work in progress: Nieuwe trancer, graag jullie feedback

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Even een stuk van een nieuwe track waar ik aan werk. Nog lang niet klaar, maar de melodie en arrangement beginnen te komen.
is een wat hardere sound dan wat ik normaal maak, ben daarom zeer benieuwd naar jullie mening......
 
Last edited by a moderator:
klinkt fijn :)

opmerking 1: duurt beetje (te) lang tot sequencemelodietje inkomt..zou er eerder iets ingooien (basslijntje/melodietje/oid)
opmerking 2: t klinkt bekend..maar da's bijna normaal met deze stijl helaas..is al erg veel van 'uitgebracht'

niet te nin een lekker trakkie hoor :)
 
Ik sluit me aan bij Zoidsity.
De sound is dik voormekaar op zich, maar het is allemaal een beetje steriel. Het schreeuwt om een paar leuke drumfills en wat meer noise effecten of iets dergelijks (maar oppassen dat het niet te cheesy wordt dan ;) ).
Verder zou ik de clap ietsje harder naar voren laten komen in de mix, hij verdrinkt een beetje in de leads in de drukkere gedeelten.
Maar het arrangement is best leuk, de rest is icing on the cake, natuurlijk.
 
Probleem wat ik er mee heb, (behalve dat het erg cliche klinkt allemaal)

Is dat je je geluiden niet echt ondersteunt wanneer ze er in komen of er uit gaan.

Het is een komen en gaan van ideetjes, maar daar blijft het dan ook wel bij.

Accentueren, layeren die hap!
 
ZIt zeker potentie in, maar wellicht heb je nog iets aan het volgende:

Ik kan mij erg goed vinden in de bovenstaande commentaren. Het begin duurt imo echt te lang. Volgens mij kun je er al direct inknallen met die sequence. Maakt het wel aantrekkelijker om te luisteren. Zeker vanaf het begin.

SOmmige geluiden mogen van mij (vooral de sequences) iets meer attack/punch hebben. Vind ze zelf iets te tam. MAg wat scherper/aggresiever ik denk dat dit niet vervelend zou klinken. Persoonlijk vind ik de kick ook iets te soft. Maar wellicht ga je die nog veranderen omdat dit natuurlijk een eerste schets is.

Iig benieuwd naar het eindresultaat!

Succes
 
Probleem wat ik er mee heb, (behalve dat het erg cliche klinkt allemaal)

Is dat je je geluiden niet echt ondersteunt wanneer ze er in komen of er uit gaan.

Het is een komen en gaan van ideetjes, maar daar blijft het dan ook wel bij.

Accentueren, layeren die hap!

klopt precies, daarom ook work in progres. de earcandy, whooshes, lifters, reverse claps, sidechained whitenoise e.d. komt natuurlijk allemaal nog.
Ging me hier hoofdzakelijk even om de progressie en melodie.

Had namelijk wat feedback gekregen over dissonant en dat het te donker zou ziijn, maar dat heb ik hier nog niet mogen vernemen :D

De piano ben ik zelf ook nog niet uit, moet nog werken aan de melodie. Meer nieuws volgt...
 
Na enige bijschaving prima track vind ik.

... doet me denken aan "total-loss delirium uit de bol gaan" ten tijde van de Zillion in Antwerpen.

... in je climax-opbouw zou één of andere vocale kreet niet misstaan..
 
Vind het thema al lekker trancy, maar om het allemaal wat spannender te maken kun je mischien nog een soort mini break maken van 4 maten voor dat er een grote verandering in het nummer komt.
Even de kick eruit en wat dingen filteren enzo.

Kwa compostie, is het ook leuk dat de intro melodie af en toe toch even veranderd. Om wat meer varatie er in te krijgen
 
Heren, weer wat prutswerk gedaan vanavond, de structuur komt langzaam aan, er zijn keuzes gemaakt.....
tevens aan de whooshes begonnen te programeren, nog niet helemaal zoals ik wil, maar ook dit begint te komen.
 
Ik vind 'm steeds beter worden. Ja het is standaard trance, maar is dat a bad thing? Ik denk van niet. Er staan tracks op ASOT edities die minder klinken.

Kortom lekker bezig! (bovendien verwacht ik dat je vanzelf gaat variëren als je meer van dit soort tracks gedaan hebt)
 
Moet me i.d.d. erg inhouden om niet te veel buiten "het stijltje" te vallen
ben nu al eigenlijk weer te hard voor Anjuna, alhoewel als ik de plucky break nog een beetje meer uitnut hij wel weer wat "liever" kan klinken

heb veel ideetjes, maar moet nog ff stoeien hoe het samenvalt.
tevens qua low/high cut ook alles nog iets meer een eigen plaatsje geven.
uren spelen met verschillende delays, contours of Virus reverbs en andere pieldetails die het plaatje maken of breken... heerlijk :D

percussie en kick / bassline combo staat redelijk (wil misschien het ijzerwerk nog iets meer monotoon maken en laten "rennen" > voornamelijk velocity en delay)

ben qua sound pallet nu redelijk tevreden, maar om het een lekkere diepe "stadium racer" te laten worden moet er nog wel iets gebeuren.

wat ik ook nog wil proberen is de "sidechained whitenoise groove" dat is die stuwing die je op dit moment op een hoop van dit soort plaatjes hoort, maar die is niet sidechained op de kick, maar op een offbeat bassline lijkt het wel (die je verder niet hoort) hier ook nog even mee gaan experimenteren.

zo blijf je bezig en onstaat er langzaam hopelijk wat moois :D

als klap op de vuurpijl heb ik nog wat te gekke accapella vocals gekregen die in hetzelfde akkoordenschema zijn ingezongen, kijken of ik daar nog waat teasing adlibs uit kan wrotten :D
 
Probeer eens een sidechain als volgt:

1. Kopieer je kick-spoor naar een track.
2. Zet het volume van deze track uit (fader op -oneindig).
3. Stuur een send uit van deze track, pre-fader, om als key-input te dienen van de compressor die je gebruikt om te sidechainen.

Tot hiertoe zal je zeggen: is toch 'n standaard sidechain, alleen extra moeite?

4. Sleep heel je gekopieerde kick-spoor eens 10 ms naar voor.
5. Prul wat met attack (mag iets trager zijn nu, bv. 5 ms) en de overige parameters.

Release kan je berekenen trouwens: wil je halverwege (tussen twee kickslagen in) terug op 0dB gain reductie zitten, na 1/4 tel, na 3/4, ...? Een volledige tel op 135 BPM duurt 444 ms, dus release wordt dan respectievelijk 222 ms, 111ms, of 333 ms.

Je zal merken dat je een subtiel verschil krijgt in groove, met deze sidechain.
Je kick zal dan ook beter blijven staan omdat reeds VOOR de kick de boel ingedrukt wordt, en niet OP de kick (dat is eigenlijk nooit, aangezien je nooit met attack 0 ms zit op je sidechaincompressor).

Voordelen:
- Als je deze sidechain toepast op pads, wordt de kick als het ware 'aangekondigd'. Je moet dan zelfs geen harde kick te hebben om hem te laten 'doorslaan'
- Zelfs onbeat-bass hindert de kick niet, aangezien deze reeds OP de kickslag ingedrukt IS.

Combinatie van deze twee (sidechain met duck VOOR de kick en OP de kick) kan je ook proberen.

Over je track.

De progressie en de melodie zeggen me niet veel, het 'beweegt' me niet.

Buiten dat de kick niet echt blijft staan (eq & sidechain) en het nog wat vlakke arrangement (iedere 4x4 een laagje bij, maar daar ben je nog aan bezig) klinkt het productietechnisch wel ok (op mijn laptop).
 
Back
Top