[minimal] mtech - detached death tunnel

ROGUE85

@wearerogue85
Lid sinds
23 juni 2005
Berichten
1.722
Locatie
Leut (BE)
Klein experimentje tussendoor... niet 100% serieus bedoeld.
Kick en snare zijn samples, de rest uit 'n film geknipt! (maximaal werkje :D).

mp3
 
Eej man, dat is lang geleden... Zal morgen je trackie ff luisteren.. Alles goed verder? Nog wat uitgebracht de laatste tijd?
 
Hey!

Inderdaad, even geleden!

Ik werk tegenwoordig wat voor minimal / progressive label (Patchy Recordings)
voor de mastering van hun digitale releases!
Maar tot dusver nog zelf geen releases, wie weet misschien binnenkort wel ;).

Heb je zelf nog wat gemaakt?

Martijn.
 
Ja, er is twee weken geleden een plaat van mij uitgekomen op Manual Music, een beatport cd album release, en over twee weken een release op Stolen Moments. Dus gaat gaat de goede kant op. Werk niet meer met Reason, kreeg er gewoon geen nette afmix uit. Nu wel, werk nu met Reaper. Echt een verademing. Tevens werk ik nu met Vst en de volgende stap is om met hardware te gaan werken.
Ga binnenkort die Vst (Kreate) van Speedy J kopen, verwacht daar veel van.

Deze is nog met Reason gemaakt, die op Stolen Moments met Reaper.
http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendID=46511374&blogID=455831328

Dus ik kan voortaan bij jou aankloppen voor de mastering? :P
 
Heb even geluisterd, klinkt wel goed (als'k even door de Beatportkwaliteit heen luister). Mooi sfeer, emotie ;).

Je bent altijd welkom, Patchy releaset ook op Beatport, enkele referenties van me (voor de mastering) zijn Rude Law - Motion Picture EP en Stefan Vilijn - Belano / Truma. Binnenkort nog Jackin Wez & Kaduuk Radio - Openmind en Tiaro - Dial Up EP, ...

Cheers!
 
Nee, alleen ik mag reageren.. :yamaha:

Oke, fijne fxgeluiden, en de rest van de sounds lekker minimaal gehouden allemaal. Ben net begonnen met draaien, deze wil ik zeker wel gaan draaien. Klopt het dat er nog wel wat laag mist in deze plaat? Zal hem in deze dagen nog 's luisteren op mijn andere comp en beetje vergelijken met andere tracks..

Persoonlijk had ik wel een andere kick gepakt, deze vind ik een beetje houtiger, al tokt ie wel lekker later in de plaat. Die sounds op 1.45 vind ik er niet bij passen, te vrolijk voor deze stijl.
 
Laatst gewijzigd:
Het is (vind ik) te maximal om minimal te zijn... En die sounds, niet 100% serieus nemen ;).

Het laag zou in orde moeten zijn.
Kick komt 'hoger' dan de subbas. 't Ging me ook om de 'attack' die je beschrijft, en niet zo zeer om de 'fond'. :)
 
Op Beatport zou deze plaat onder techno geplaatst worden. Beetje een crossover tussen minimal und techno..

Wat bedoel je met de fond?
 
Lekker nummer voor in de auto op de snelweg in't donker.

Qua feel vind ik zelf de compressie te dominant. Het mag wel wat minder strak en laid-back voor mij.
 
Bedoeling was wel om het wat 'heet' te laten klinken, compressie als stijlmiddel zeg maar.

Samples komen uit Death Tunnel (kutfilm overigens, tenzij die ene scene :)), maar veel horrorsamples hoor je dikwijls terug... .
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top