track [DnB/Nujazz/Ethno] Meet the Neighbours

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
And now for something completely different :D

http://homepage.hispeed.ch/chromelegs/mp3s/RoaldMeetTheNeighbours.mp3

Een mixje van drum-n-bass, (nu)jazz en ethno ontstond toen ik wat aan het experimenteren was met de Battery3 percussion sets, en probeerde arabische scales na te spelen. Verder heb ik mijn (oefenruimte) Kstation thuis, en het is geweldig knoppen te hebben ipv alleen de plugin. Als laatste inspiratiebron mijn overbuurman, die af en toe geweldige arabische liederen op straat zingt. Ik durf het niet aan, m te vragen of ie langskomt voor live vocals

ik ben niet zo de producert, dus tips en hints zijn welkom!

de instrumenten:

K-Station: bas, leads, strings
Nord Electro: akoestische piano
Fender Rhodes: als zichzelf :-)
Battery3: alle drums en percussie
BBC radiointerview over http://www.myneighbourhoodsblog.co.uk
(alles wat melodie heeft is live ingespeeld zonder midi en zonder edits...)

Voor degenen die het zich afvragen, jep, ik vind het interessant met allerlei soorten en nationaliteiten in een wijk te wonen, en het is jammer dat je zo weinig kontakt hebt, zeker in Zwitserland. Ik las tijdens de kerstdagen een interessant artikel in de Neon (een duits tijdschrift) over ontmoetingen met buren waar je je anders nooit mee bezig hield. Dit nummer gaat de wereld verbeteren ;). Zo. Nu houd ik op voordat ik de volgende forumbono of -phil word. :D
 
Wat een te gek nummer weer....Heerlijke progressie met die akkoorden. Jummie.
Alleen ik ben nog niet zo enthausiast over die "sweep" van de strings, die is al vrij snel irritant, maar dat is ook smaak misschien.

Te gek!
 
argh!! bleken allerlei lelijke kliks in te zitten door FTP upload denk ik (??) nu weer opgelost
 
lekkere groove

lekkere groove

oi oi oi stage 73

dit is wakker worden met lekkere rustige dnb.
lekkere sound keuze ook.

en ook ik hou van variatie in de woonwijk.
het zou zo saai zijn alemaal blauw en maar 1 meisje.

lol

oi oi oi

donfifis
 
Back
Top