Nog een tribute voor MJ

ptaurus

Ouwe rot
Lid sinds
28 oktober 2004
Berichten
1.433
Niet heel origineel, maar ik heb ook een tribute voor MJ gemaakt in de afgelopen 2 weken.

Ik heb gekozen voor Billie Jean (alweer niet origineel).

Gemaakt in Cubase waarbij gebruik is gemaakt van wat plugins waaronder
de B4 van native. Ik ben nu eenmaal een liefhebber van de hammond sound en wilde deze erin verwerken.

Hier en daar staat de mix misschien wat ver af van het origineel, maar ik heb me wel consequent aan de akkoorden progressie gehouden.

Enfin ik heb even getwijfeld om de mix op de site te gooien vanwege rechten e.d. , want die heb ik natuurlijk niet.

In elk geval wat vind je ervan. Is het iets in het kader van een hobbyist, want meer ben ik natuurlijk niet.

http://members.casema.nl/paulmeulemans/BillieJean_Remix.mp3

Paul
 
een tribute is zo ie zo goed!

ik vind het mooi dit. juist omdat er een duidelijke eigen draai aan is gegeven. ook de sfeer! Die Hammond is helemaal goed juist! :-)

mag ik hier ook een tribute bij plaatsen?
een oudje van mij, maar ook gebaseerd op Billy Jean. al zou je dat helemaal niet meer kunnen terughoren.
Wel ondermeer opgedragen aan o.a. MJ
 
Whahahaaahahaha, da orgeltje.. GEWELDIG!
 
Dat orgeltje is idd te gek ! :D
Respect voor het werk dat je erin gestoken hebt en voor de eigen draai die je eraan gegeven hebt. ik vind wel dat het geheel een beetje verzuipt in de effecten. Ook wordt het na een tijdje een beetje saai in mijn oren. Misschien een partij erbij, wat meer stemsamples erin of een variatie in de effecten ?

:okdan:
 
Dank voor het commentaar.
Orgeltje vind ik idd zelf ook heel geslaagd.

Ik gebruik overigens niet extreem veel effecten.
Op de zang zit een chorus en een delay effect.

Verder op de geluiden alleen wat reverb achtige dingen.

Maar goed het kan natuurlijk teveel zijn.

Qua saaiheid kan ik me voorstellen. In de begeleiding gebeurd op een zeker moment eigenlijk niet zoveel nieuws meer. Een puntje om aan te werken (ook in de toekomst).

Paul
 
hier: een oud creatief hobby dingetje van mij: 'No Fear'

basis-idee:
4 vrienden en ik hadden een koptelefoon op, waarop ik het nummer Billie Jean afdraaide.
De improvisaties (zang , en daarna voorgestemde gitaren) daarop heb ik opgenomen en verwerkt in een track. Billie Jean zit er dus wel in verborgen, maar dat kan je niet meer horen.

de inspiratie was o.a. het toch wel vreemde leven van Michael Jackson.

mijn tribute (of wat dan ook..) toe de King of pop :mega:
 

Attachments

  • NoFear.mp3
    5,7 MB · Bekeken: 52
Laatst gewijzigd:
!! de homemade Demo van Billie Jean door Micheal J. himself (1981):

http://meetingpoint.cultura.nl/node/185#

en nog wat achtergrond info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Billie_Jean

Zo da's best wel bijzonder, zo'n originele demo en het uiteindelijke resultaat. Nog nooit eerder gehoord.
Vooral aan de bridge is aardig gesleuteld zo te horen. ("people always told me, be careful what you do...etc.") Volgens wiki is het nummer maar liefst 91 keer afgemixt alvorens tot het eindresultaat te komen.
Toch ook wel een beetje kippenvel om hem zo te horen praten met z'n piepstemmetje aan het begin van z'n demo. Ik blijf het doodzonde vinden dat hij zo vroeg aan z'n einde is gekomen...

Sorry voor de hyjack! De tribute vind ik leuk gedaan met een duidelijk eigen insteek. Orgeltje is een geinige toevoeging.
 
hier: een oud creatief hobby dingetje van mij: 'No Fear'

basis-idee:
4 vrienden en ik hadden een koptelefoon op, waarop ik het nummer Billie Jean afdraaide.
De improvisaties (zang , en daarna voorgestemde gitaren) daarop heb ik opgenomen en verwerkt in een track. Billie Jean zit er dus wel in verborgen, maar dat kan je niet meer horen.

de inspiratie was o.a. het toch wel vreemde leven van Michael Jackson.

mijn tribute (of wat dan ook..) toe de King of pop :mega:

en dit ? ik heb nog geen reactie gezien....

vast ook een klote nummer! :-) wel even naar boven. zoeken naar mp3 'no fear'....
 
Laatst gewijzigd:
hier: een oud creatief hobby dingetje van mij: 'No Fear'

basis-idee:
4 vrienden en ik hadden een koptelefoon op, waarop ik het nummer Billie Jean afdraaide.
De improvisaties (zang , en daarna voorgestemde gitaren) daarop heb ik opgenomen en verwerkt in een track. Billie Jean zit er dus wel in verborgen, maar dat kan je niet meer horen.

de inspiratie was o.a. het toch wel vreemde leven van Michael Jackson.

mijn tribute (of wat dan ook..) toe de King of pop :mega:

Klinkt lekker man
 
ha, een reactie! was even bang dat niemand het iets vond..:okdan:
 
Back
Top