Electronic/hiphop The First bounce

Norphe

Ingeburgerd
Lid sinds
27 september 2008
Berichten
84
Locatie
Noordwijkerhout
Hoi allemaal. Mijn vorige track heb ik met rust gelaten(techno-achtig). Ik vind het bouwen van hip hop en breakbeatgebaseerde electronic songs toch leuker en uitdagender moet ik zeggen.
Dit is de eerste bounce die met protools is gemaakt (vandaar mn tracknaam) Samen met mn gloedjenieuwe Mbox (waar ik eerst niet zo tevreden over was maar nu ik wat dingetjes begin te zien in Pt ... mwoa:) toch wel goed om op te nemen en het een en ander bij te schaven en af te lakken moet ik zeggen) Nu nog multichannel eigenlijk.

Maar ik hou het even bij mijn track:
De beat is gebouwd uit sounds uit een hiphop Rythm Kit van de 505 met diverse dingetjes er bij uiteraard. Verder zitten en diverse synths in,een lekkere string, zelfs een piano-lijntje en er zit ook een basgitaar die denk ik later in de track nog eens terug moet komen. De acid-achtige lead vond ik ook wel wat en is lekker getweaked met cuttoff filter. Maar ik ben het meest tevreden over de drums. Minder tevreden ben ik over de reverbs en de opbouw vd sequence is ook nog niet helemaal wat ik wil.

Comments welcome. Ik ben benieuwd wat men er van vindt. Ik hoop natuurlijk op leuke feedback maar kritisch is ook ok.
 

Attachments

  • norphe-THE FIRST BOUNCE.mp3
    5,7 MB · Bekeken: 45
Laatst gewijzigd:
Ik vind 'm lekker. Zoals je zelf al aangeeft heeft de volgorde in de totale sequence nog aandacht nodig. De piano en de pads op de achtergrond bieden veel karakter. Het enige waar ik (zelf) een minder goed gevoel bij heb is die sublaag boommmkick. De kick an sich heeft wel een (belangrijke) functie, maar ik wordt niet happy van het effect van de booommm in de totale mix. Misschien met wat eq-en of misschien zelfs in een layer met een andere kick op te lossen?

Succes met de eindmix!
 
Nou, letterlijk het stapelen van die subbassboommm kick met een andere kick (met bijvoorbeeld een korte release). Hiermee zou je het karakter van de oorspronkelijke kick kunnen beïnvloeden.
 
Damn. Maar 1 persoon die wat feedback geeft? had toch wel meer verwacht eigenlijk. Vond het een leuk begin om verder aan te gaan werken . Weining interesse voor dit gernre muziek msschien/?
Of toch niet zo'n lekkere track dan.
Ik heb weinig kunnen afmixen laatste tijd. ivm aanschaf van een mbox2mini die niet lekker draait op mn laptop.
Gegroet.
 
Back
Top