TFC ''Heaven Send''

Ja, dat hoor ik ook - de baslijn in het begin is C, de begin-melodielijn is in Dmin, de strings komen er ook weer in C in en de rest van de melodie is F#min.

Verder mis ik ook een hele hoop in de mix; het lijkt alsof de bas helemaal weggedraaid is, want de kick geeft een plofje en verder niks. Waar luister je op af?

Het is nog wel te redden als je dit allemaal gelijk zou trekken en de mix zou fixen, maar ik zou het zoals het nu is niet durven op te sturen.
 
Hallo,

Ik heb een logitech setje en als het daar op een beetje klinkt dan luister ik het in de auto verder of er wel genoeg bass en kick in zit. Mischien ligt het aan de myspace player heb hem daar vandaan nog niet echt beluisterd. Moet zeggen dat ik de kick zelfs nog vrij zwaar vond voor een trance track .

Dat van die toon soort klopt wel ,vond het wel wat hebben :)

Bedankt voor de tips en zal eens kijken of ik er nog wat aan kan veranderen.
 
Hallo,

Ik heb een logitech setje en als het daar op een beetje klinkt dan luister ik het in de auto verder of er wel genoeg bass en kick in zit.

Het zit er dik in dat zowel je auto als je setje de kick veel te hard opblazen qua volume zodat je denkt dat 'ie te hard staat. Ja, de kwaliteit van myspace player is niet echt je van het, maar dit verschil ligt (en daar ben ik vrij zeker van) niet aan de player.
 
Niemand?

Ik heb volgens mij het afmixen beter gedaan omdat ik nog een limiter aan had staan :stupid . Het eerste stukje is het zelfde gebleven qua toon maar de rest is veranderd *D

Greetz
 
Heaven Sent

Die film met Robert Deniro is toch ook met een D "Godsend'' en yousenDit Maar het kan best dat het met een t is hoor maakt ook niet zo veel uit.

Maar wat vind je van de Track ?

Greetz
 
Die film met Robert Deniro is toch ook met een D "Godsend''
Heaven Sent is "Door de hemel gezonden", dus verleden tijd met "sent" als werkwoord. Godsend is een zelfstandig naamwoord. Als je "heaven sent" in Google tikt komt die zin bijna 2 miljoen keer voor, terwijl "heaven send" stukken minder algemeen is - of deel van een zin (heaven send me an angel (nu gelijk) of heaven sent me an angel (wat me laatst overkomen is)).

Het ontbreken van de bas is overigens minder erg geworden, maar er kan nog steeds wat meer in. Zo rond 3:36 ligt de bas ook heel erg achter - ik hoor in de achtergrond wat brommen

De toonsoort zit ook nog niet lekker. Zet de bas eens naar een D toe (2 halve tonen omhoog) en het stuk op 2:41 ook (4 halve tonen omlaag). Het klinkt dan meer als 1 geheel - een beetje DJ moet bij mixen ook niet alleen letten op beatmatching maar als 't even kan ook op de toonhoogte.
 
Back
Top