Paid For Electronically

shortwave

Ouwe rot
Lid sinds
4 Maart 2003
Berichten
3.979
Locatie
Amsterdam
Net een klein trackje klaar. Es ff kijken wat de Trackpolitie daar van vindt. ;)

Ideetje kwam van documentaire uit 1967 over toekomstige toepassingen van computers: electronisch bankieren. Leuk detail is ouderwetse opvattingen die doorsijpelen: "What the wife selects on her console, will be paid for by the husband on his counterpart console."

Verder stukje ouderwets handwerk. Ingredienten: Fender Rhodes, basgitaar, Poly800mkII, V-Station, Kawai pad-string, en wat drumz natuurlijk... De samples heb ik zelf uit een TV-programma gepakt. Er komt nog zang bij (niet van mijzelf) en er moet nog een echt bruggetje in.

De mix heb ik wel subtiel door analoge compressor gehaald (ca. 2db), maar waardoor ik eigenlijk alle headroom toch al kwijt ben. Gaat snel, hè? Maar geeft niet, het is aanvaardbaar nog.

Tot zover.
 

Attachments

  • AlphaCutMixD5(NORM).mp3
    3,9 MB · Bekeken: 97
Klinkt toch altijd wel lekker, unnu echte basgitaar. Ik vin um goed! Samples zijn ook vet.. lekker gedemansipeerd.. ofzo.
 
Erg lekkere groove, goeie combi van bass en beat, heerlijk funky. Ik had echter wel gehoopt dat de beat in de loop van het nummer echt lekker helemaal los zou gaan, maar dat gebeurt helaas niet, de beat blijft naar mijn smaak net even iets te oppervlakkig (wat meer opvallende 16e noten erin, de tambourijn bijv. meer naar de voorgrond halen).
De rhodes vind ik te dun klinken, de bass daarentegen is erg lekker!

Ik ben er benieuwd naar het eindresultaat met bridge en vocals! :okdan:
 
whoow dit klinkt wel heel goed. Vooral die elec piano..
 
Ik moet me een beetje bij Dr. Ripsaw neerleggen. MEt de basis van de track zit het goed. De mix is niet optimaal, maar draagt bij aan de losse sfeer van het nummer. De stem-sample is te gek. Ik zou zeggen nodig een jazz-muzikant uit en laat die er een smeuïge solo in gooien. Dan is ie af :).
 
de beat blijft naar mijn smaak net even iets te oppervlakkig (wat meer opvallende 16e noten erin, de tambourijn bijv. meer naar de voorgrond halen).

De rhodes vind ik te dun klinken.

Hee, dat is bruikbaar commentaar. Ik zal die punten meenemen als ik een definitieve versie ga uitwerken. Had de Rhodes eigenlijk expres wat dun gehouden, maar ik zal het ook eens anders proberen. En ja, drums zijn functioneel nu, maar meer ook niet...

Ik ben er benieuwd naar het eindresultaat met bridge en vocals! :okdan:

Ik ga het laten horen, als het zover is. Dank voor je hints. -EDIT- Ook van technomauriesje, trouwens.

vcovca schreef:
Samples zijn ook vet.. lekker gedemansipeerd.. ofzo.

Haha... als ik dan maar geen moraalridders achter me aan krijg... :D
 
Laatst gewijzigd:
superrrr....enige wat ik te miepen heb is de ietwat generalimidiachtige percussie. heb niks tegen de ietwat dunne rhodes, die is pregnant en niet té. lekker. lekker. lekker.
 
Gheh,.. die docu zat ik pas te kijken met m'n vrouw,. Ze werd helemaal lauw toen ik zei dat er niks verandert is sinds die dagen,.. Humor is duidelijk geen vak op de VU.

Coole track wel overigens,. Beetje te loopig naar mijn smaak maar dat hoort zo tegenwoordig geloof ik,. En ik mis een vette solo a la Bob James,.. ofzo
:mega:
 
Coole reacties allemaal :)

Die drums (en ook dat "loopige") ga ik nog wat aanpakken. (Dit is maar een eerste opzet.) En solo had ik ook al aan gedacht, idd. Bob, of Deodato-achtig... Ghehe...

@Stage73: jouw nieuwe track heb ik ook al ff gedownload. Ben benieuwd!
 
Laatst gewijzigd:
Die drums (en ook dat "loopige") ga ik nog wat aanpakken. (Dit is maar een eerste opzet.) En solo had ik ook al aan gedacht, idd. Bob, of Deodato-achtig... Ghehe...
Nou dat kan dan alleen maar beter worden :)

Lekkere drums. Goed strak geluid ook. :okdan:
 
Back
Top