[Hardcore]My God

Klinkt op zich wel okee, al zou ik hem proberen beter te masteren en die afwisseling van de kicks zijn niet echt smooth, het is duidelijk dat je gewoon sampled kicks hebt gebruikt en ze zelf niet hebt vervormd. als je met een automation clip van die doffere naar de stampendere kick over gaat klinkt het iets smoother.

Het begin was ook een beetje jammer omdat de arp nét een beetje buiten de clap-groove zat.

Voor de rest wel een lekker tune, wat beter afmixen en het is best een tof nummer. ;)
 
Thanks voor je reactie
Heb inderdaad nog geen tijd aan het afmixen besteed. Nadat de track gisteren gereed was (na de nodige biertjes) heb ik alleen een Izotope Ozone presetje erover heen gezet. Moet hier inderdaad nog verder mee.

De bassdrumms zijn allemaal zelf gemaakt. Met een standaard 909 sample begonnen. Als ik een toffe bassdrum heb gemaakt zet ik hem in Battery, waar ik dan kopieen maak van deze sample en ze dan stuk voor stuk verder bewerk door filter/equalizer instellingen te wijzigen etc. Deze samples speel ik dan inderdaad afwisselend af.
De overgangen vind ik zelf ook wel wat hakkerig. Ik zal eens kijken wat ik hier aan kan doen

Greets
 
Excuses voor de beschuldiging dan :P ik vond het klinken als gesamplede kicks, maar neem dat dan maar als compliment op gezien ze gewoon zo goed klonken.

Ik denk dat het makkelijk is op te lossen door kleinere verschillen te nemen, en gewoon 1 kick te gebruiken, en met automation clips die door te laten stromen naar de andere door de effecten die je toevoegt bij de andere kicks op te laten lopen etc.

Btw - Zou jij even https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=107837
willen bekijken en een reactie achter laten? weinig belangstelling zo vroeg in de morgen, en op zich wel zonde :P

Is een Triphop / Ambient / IDM track - Hope zou like it.
 
Je trapt me inderdaad op mijn ziel :)
Ik maak zelden complete tracks. Zit meestal een hele avond aan 1 bassdrum te werken.
Of ik gebruik een 909 sample of een bassdrum uit mijn Virus Ti die ik dan met bakken VST''s probeer om te vormen tot iets moois *D
Ik hoop dat je kan horen dat Noize Suppressor mijn voorbeeld qua bd's is

Ik zal jou track eens gaan luisteren en een reactie achter laten

Thanks & Greetz
 
Je trapt me inderdaad op mijn ziel :)
Zit meestal een hele avond aan 1 bassdrum te werken.
probeer om te vormen tot iets moois *D
Ik hoop dat je kan horen dat Noize Suppressor mijn voorbeeld qua bd's is

Beetje extra eelt op je "ziel" is wel handig als je dingen openbaar maakt :D
Één avond aan een kick werken is heel normaal vind ik, heb vorige week de hele week alleen maar kicks gemaakt.
Noisesuppressor was idd het eerste waar ik aan dacht.

Verder kan ik er weinig op zeggen behalve dat er nog veel aan gesleuteld kan worden, maar ga zo door.
 
Ben blij dat je als eerste aan Noize Suppressor dacht qua kicks
Is een compliment voor me. Heeft lang geduurd voordat ik een combinatie van VST's en andere instellingen gevonden had om een klein beetje bij NS in de buurt te komen
Is in ieder geval iets gelukt *D

en met die laag eelt op mijn ziel zit het ook wel goed :D
 
Lekkere track huey en wederom vette kickdrums moet
Je me toch eens leren :-)
Over de track persoonlijk stuk na de break wat beter. Begin is
Erg vet maar vind dat in het tweede gedeelte meer drive zit
De atmosfear is echt top afwisseling van de bassdrums is
Zo noize suppressor maar kan best wat harder :-))))
Synth sounds goed gevonden en gecombineerd zou proberen
Er wat meer afwisseling in te brengen maar dat hoord volgens
Mij bij de stijl muziek

Spreek je later gozer

Mazzel markid
 
Back
Top