Dubstep: Caught In Action

Wat een trage download.

Maar goed, daar is ie dan.

Een waarschuwing vooraf, ik ben niet zo bekend met het genre. Daarbij heb ik er moeite mee om door de productie van deze track heen te luisteren. Ik vind namelijk zowel het geluid van de verschillende delen als de mix niet sterk.

Daarom kan ik er helaas niet veel mee.

Om het daarbij te laten is niet bijzonder vriendelijk dus wilde ik je wat tips geven. Daarvoor checkte ik je site en trof daar nummers aan met een veel betere productie, dus tips lijken me niet nodig.

Misschien ligt het aan mij, of misschien had je een offday
 
Dank je Nakken...altijd goed om FB te krijgen.
Jammer dat je er niet blij van wordt...vind het persoonlijk niet mijn allersterkste track, maar toch zeker goed genoeg om te uploaden.
Ik zal er zeker nog regelmatig (kritisch) naar luisteren.....
 
Hoi,
Ik heb je track gedownload en beluisterd. Wat ik een beetje mis in je track is een lome groove die ik met het genre associeer en die het nummer zou moeten dragen. Nu klinkt het nummer niet echt als een geheel en dat is jammer. Voor dubstep vind ik het soms ook een beetje te loopy. de verschillende delen communiceren ahw niet met elkaar (klinkt misschien een beetje vaag)
Je drums vind ik wel tof, die klinken hier ook wel goed.
Een paar geluidjes zou ik skippen; het theelepeltje vanaf 0:13 klinkt een beetje irritant.
De synth vanaf 1:41 klinkt te geloopt
Het monosynthje vanaf 3;01.
Misschien kun je eerst eens een ranzige bas inspelen waar je later de drums en andere geluiden om heen bouwt. Veel succes iig
 
Hi Alias, bedankt voor je FB...
Voor een dubstep-track is dit nummer misschien net even anders en misschien niet eens dubstep te noemen.
Nou ben ik zelf niet zo'n purist, maar ik moet je eerlijk gezegd wel een beetje gelijk geven, de gemiddelde dubstep-track klinkt anders, vandaar dat ik het wat voorzichtig dubstep-achtig heb genoemd.
Maar goed, ik denk dat ik de track nog eens ff onder de loep ga nemen.
Wellicht volgt er dan nog een reply op deze thread.....
 
Er zitten erg goede geluiden in en opbouw is vrij ok eigenlijk.
Ik zou meer laag toevoegen en meer delays gebruiken. Misschien ook 'muzikaal' nog een iets duidelijker basisidee. Mis voraal wat body, maar is zeker iets heel ok van te maken hoor...
Ik hoor hier eigenlijk een perfecte d&b bewerking in. Ik ben altijd bereid me aan een remix te wagen!
 
Dubstep zonder laag? Tja. :smeris:

Fruity track, trouwens?

nou, een beetje laag toch wel.... ;)

Fruity?
O. Fruity Loops of zo bedoel je?:confused:
 
Ik mis inderdaad een beetje laag in de mix, het stereobeeld is wel mooi verspreid.maar verder vnd ik het wel een leuke en gevarieerde track met telkens weer andere elementen die erbij komen. Ik ben helemaal niet bekend met dit genre, maar ondanks dat vind ik het toch best oké hoor! :W
 
laptopspeakerboxen hier, maar ik zal eerdaags eens een beetje streng op grotemensenspeakerboxen luisteren want te weinig laag kan natuurlijk niet door de beugel...



ik kom hier later op terug.
 
Ja, ik bedoelde is het een fruity loops / fl studio track?

Ennuh...dubstep met een BEETJE laag, tja... :bekdicht:
 
Ja, ik bedoelde is het een fruity loops / fl studio track?

Ennuh...dubstep met een BEETJE laag, tja... :bekdicht:


....achtig!

Ik wist dat ik hier problemen mee ging krijgen...

;)

EDIT> Nee, het is geen Fruity Loops....
 
Ik mis inderdaad een beetje laag in de mix, het stereobeeld is wel mooi verspreid.maar verder vnd ik het wel een leuke en gevarieerde track met telkens weer andere elementen die erbij komen. Ik ben helemaal niet bekend met dit genre, maar ondanks dat vind ik het toch best oké hoor! :W

Dank je!

De meningen over deze track zijn dus verdeeld...geen probleem, het houdt de discussie gaande...
Ik heb het idee dat juist de mensen die niet echt bekend zijn met dubstep het gemiddeld een leukere track vinden dan de dubstep-heads....(?)
 
Mja, komt wellicht omdat de dubstep luisteraars je (dubstep-ACHTIGE :kroon: ) track meteen met een Burial of SPL ofzo gaan vergelijken. Ik vind de track zeker potentieel hebben, maar mis een (of meer) lagen (sub-)bas om me over de streep te trekken.
 
hahaha, ja, hier moet echt veel meer laag in. Een beetje dubstepper moet DIEP gaan. De beats vind ik oke, maar zonder dat zompige basfundament blijft het een beetje hangen allemaal.
 
Back
Top