[electro] TFH - Egohurt

Op zich klinkt het aardig maar ik heb wel een aantal tips ter verbetering:
- De snare en claps zijn erg droog en standaard, dit kun je verbeteren door 3 snares in dezelfde layer te zetten MAAR de een iets later dan de ander en ook gepitched. Als ik het in een pianoroll zou zetten ziet het er zo uit:
----------------
--+++++--------
---+++++-------
-++++++-------
---------------

Pan de clap en snare ook, dus de ene links, de andere rechts etc. Gebruik ook verschillende samples en misschien ook een doppler effect op de percussie (niet de kick)

Wat hierboven staat geld ook voor de clap dus.

- De kick is lekker door (wat hoort) alleen ik mis het lage, door bij de ''climax'' als je het zo mag noemen, een bass erbij te doen krijg je meer die feeling dat je ook daadwerkelijk een climax hebt bereikt:P

- Verder vind ik de akkoorden een beetje te mineur, maar dat is mijn mening :D

:okdan:
 
Hé bedankt voor het luisteren. Ik heb de claps en snare expres wat droog gelaten, allhoewel er een lichte (gated in het geval van de clap) reverb achter zit. Dat layer verhaal ga ik nog even naar kijken.

Het "climax" verhaal is me niet helemaal duidelijk. Bedoel je aan het eind van bijvoorbeeld vier bars waarna de beat stopt?

Mineur is juist duister en fijn, maar dat is dan weer mijn mening :D
 
je bouwt dus op naar een soort climax, daarna zou ik onder de kick een lage bas zetten; dan klinkt het net iets zwaarder. Zoek mijn post maar eens bij de draad ''post een stukje minimal'' (is dan weer een iets ander genre maar dan hoor je misschien een beetje wat ik bedoel)

Over de claps etc, ik hoor de reverb alleen die clap sample heb ik ook; komt die rechtstreeks uit FL? of niet.

iig zou ik een aantal drumkits dld met claps en snares, dan heb je altijd iets origineels; het lijkt klein maar het is heel goed hoorbaar
 
ik vind 'm wederom erg goed. Clap verveelt totaal niet, terwijl-ie toch meer dan 300x voorkomt. Goed einde.

Top!
 
de beat zou wat meer mogen klappen en ik vind m ook niet heel erg funken, das jammer
verder vind ik de track wel cool eigenlijk
ik mis nog wel de drive erin dus
 
de beat valt t eerste op omdat ie niet zo knalt
 
Beat hoeft toch ook niet te knallen? Hij's dik en zwaar en dat werkt ook wel. Kwestie van smaak den'k.
 
Is helemaal niet verkeerd.

Beat klinkt lekker, claps zijn OK.
Had wel na de 1e breakdown wat meer actie verwacht..........dan komt ineens na iets van 16 maten toch die verandering......voelt een beetje op de verkeerde plaats.
Geen dance electro, maar lekkere luister electro.
 
Back
Top