Humming Birds... iets fris

Sfeervolle, zoete track. Omdat het een ritmische track is, zou ik de vogeltjes aan het begin in de maat laten zingen. Is lastig te realiseren, maar ik noem dit omdat ik in een ritmische track van mij een galopperend paard had gebruikt dat ook een ander ritme had en daardoor sommige luisteraars die meteen in de beat wilden komen, stoorde. De percussie is ook leuk gedaan; heeft inderdaad wat weg van kolibries.
Man/vrouwdiscussie: ik kan alleen zeggen dat er te weinig vrouwen in de elektronische muziek zijn, Geen idee waarom.
 
Sfeervolle, zoete track. Omdat het een ritmische track is, zou ik de vogeltjes aan het begin in de maat laten zingen. Is lastig te realiseren, maar ik noem dit omdat ik in een ritmische track van mij een galopperend paard had gebruikt dat ook een ander ritme had en daardoor sommige luisteraars die meteen in de beat wilden komen, stoorde. De percussie is ook leuk gedaan; heeft inderdaad wat weg van kolibries.
Man/vrouwdiscussie: ik kan alleen zeggen dat er te weinig vrouwen in de elektronische muziek zijn, Geen idee waarom.

Hmmm galop op de beat kan ik begrijpen, vogelgefluit op de beat vind ik echt niet nodig :D Ik denk ook niet dat het stoort?

En waarom er weinig vrouwen elektronische muziek maken? ik weet het niet... ik vind het echt SUPERRRR om te doen :D
 
damn... Net nog weer even geluisterd deze track. Ik blijf er verliefd op, niet zozeer de birds, maar meer die spacy piano, net of beat, maar zooooo lekker in de groove.

Ik ga 'm morgen nog eens luisteren voor my MoJo ;) (eindelijk weer eens twee dagen ft tijd voor musicae...)
 
damn... Net nog weer even geluisterd deze track. Ik blijf er verliefd op, niet zozeer de birds, maar meer die spacy piano, net of beat, maar zooooo lekker in de groove.

Ik ga 'm morgen nog eens luisteren voor my MoJo ;) (eindelijk weer eens twee dagen ft tijd voor musicae...)

Cool Daan! Blij dat je het leuk vindt! Ik wou het in m'n liveset steken maar het tempo is echt te traag. Anyway er komt een andere track in dat een beetje gelijkaardig is, dus ook met zo'n piano en zo :)
 
Dit trek ik niet. Onsamenhangende melodie (die fluit).
De basslijn is als melodie als enige een klein beetje te volgen.


De opmerking dat het de detroit-feel heeft. Kan ik TOTAAL niet plaatsen.
De programmering van de claps haalt mij het bloed onder de nagels vandaan.
 
Dit trek ik niet. Onsamenhangende melodie (die fluit).
De basslijn is als melodie als enige een klein beetje te volgen.


De opmerking dat het de detroit-feel heeft. Kan ik TOTAAL niet plaatsen.
De programmering van de claps haalt mij het bloed onder de nagels vandaan.

Hmmm je kan het slecht vinden geen probleem, maar onsamenhangend? Dat begrijp ik niet... Fluitjes zijn zeker te volgen. er is en eerste stem, dan komt een tweede stem erop en that's it :D en dat herhaalt zich. Dus daar is niets moeilijks aan.
Kan je me uitleggen wat je zo onsamenhangend vindt? Of vind je het vals?

groetjes
 
De fluit klinkt onsamenhangend, omdat de melodielijn niet een uitgesproken begin en einde heeft. Denk ik.
Omdat de bas en kick er in komt op het moment dat de melodie opnieuw begint krijg je toch wel een idee van muzikale 'zinnen', maar na 1 x luisteren vond ik het ook niet zo samenhangend. Daarvoor moest ik 'm nog een keer aanzetten.

Ik vind het verder echt een leuk nummer trouwens.:okdan:
 
De fluit klinkt onsamenhangend, omdat de melodielijn niet een uitgesproken begin en einde heeft. Denk ik.
Omdat de bas en kick er in komt op het moment dat de melodie opnieuw begint krijg je toch wel een idee van muzikale 'zinnen', maar na 1 x luisteren vond ik het ook niet zo samenhangend. Daarvoor moest ik 'm nog een keer aanzetten.

Ik vind het verder echt een leuk nummer trouwens.:okdan:

Alright dit uitleg kan ik wel begrijpen :D Thx!
 
Ok, mijn uitleg was misschien niet zo goed. Het onsamenhangende vind ik de melodie. De melodie is niet te volgen. Het is niet vanzelfsprekend/logisch. Ik vind het niet mooi tegen deze muzikale achtergrond. De noten zijn nog te 'los' en vormen geen mooie melodielijn.
 
t gaat maar door die "melodie"
die is soms wat rommelig ook
de hele track vind ik wat flets en saai
het sfeertje vind ik wel aardig overigens

maar omdat je een meisje bent zal ik net als de anderen mn kritiek verder voor me houden :D

Ik ben het helemaal met fjoesz eens.
Ook de samen hang van klanken vind ik niet zo. De klanken zelf vind ik ook niet speciaal.
Voor de rest. succes ermee


groet
jamal
 
Back
Top