummer in mijn hoofd terecht :P Te veel naar Prince geluisterd de laatste tijd...
 
Back
Top