[Progressive House] Urban Serenity

Trebla

Reason-er
Lid sinds
19 oktober 2002
Berichten
59
Locatie
Leidschendam
Na mijn 2 tracks (deep grumble en gravity) hier een preview van een nieuwe track van mij waar ik nog mee bezig ben. De track heeft 2 kanten; rustige kant en een wat meer industriele drukkere duistere kant. Vandaar ook de titel: Urban Serenity

De stedelijke/industriele omgeving maar toch met een rust over zich door de pads en fx.

Titel: Urban Serenity
Lengte: 7:56
Productietijd: ± 2 dagen
Gemaakt met: Reason 2 en T-Racks.

Feedback is altijd welkom, alvast bedankt.

----------------------------------------------------------------------------
http://www.xs4all.nl/~vthart/tracks/urbanserenity.mp3
 
Hij begint lekker rustig en dan bescheiden door. En die leuke geluidjes erdoor zijn ook wel lekker.

Je kentem zo op vinyl pleuren. :D
 
Thanks Fuse! :)

Ben zelf nog niet helemaal tevreden, hier en daar klinkt ie nog wat droog en hier daar moet ik nog aan de panning werken (meer stereo). Maar dat komt wel goed, ben er mee bezig.

Iemand anders nog?
 
dit is best wel cool!
afgezien van het feit dat ie af en toe nog een beetje 'leeg' klinkt (maar waar ligt dat aan? ik weet het ook niet...) is dit erg lekker. lekker rustig ook.
ik had ook nog een puntje over het hoog, met name de hi-hats, maar ik zie nu dat het een 96 kbps mp3tje is, dus ik denk dat t daar aan ligt.
erg cool! misschien moet je john digweed even mailen?
 
lekker trackje, jammer van de slechte mp3 kwaliteit
 
Thanks.

Lage kwaliteit van de mp3 zorgt er inderdaad voor dat wat dynamiek verdwijnt en vooral het hoog wordt afgekapt.
 
Beter hoor! Kabbelt lekker door...
Kun je wat vertellen over hoe het -muzikaal gezien- nummer tot stand is gekomen? (waar mee begonnen etc.)
 
Wat wil je precies weten?

Ik begin altijd met de beat en percussie. Als die niet naar mijn wens zijn ga ik niet eens verder, dat is de basis van je track. Daarna ga ik ermee verder om wat elementen toe te voegen, dat verschilt per style welke elementen je eerst toevoegd. Bij progressive probeer ik veel tijd te besteden aan de stabs / chords.

Is dit genoeg of had je wat anders in gedachten?
 
Vanaf de break vind ik m heel relaxed, alleen wat te weinig afwisseling. Over het algemeen klinkt het nummer ook heel goed, het mist alleen nog het een en ander aan afwerking.

Ik weet niet of je ook Reason 2 gebruikt, maar probeer er eens wat van die hemelse synths uit de Malstrom achter te gooien, dat zou het nummer al heel wat lekkerder maken.

7.5/10 (als we er toch een punt voor geven)

Maar met afwerking kan dat zeker een 8 of 8.5 worden.

De percussie is overigens bijzonder goed.
 
Thanks MDJ,

Je hebt een aantal goede punten en het klopt dat er nog best wat moet gebeuren aan de afwerking.
Ik heb er nog niet veel tijd aan besteed vandaar dat dit meer een preview is / was.

Ik zal er zeker nog wat uurtjes in gaan stoppen (nu in totaal 6 a 8 uur bezig geweest).
 
Ik zal dit weekend ook eens een nummertje posten, kom er maar niet uit wat betreft de melodie, dus mogen jullie me helpen met kiezen :)
 
Ik ben vandaag weer 's bezig geweest met deze track. Hij is wat minder droog, meer panning gebruikt (breder stereobeeld) en ik heb geprobeerd wat meer variatie in te brengen.

Tevens heb ik hem nu op 128 kbps geencode (ipv 96kbps), wat de kwaliteit ten goede komt.

URL is hetzelfde.
http://www.xs4all.nl/~vthart/tracks/urbanserenity.mp3
 
erg mooie track! dit waardeer ik zeker wel... coole sfeer door de pads/strings... mooie beat, lekker ritme, relaxte percussie... duurt ook lekker lang maar is toch niet saai!

topper!

is dit de volledige versie? want deze wil ik graag volledig hebben, is wel iets dat ik vaker zal luisteren namelijk...

keep it up :okdan:
 
Thanks, dit is nog niet de volledige .. ben er nog steeds mee bezig maar hij wordt steeds meer af.
Ik wil misschien nog wat extra fx of andere elementen erin brengen om hem nog wat spannender te houden.

Nog anderen die hem geluisterd hebben?
 
Toppie! Een van de betere nummers die ik hier tot nu toe heb gehoord. Mooie sfeer, en leuke trommeltjes hier en daar (mogen er zelfs nog wel wat meer in zitten van mij). Dit kan zeker zo op plaat uitgebracht worden wat mij betreft.
 
Thanks King of Snake, misschien dat ik er nog wat mee ga doen (label).

Eerst maar helemaal perfectioneren en misschien nog wat kleine dingetjes toevoegen.
 
Waar kan ik die track downloaden?? Is al een paar maandjes later na laatste antwoord, maar ben toch wel benieuwd!!Nog meer progressive tracks op dit forum te vinden???? Kwam bij zoek functie alleen hier terecht
 
Back
Top