[Track] breakbeat/industrial achtig iets

[WouterW]

Stamgast
Lid sinds
13 februari 2002
Berichten
135
Locatie
Amsterdam
Heyhey,

Paar jaartjes weggeweest van het forum en muziek maken in het geheel.
Afgelopen weekend toch een nieuwe track in elkaar gezet, m'n eerste in 4 jaar. Weet zelf niet zo goed welke stijl het is, dus ik gokte maar op iets breakbeat industrial achtigs, maar kan er ook naast zitten.

Compositie/opbouw moeten nog wat gepolijst worden, het is geen final.
Ook over de mastering ben ik zelf nog niet echt tevreden.

Bij deze zou ik het dan ook fijn vinden om hier wat feedback over te ontvangen :p


Het nummer heeft ook nog geen naam ofzo. :D

Oh well, here we go:

http://www.xs4all.nl/~wognum/dgsdgs.mp3
 
Hej,

Ik vind hem tof! Zou zo onder één of andere game kunnen.

Wat heb je voor gear gebruikt?
 
Hey, thanks :)

Heb alleen Reason 4 gebruikt.



Heb hem gister nog geprobeerd te pluggen bij een lokale discotheek, de DJ vond hem wel tof, maar hij vond de mix te slecht om hem te draaien :(
Dus vraag me af wat ik daar nog aan kan doen.
 
Tja, ik kan der weinig over zeggen. Ik zit op kamers met een slechte koptelefoon. En slecht geplaatste jbl speakers
 
zitten leuke dingen hoor.. wat vol hier- en daar

ik denk dat je beats nog veel voller en feller moeten als je het voor dj's geschikt moet zijn..
stevigere kick.. meer punch in de snare...

out of the distance, into da face.. zeg maar ;)
 
ik hou altijd wel van lekker vol :P
maar vind hem zelf qua mix nog wel vrij transparant

zal kijken of ik nog wat kan uithalen met multiband compressie, het rommelt naar mijn idee nog wat in de lage tonen
 
Leuke track.

En als je het maar laat met die multiband compressie.
Er zit gewoon een berg sublaag in wat je hele mix vernaggelt.
Gebruik maar eens een 40hz highpass filter over die mix.

Zowieso heb je in Reason ook teveel compressie gebruikt want het is nu redelijk plat qua dynamiek. En dan klinkt het op een headset wel OK maar op speakers valt de hele mix in elkaar.

Trek het eens wat meer los en probeer de drums meer te laten knallen. De mix is nu nog een redelijke 'smilie' (veel laag en veel hoog en weinig mid) dus daar heb je ook nog flink speling mee.
 
Nog iets bijgewerkte versie gemaakt; link uit de startpost volgen (file overschreven). Link uit vorige post bestaat niet meer.

(waarom kan ik geen posts aanpassen?)
 
Back
Top