electro? ambient EBM? 90ssynthy?

Bass

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 oktober 2002
Berichten
10.063
ik weet het niet, denk ik post een trackje...
wat is dit voor stijl? iemand een idee?

:biertje:
 

Attachments

  • 07022009.mp3
    4,1 MB · Bekeken: 47
Heeft iets weg van syntipop/ebm inderdaad. Maar ik zou die strings er uit halen. Past niet echt bij de sfeer. Die is meer space dan de donekere sfeer van je basslijn. Die bass gromt wel lekker. Alleen je mix en vooral het laag is modder. Arrangement mag je ook nog aan werken. Is beetje mute aan mute uit. Dat is leuk voor een schets maar nu moet je de goede parts nog bij elkar zoeken. En je hebt meer variatie nodig met de melodien. Drums en vooral de snare hebben wel die lekkere ebm feel.
 
wederom een copy van 242 (qua sounds en arrangement dan),
ambiente tussenstuk was wel nodig want het main thema begon wel een tikkie te vervelen...

kan je in het vervolg niet ff je mp3 een duidelijk naam geven? kleine moeite toch?
waarom? omdat men misschien jouw'n track wel wil archiveren...

Maar ik zou die strings er uit halen. Past niet echt bij de sfeer.
vult anders wel leuk op zo... zonder de strings zou het NOG eentoniger zijn...
 
ja er missen nog wat sounds... ik moet echt eens wat afmaken hahah
 
Maar ik zou die strings er uit halen. Past niet echt bij de sfeer.
vult anders wel leuk op zo... zonder de strings zou het NOG eentoniger zijn...
Inderdaad, niet weg halen, maar wel andere strings gebruiken (tanga kan ook nateluurlijk :D): ze moeten iets beter bij de sfeer van het nummer passen (dreigender?)
 
het is niet zozeer afmaken
het is meer beginnen met bouwen volgens mij.. je hebt een groove gemaakt. 1 groove en die probeer je ui te smeren op een tijdlijn
maar op zo'n tijdlijn moet er iets meer gebeuren dan dingen even aan of uit volgens mij, wat madr al zegt.
de opbouw is ook een beetje onduidelijk.. je wil eigenlijk met spanning beginnen en dan naar dikke mayhem om vervolgens in die spacebreak te vallen..
dat moet dan ook een soort verademing zijn. het mag allemaal veel overtuigender imho en als zo'n bas dan evt interessant genoeg zou zijn om lang naar te luisteren, dan nog moet er ff iets mee gebeuren vind ik.
meer laten horen wat je bedoelt ipv hopen dat een luisteraar de potentie er ook in hoort. t lijkt zo even vlug in 1 keer opgenomen.. dat mag wel, maar dan moet je of 10 duizend handen hebben of je sequencer goed proggen of een grote bak talent hebben om simpele dingen vet te laten zijn
 
na het nog eens te hebben beluisterd is het eigenlijk idd maar een redelijk goed geimmiteerd front 242 stukje...
ik vond ook dat er na de eerste minuut al te snel die ambiente break kwam, da's ergens toch al wel een behoorlijke min...
als je dan toch die ambientie er in wil laten, zou je er mee moeten beginnen en dan opwerken naar een klaarkomende climax...

oh maar wacht eens ff, je wilde eigenlijk alleen maar van ons horen welke stijl het was zie ik zojuist in de 1e post... :D
 
die break kan wel , maar na 2 maten meteen weer doorbeuken, dan is't wel ok.
en die strings passen nie,t dat softe mix nie met het hard.
of je moet het harde wat gepolijster maken...
zo rond 3:10 las ze er dan inkomen en het eindigt, dat is weer wel fijn.

stijl : Evil Off Jarre On : )
 
Ik zou die string juist wat breekbaarder maken en een zwevende zware drone(niet te nadrukkelijk aanwezig) onder de strings om het wat sferischer te laten klinken. Zeg maar een soort soundscape toevoegen. Om het geheel wat ongrijpbaarder te maken. EBM dus.
 
wederom een copy van 242 (qua sounds en arrangement dan),
ambiente tussenstuk was wel nodig want het main thema begon wel een tikkie te vervelen...

kan je in het vervolg niet ff je mp3 een duidelijk naam geven? kleine moeite toch?
waarom? omdat men misschien jouw'n track wel wil archiveren...


vult anders wel leuk op zo... zonder de strings zou het NOG eentoniger zijn...

Het gaat eigenlijk niet om strings ansich maar om deze strings. Als ze duister ipv space waren zou het wat mij betreft beter passen.

En ik kan hier nog een hoop bijverzinnen hoor. Je moet alleen eens luisteren naar veel van die oude new wave die tegen ebm aan neigt zoals pete shelley, sisterhood etc.
 
Back
Top