[trance]

MAartenL

Electroccordion
Lid sinds
17 mei 2008
Berichten
77
Locatie
Rotterdam
Ik heb een nieuwe trance achtige track gemakt, ben benieuwd of'ie in de smaak valt!!

One step ahead

Jullie mening wordt uiteraard zeer op prijs gesteld!
 
Hallo MAarten, ik heb even geluistert via dopjes op de laptop, maar mijn indruk is dat het erg rommelig is en de mix wel erg dicht zit. Daarnaast mis ik spanning in de track /breaks etc. mogen dan wat mijbetreft ook beter uitgewerkt worden. En de melody ook.

Tot nu toe kan de track mij nog niet pakken. Ik zou zeggen er is nog werk aan de winkel. Iig succes.

VasC
 
klopt het is trance achtig maar ook een snufje jarre en
een beetje jaren 80 sound wat lekker in het nummer zit
dus een prima track,alleen nog even werken aan einde of
het nummer inkorten :)
 
Hallo MAarten, ik heb even geluistert via dopjes op de laptop, maar mijn indruk is dat het erg rommelig is en de mix wel erg dicht zit. Daarnaast mis ik spanning in de track /breaks etc. mogen dan wat mijbetreft ook beter uitgewerkt worden. En de melody ook.

Tot nu toe kan de track mij nog niet pakken. Ik zou zeggen er is nog werk aan de winkel. Iig succes.

VasC

De mix zit inderdaad wel dicht maar dat maakt dit nummer
niet slechter , de basis is prima vind ik en .
een melody is niet echt nodig in dit
nummer al komt af en toe dit wel naar voren.
 
... hij is inderdaad lang,.. maar het dreunt wel lekker door,.. basis zeker dansbaar,..

... het gebeurt hier wel vaker dat je met enige fierheid een volledig afgewerkt nummer plaatst,.. waar jij tevreden van bent,.. maar waarop je de opmerking krijgt dat je het eerst nog verder moet afwerken...


... afwerken voor wat dan ? .. als je'r tevreden over bent zet hem op je mp3 en strooi hem rond.
 
... hij is inderdaad lang,.. maar het dreunt wel lekker door,.. basis zeker dansbaar,..

... het gebeurt hier wel vaker dat je met enige fierheid een volledig afgewerkt nummer plaatst,.. waar jij tevreden van bent,.. maar waarop je de opmerking krijgt dat je het eerst nog verder moet afwerken...


... afwerken voor wat dan ? .. als je'r tevreden over bent zet hem op je mp3 en strooi hem rond.

Waarom post je het dan, als je om een mening vraagt. Zeg dan dit is het en klaar. Van opbouwende kritiek wordt niemand slechter toch?
 
Het ging mij eigenlijk helemaal niet om het wel of niet doorgaan met afwerken. Het gaat mij er meer om de blinde vlekken op te zoeken. Op de lengte b.v. heb ik helemaal niet zo gelet, en heb mezelf dus ook niet de vraag gesteld of de track er beter op wordt wanneer ik eventuele 'overbodige' er tussen uit haal.

Daarnaast heb ik ongeloofelijk zitten worstelen met de mix, en helaas valt dat jullie dus ook nog direct op.
Ik begon met de waanzinnig vette pad, wat al bij het aanslaan van slechts 1 akkoord een muziekstuk op zich oplevert. Het geluid ervan is zo vol dat het lastig is iets er een nummer omheen te mixen. Maar tegelijkertijd vroeg het ook om een hele vette monotome bassline. Ik heb een poging gedaan de zaak bij elkaar te krijgen, maar ik geef toe, het is proppen geweest.

Maargoed, dank voor jullie reactie! Wellicht moet ik beter letten op wat voor geluiden ik in beginsel bij elkaar gooi. Kiezen voor 'vette' geluiden = kiezen voor eindeloos gepiel. (en mezelf een beetje inhouden met de lengte dan ook he!!)

groet,
Maarten
 
Ik vind het sfeertje wat je neerzet op zich erg OK. Maar inderdaad wel heel druk, misschien als je het indeelt in 3 stukken en dan in ieder stuk een andere combinatie van 3 lijntjes o.i.d. gebruikt, dat het meer ruimte krijgt.
Verder zou ik de kick iets strakker maken qua sound (misschien iets korter, iets minder pitch-verloop en wat hoog eraf of mid eruit), en de snare een stukje omhoog pitchen zodat ie niet zo in het mid van de pad en de leads en alll het andere komt, maar er mooi boven zit.
Verder ben ik een sucker voor de jaren '80 dus het pakt mij zeker wel :D
 
Back
Top