[Vrolijke ElektroPop/SynthPop] Yesterday - You

Maurix

Ingeburgerd
Lid sinds
10 Maart 2004
Berichten
68
Hi

Normaal post ik dit soort materiaal hier niet zo snel want ik ben beter in maken van 'House'.

Anyway, het is een vrolijk elektropop plaatje geworden die voor mij vrij aanstekelijk werkt. De vocals missen nog en daardoor lijkt het misschien nog vrij kaal.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Yesterday - You
 
16x bekeken en 20 download en niemand die even een reactie geeft? :S
 
kep em net ff geluisterd, kan het niet goed beoordelen omdat ik met hoofdtelefoon luister (overigens wel een goede). Maar idd menig gedownload en geluisterd maar geen reactie.

Ik vind de compressie te veel op de beat voor deze style muziek, da's persoonlijk natuurlijk. En klinkt ook idd wel langdradig, vocals zouden zeker toegevoegde waarden hebben. Heb je al ideen voor tekst/vocals ?

gr
 
Klinkt inderdaad vrolijk met wat sfeer van oude disco...ben benieuwd naar de vocals. Wat Sjoshke zegt over de toegepaste compressie daar ben ik het ook mee eens, maar aan de andere kant als je het eruit haalt, mis je misschien weer wat...Je kan het misschien ook iets minder sterk toepassen.
 
de mix vind ik super, maar je komt er niet omheen ook wat songwriting the doen, op dit moment is het alleen een groove. wel een erg lekkere (en zo hevig vind ik de compressie niet!). lekker.
 
Klopt, heb al wat ideetjes voor wat betreft vocals. Het is nu nog 'slechts' een instrumentaal geheel.
Bedankt voor de reacties. Ik wil nog 's kijken naar de compressie(sidechain bedoelen jullie toch?).
 
Nog iemand?
Kent er hier iemand ook een zangeres die hier iets mee kan/wil?
 
de mix is op zich goed, maar qua muziek vind ik het nogal nietszeggend
 
klinkt heel leuk !

ik zou er male vocals op plaatsen, kwestie van niet te hard in clichƩ te gaan.
En neem nou geen zwarte he.

*grapje grapje, Keybern maakt zich uit de voeten*
 
Bedankt voor de reacties! Over smaak valt inderdaad niet te twisten, maar zou wel graag willen weten wat je er 'eerder aan gehoord' hebt.
Vocals worden waarschijnlijk ook 'poppy' en het is wel mijn bedoeling om er een commerciele track van te maken. Vond dat ik aardig goed op weg was.

Hoe is de afmix? Ik heb geen monitoring maar alleen een Sennheiser 201 :(
 
Lekker! Goede productie, lekkere groove. Iets meer afwisseling zou welkom zijn, een soort break erin ofzo, dan weer opbouwen.

Minibreak rond 3:00 is erg goed.

Als je nog vocals nodig hebt moet je het maar laten weten. Niet dat ik nou zo'n goede zanger ben, maar ik mag het graag doen (en zingen ook).
 
Thanx!
Structuur moet nog uitgebreid/aangepast worden. Misschien emt een leuke bridge.

Nakken, check je pm.
 
Nogmaals, ik vind em echt lekker !
Heb mezelf deze week erop betrapt met een deuntje in m'n hoofd te zitten waarvan ik niet meer wist waar het kwam. Mja, dit dus ;-)

Ik zou dat gitaartje miss iets harder in de verf zetten.

http://www.zero-g.co.uk/index.cfm?articleid=1054
Misschien dit als vocals ? (graptje he)
 
Erg leuke melodielijn, de omslag van het deuntje bij 3:00 moet veel eerder of vaker voorkomen. Of het eerste deel tussen 1 en 2 minuten inkorten kan ook. Het lijkt of aan het eind er heel veel veranderd, wat op zich wel goed klinkt, t.o.v het begin. Ik zou dit in het begin ook proberen te maken.

Ik zou zelf zingen: Lala la la laaa:)
 
Hahaha! Leuke reacties.
@Norphe: dat laatste is misschien wat de eerste reageerders ook bedoelden;de compressie. In het laatste gedeelte is de sidechain weg. Hij is ook wel erg lomp hoor ik. In het laatste gedeelte is minder opgefokt en onrustig, toch?
Bedankt voor de comments! Top!
 
Back
Top