nieuwe track live gespeeld ( en gezongen)

happy elf

Stamgast
Lid sinds
23 november 2008
Berichten
282
Locatie
Delft
ja, ja even om te proberen nu een clipje gemaakt waarbij ik mijn Juno 6 en Poly 61 bespeel en er ook nog bij zing ! Nou , echt zingen kan ik niet, ik besteed de zang op mijn cd's meestal uit aan andere zangers. Toch vind ik het clipje wel een leuke sfeer hebben ook al trek ik gekke bekken als ik zing. Volgens mij vind ik zingen gewoon moeilijk.
De sfeer is natuurlijk weer helemaal jaren 80. De tijd waarin ik serieus begon met muziek te maken.

cheers,
HAPPY ELF

hier de clip :
Video YOU CAN DO IT van HAPPY ELF - MySpace Video@@AMEPARAM@@http://mediaservices.myspace.com/services/media/embed.aspx/m=60628241@@AMEPARAM@@mediaservices@@AMEPARAM@@myspace@@AMEPARAM@@services/media/embed@@AMEPARAM@@aspx/m@@AMEPARAM@@60628241
 
Oké eerst de mindere punten:
De mix is echt #$%^. Ik denk niet dat het alleen aan de vid-stream ligt dat ik alles in hetzelfde stereogebied waarneem en dat er melodie-lijnen de zang in de weg zitten of vice versa. Vooral met het gedeelte met die hoge F-G-A-B(of C) lead en je scheve (kopstem) hoofd ;)

Ik denk dat panning in de eindmix al veel doet, samen met het toepassen van eq voor bepaalde instrumenten en gezongen noten die elkaar in de weg zitten.

De zang maar ook meer nadruk krijgen, is nu soms slecht te verstaan.

Om met het goede te eindigen:
Het arrangement ademt een echte 80's sfeer, in die opzet ben je geslaagd! Het gebruik van de Juno 6 en de Korg kan ik alleen maar toejuichen. De basis is dus wat mij betreft top!
 
Leuk gedaan. Kan zo op synthesizer greatest hits uit de jaren 80. haha.
De zang mag wel wat harder hoor.

Het drumritme mag van mij ook iets meer boeiender worden gemaakt.
Wat ik zou doen: Neem die clap, het is een beetje een snare-clap... Laat de eerste clap zoals die is, en verander van de 2e clap de envelope/decay (maak hem wat langer of doe er een reverb over) Dus dan krijg je om om en om een korte en een lange clap alshetware. En dan het hihatje, is best lekker, programmeer af en toe (tja hoe zeg ik dat goed) een '32e noot' (ze zijn nu allemaal 16) er tussen zodat ie een beetje gaat 'roffelen' zoals een drummer dat zou doen. (of met een delay er over af en toe ofzo)

(edit: ik zie net je youtubefilmpje en zie dat drums je wel bekend zijn, maakt mijn verhaaltje een beetje overbodig denk:))

Groeten
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top