Rustig Chillend Stuk Muziek

Het klinkt alsof je het sustain pedaal van de piano constant ingeduwd houdt. Hierdoor ontstaan combinaties van noten die niet echt lekker klinken.

Voor de rest een prima stukje muziek.
 
Als ik mijn ogen dichtdoe en luister naar deze track droom ik zo weer weg naar Lowlands 2008, zondagavond in de Grolschtent, waar tijdens een enorme regenbui het betoverende geluid van Elbow tot mij kwam en sindsdien een plaats in mijn hart heeft gekregen (en ik weet zeker dat ik daarin niet de enige ben).

Klein punt van aandacht is de "drums", het vingerknippen en alles daar omheen. Ik krijg het gevoel dat die zo nu en dan out of sync loopt, misschien komt dat ook wel omdat de piano kwa tempo op dat moment dan versnelt.
 
Het klinkt alsof je het sustain pedaal van de piano constant ingeduwd houdt. Hierdoor ontstaan combinaties van noten die niet echt lekker klinken.

Voor de rest een prima stukje muziek.

Bedankt. :) Ik weet precies wat je bedoelt met het sustain pedaal idee.
Maar ik heb hem dus niet constant ingetrapt. Wat ik wel heb gedaan,
is een reverb over de piano omlaag gepitcht heb naar een andere toon,
links en rechts. Dat zal het effect opwekken. Er zit over die pitch op de
reverb zelfs een 'random' LFO die de pitch weer bepaalt. Extra valsheid voor je
oortjes.


@ Daan: De drumclicks zijn inderdaad heel sloppy. Dat is zo opgenomen
en dan heb ik zo gelaten. :) En k ken Elbow niet. Misschien eens iets
van downloaden. ;)
 
En k ken Elbow niet. Misschien eens iets
van downloaden. ;)

Ik heb naar aanleiding van dat concert hun laatste album "The seldom seen kid" gekocht, echt een aanrader! :verkoght:
 
Tis goed man en die sustain mag vind ik.
Mss nog wat meer variatie in het ritme, persoonlijk zou ik er nog een traag, subtiel drumlijntje onder gegoten hebben na een tijdje
 
kun je nagaan hoe ie om 02:52 bevalt ;-D

en die extra valsheid voor je oortjes vind ik juist helemaal af. houen zo:-)
 
Het klinkt weer prima natuurlijk, maar er zit deze keer een boel sub-laag gebonk in. Ik weet niet of dat de bedoeling was maar het luistert heel irritant. Maar dit kan dus ook aan mijn experimentele seventies speakers liggen :D
 
Back
Top