Eternity [Cenobite style]

Manic

Ouwe rot
Lid sinds
5 januari 2009
Berichten
1.323
Locatie
Achterhoek
Ik heb deze track al een tijdje geleden gemaakt maar heb op dit forum nog verder geen tracks laten horen dus bij deze:

Manic - Eternity

laat maar horen wat jullie er van vinden :)

Track info:
Genre: 'Psycore' / 'Early' Hardcore
Tempo: 182 bpm
Length: 5:58

binnenkort meer traxx :)
 
vette rauwdouwer

vette rauwdouwer

oi oi oi

zwaar vet nr man.

lekker pompen met die handel.

ff vraagje?
wat gebruik je om zoon synth sound te maken vstis vas of een analoge bak.
i luuuuv hardcore synthlijntjes.

en dat 303 lijntje erdoorheen lekker man.

en de beat pompt ook lekker door.

goeju shizzle die je hebt gemaakt

oi oi oi

donfifis
 
Je moet hier is mee naar dj gaan man lkkr strakke shit...
 
Het zit goed inelkaar, maar ik heb wel het idee dat er wat teveel verschillende melodieen in zitten.

Die 303 en die saw achtige lead zijn dingen die wel heel erg Stef Scheltema achtig klinken, maar desalniettemin goede track.
 
Ik zou de breakbeat wel wat veranderen, deze lijkt wel heel erg op de breakbeat uit Mind Of A Lunatic ...
 
Tja in 1996 was dit echt wel vet maar nu??? Ik zeg niet dat het slecht klinkt.....ik heb alles van Cenobite maar het is wel out dated. Sorry. Toendertijd was wat Leviathan, Archatos etc maakte vernieuwend...kan dat van jou track niet echt zeggen. Stampt wel...dat dan weer wel.
 
Vette shit paar jaar terug was ik hier helemaal los opgegaan :)
Goede sound :D
:D thnx
oi oi oi

zwaar vet nr man.

lekker pompen met die handel.

ff vraagje?
wat gebruik je om zoon synth sound te maken vstis vas of een analoge bak.
i luuuuv hardcore synthlijntjes.

en dat 303 lijntje erdoorheen lekker man.

en de beat pompt ook lekker door.

goeju shizzle die je hebt gemaakt

oi oi oi

donfifis
ik gebruik VSTi's wil zo snel mogelijk hardware synths gaan gebruiken maar dat zat er tot nu toe nog niet in qua budget 8~ maar komt zeer binnenkort, daarom heb ik me ook aangemeld hier ;)
Heel vet :p Vond dit vroeger al mooi en nu nog steeds. :halleluja
:D
Je moet hier is mee naar dj gaan man lkkr strakke shit...
ik ben er mee bezig meer zeg ik niet ;P
Het zit goed inelkaar, maar ik heb wel het idee dat er wat teveel verschillende melodieen in zitten.

Die 303 en die saw achtige lead zijn dingen die wel heel erg Stef Scheltema achtig klinken, maar desalniettemin goede track.
oke ik denk niet dat dit echt té veel melodieen in 1 track is, als het minder zou zijn dan was het te eentonig.. luister maar eens naar traxx van scheltema bijvoorbeeld daar heeft ie ongeveer net zo veel variatie volgens mij ;) maar kan goed dat het beetje als scheltema klinkt ben ook groot fan van hem :D
Ik zou de breakbeat wel wat veranderen, deze lijkt wel heel erg op de breakbeat uit Mind Of A Lunatic ...
hiermee ben ik het wel eens ik moet ook eerlijk bekennen dat ik die breakbeat ook uit mind of a lunatic heb gesampled (overigens het enige wat ik heb gesampled, ja en de vocals dan uit Hellraiser ;P) maar ben inderdaad mee eens ik denk dat ik em wat meer ga verbouwen nog..
Tja in 1996 was dit echt wel vet maar nu??? Ik zeg niet dat het slecht klinkt.....ik heb alles van Cenobite maar het is wel out dated. Sorry. Toendertijd was wat Leviathan, Archatos etc maakte vernieuwend...kan dat van jou track niet echt zeggen. Stampt wel...dat dan weer wel.
zit wel wat in inderdaad, maar toch denk ik dat deze stijl nog wel gemaakt kan worden en dan ook mét vernieuwingen.. deze track heb ik een beetje gemaakt met veel cenobite traxx als voorbeeld, dus echt vernieuwend is deze niet. maar ben nou bezig met nieuwe tracks die toch de cenobite stijl hebben maar dan toch anders en meer vernieuwende dingen erin.. heb er ook al een aantal klaar die ga ik binnenkort ook wel posten hier!
deze track is dan ook al een oudere track, en een van de eerste tracks die ik in deze stijl heb gemaakt ;)

bedankt voor jullie reacties!!
 
Ik zou overigens gewoon deze stijl blijven maken. Ik vind het nog steeds vet, en er is nog genoeg te vernieuwen in deze Cenobite/Ruffneck achtige stijl, ongeacht wat mensen wel eens beweren over deze "stijl" ...
 
Trance core was ook al 1 van mijn favo stijlen toen...nu ben ik toch echt te oud en dat "Gabba for live" gaat toch niet echt op voor mij.....kan het wel waarderen en ik vind dit beter klinken dan die jank hardcore van nu (soort van zeikerige hardstyle met een HC beat:r)....daar ben ik echt binnen een half uur klaar mee.:eureka:
En ik vind niet dat je teveel verschillende melodieen heb gebruikt btw...luister maar s naar Tear Your Soul Apart etc......of Vortex op Mokum ook zo'n dik trance core nummer......oja zoek je nog HC platen ik verkoop de mijne...
 
Ik ben ook een Scheltema fan, vanaf het eerste uur. PvK is ook een topper, maar ik was zelf meer Scheltema fan.

En toch denk ik dat je te veel melo's hebt hehe... Z'n laatste tracks waren trouwens meesterlijk.
 
Ik zou overigens gewoon deze stijl blijven maken. Ik vind het nog steeds vet, en er is nog genoeg te vernieuwen in deze Cenobite/Ruffneck achtige stijl, ongeacht wat mensen wel eens beweren over deze "stijl" ...
:D dat doe ik ook zeker wel maar probeer er ook wel wat nieuwe dingen in te doen, dus inderdaad ben er wel vernieuwing in aan het proberen te brengen.. maar je zou déze track misschien wel kunnen zien als een beetje té standaard cenobite achtig plaatje..
Trance core was ook al 1 van mijn favo stijlen toen...nu ben ik toch echt te oud en dat "Gabba for live" gaat toch niet echt op voor mij.....kan het wel waarderen en ik vind dit beter klinken dan die jank hardcore van nu (soort van zeikerige hardstyle met een HC beat:r)....daar ben ik echt binnen een half uur klaar mee.:eureka:
En ik vind niet dat je teveel verschillende melodieen heb gebruikt btw...luister maar s naar Tear Your Soul Apart etc......of Vortex op Mokum ook zo'n dik trance core nummer......oja zoek je nog HC platen ik verkoop de mijne...
ben het helemaal eens met je mening over de hardcore van nu.. heb trouwens die platen beide wie je opnoemt ;) moet zeggen heb alle knallers van cenobite en ruffneck al wel ongeveer, maar zoek nog wel veel platen in die stijl mokum heb ik niet veel van en ruffex zoek ik er ook nog wat van.. heb je en lijst ofzo op discogs ofzo? want als je nog veel van dit soort platen hebt ben ik zeker wel geïnteresseerd!!! :W
Ik ben ook een Scheltema fan, vanaf het eerste uur. PvK is ook een topper, maar ik was zelf meer Scheltema fan.

En toch denk ik dat je te veel melo's hebt hehe... Z'n laatste tracks waren trouwens meesterlijk.
laatste tracks van scheltema? bedoel je die samen met angerfist enzo? vind beetje jammer om nou net samen met angerfist te gaan produceren.. net een artiest waar ik wat minder respect voor heb... je kunt wel duidelijk horen dat hij zijn deel ook in die tracks heeft gestoken :) maar jammer genoeg kun je ook horen dat angerfist er aan meegewerkt heeft :P maar goed is mainstream dus heb ik me er niet zo heel erg in verdiept :P
 
ben het helemaal eens met je mening over de hardcore van nu.. heb trouwens die platen beide wie je opnoemt ;) moet zeggen heb alle knallers van cenobite en ruffneck al wel ongeveer, maar zoek nog wel veel platen in die stijl mokum heb ik niet veel van en ruffex zoek ik er ook nog wat van.. heb je en lijst ofzo op discogs ofzo? want als je nog veel van dit soort platen hebt ben ik zeker wel geïnteresseerd!!! :W

Sommige van me Ceno's zijn al de deur uit maar van Ruffex heb ik hier bijna alles staan....ook nog wat Mokum's.
http://www.discogs.com/sell/list?seller=DenDerDj voor mijn lijst...alle prijzen zijn vraagprijzen en zie je wat interressants PB me dan maar ff hier, dan regelen we het buiten discogs om.:D
 
Nee, laatste Ruff- Scheltema trax. (Hij had een paar goede op KNOR en nog een goede Dark iets) Die nieuwe hardcore dingen vind ik sowieso niks in het algemeen.

:D dat doe ik ook zeker wel maar probeer er ook wel wat nieuwe dingen in te doen, dus inderdaad ben er wel vernieuwing in aan het proberen te brengen.. maar je zou déze track misschien wel kunnen zien als een beetje té standaard cenobite achtig plaatje..

ben het helemaal eens met je mening over de hardcore van nu.. heb trouwens die platen beide wie je opnoemt ;) moet zeggen heb alle knallers van cenobite en ruffneck al wel ongeveer, maar zoek nog wel veel platen in die stijl mokum heb ik niet veel van en ruffex zoek ik er ook nog wat van.. heb je en lijst ofzo op discogs ofzo? want als je nog veel van dit soort platen hebt ben ik zeker wel geïnteresseerd!!! :W

laatste tracks van scheltema? bedoel je die samen met angerfist enzo? vind beetje jammer om nou net samen met angerfist te gaan produceren.. net een artiest waar ik wat minder respect voor heb... je kunt wel duidelijk horen dat hij zijn deel ook in die tracks heeft gestoken :) maar jammer genoeg kun je ook horen dat angerfist er aan meegewerkt heeft :P maar goed is mainstream dus heb ik me er niet zo heel erg in verdiept :P
 
Ik moet zeggen dat het buiten gewoon kudt is dat niet meer producer's deze richting meer kiezen... dit is snel chill en 100% hardcore als het moet zijn dus ik blijf erbij (wat andere mensen ook zeggen) dit is een super track!!!!! deze gaat op mijn MP3 speler.
 
Srry vergat te zeggen http://lab.andre-michelle.com/fl-909 Dit is een Flash emulator van DE TR-909 misschien handig voor je kick om die ff te samplen aangezien je budget wat laag is :P.
 
Back
Top