dromer maakt technotrance..

ja, alle troepies wat je in het filmpje ziet..

de sequencing doe ik met een mc-909..
de fx komen uit een kaospad3 en een paar compressors
en een mfx

dit alles een paar keer door het mengpaneel
en wat stompboxen :)

het enigste computer programma wat ik gebruikt heb is de windows media encoder om het op te nemen...
 
Toen ik m kocht.. eh. ik weet niet meer of het in euro's of guldens was.. dacht guldens en ergens van 1800 ofzo...
hij was net uit..
vond het veel geld.. maar nooit spijt van gehad..
de meeste synth truukjes waar ik over lees, kan ik ermee nadoen.

sampled.. en kan met die samples alle synth truukjes doen..
het chopped beats (in stereo) ik wist dat niet.. maar dat schijnt niet elke mpc te kunnen. (weet ik niet zeker.. dus als iemand het weet)

het stuurt me andere gear aan (al wil ik nog wel een midi merger een midi router en midi thru extra.. aangezien je geen 2e out heb..

dus tja, ik vind het wel wat.. sinds ik dat ding heb.. gebruik ik geen computer meer.. tis dan enigszins vergelijkbaar met de trackers die ik vroeger als jong mannetje gebruikte op me pctje..
en veel spartaanser en sneller (en veeeel lomper) als werken
met Cubase ofzo..

Om het enigszins niet als een tracker te laten klinken.. neem ik dan ook maar
de live-jams op.. ipv de songsequencer te gebruiken.. (de pattern sequencer is wel weer handig)

Ik vind het stoer.. maar als je een computer gewend bent.. dan vind je het shit...
 
:confused:
sjeuz man eerst dacht ik mmm mc 909

maar kaospad en cameraatje op je hoof
maken de het compleet ff
:halleluja
 
Bedankt voor je reactie, heb ook ff op youtube gecheckt, mooi aankoop,, misschien wel iets voor mij over een tijdje,, *D
 
Als de mijne stuk zou gaan. (al is het best een degelijk apparaat).. dan zou ik daar best wel 750 euro voor neerleggen..

Ik weet niet zeker of ik de mijne zou verkopen voor 750 euro..
daar vind ik m veeeels te handig voor..

ok.. een checklist:
de C-note pad.. (drumpads onderin) die gebruik je vrij veel als je samples enzo knipt.. dus die gaat beetje hangen bij nogal ruig gebruik).. dus speel daar mee...

die media-kaartjes. dat zijn van die platte postzegels.. die zijn moeilijk te verkrijgen.. en zonder zo'n kaartje kan je maar 16mb samplen... dat is onhandig als je loopjes gaat knippen en plakken..
daar zijn wel weer truukjes voor. .maargoed.. hoe oldskool ben jij :)
Dus, als je m toch koopt. .zorg voor kaartje..

en loop natuurlijk alle knoppies en keer af... het ding nodigt uit
om lekker te draaien enzo... daar word ie oud van :)

check me youtube pagina maar.. dat is allemaal een mc-909..
jijkijkt-linkje
 
Back
Top