[Vocal Dance] Where's the love!!

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
Dit zijn de eerste twee minuten van een echt serieus (ahum) vocal dance nummer waar ik mee bezig ben.
Zangeres is een oud stagaire bij ons op het bedrijf, lisa. Ze had een tekst en melodie liggen. Ik heb eens geprobeerd een dance arrangement eromheen te maken. Met dit als voorlopig resultaat.

Heb wel een aantal ideeen om het mixtechnisch en muziekaal wat meer 2008 te maken.
Maar ben eens benieuwd wat gij er van vind.

Groeten Arnaud :yamaha:

AvB - Where's the love
 
2x geluisterd... 1ste keer vond ik dat ik was miste, tweede keer ook.

De opbouw is aardig al is het jammer dat de zaagtandlead door de vocal heen dendert, kwestie van mixen en arrangeren. De geluiden zijn erg divers, misschien wat beperken. Vind vooral de leads en arps uit het latere deel erg lekker.

't heeft potentie en ben daarom benieuwd naar de eindmix.

ps Enschelo.. is dat omdat je niet kon kiezen of je nou in Enschede of Hengelo wil wonen?

Daan
 
IK vind het begin eigenlijk wel lekker, vooral de lead en hoe deze begint! :mega:

- Wellicht een paar puntjes waar je iets aan hebt:
Persoonlijk zal ik een iets rauwere bass nemen en wat meer variatie in de bassline. Deze is imo een beetje simpel en gaat snel vervelen.
- Wellicht ook nog iets meer aandacht aan de HiHats.
- Misschien nog een paar effecten en
- Op mijn monitoren heb ik de indruk dat de BD wel wat harder mag en iets meer punch.

Voor de rest klinkt het lekker fris en ben ik erg benieuwd naar je eindresultaat! Stem van de zangeres vind ik overigens ook prettig. Wellicht een klein falsnootje, maar is een detail.

VasC
 
Goeie track,. sounds goed gekozen,.. klinkt gelijk bekend.

Hihats snerpender,. kick harder en wat meer in zn eigen gebied zetten,..
Misschien beetje side-chaining om de kick eruit te krijgen
Vocals wat uitbreiden,.. nog een refreintje van een paar regels bijschrijven wellicht?
En vocaal wat meer variatie,.. een lange uithaal hier en daar doet wonderen!
En dan alles nog es overnieuw zingen want t is wat valsig her en der,.. vooral in t begin.

Je zit wat mij betreft (voor wat dat waard is :erm: ) iig een eind in de goede richting. Je mag door naar de volgende ronde.

Idols_3_-_Henkjan_nieuw_234x186.jpg
 
Heb er al eens wat van geroepen via andere kanalen, maar ook via deze weg nog even kudos voor deze track. Comments kloppen dat ie inderdaad meer punch mag hebben voor dance. Meer laag erin en met je compressie spelen, dan komt dat helemaal goed!
 
hey Arnaud,
Leuk om op je site te lezen dat je als basis Fruity en Audition gebruikt. Zo zie je maar dat je met relatief eenvoudige middelen een prima track kunt maken!
 
Positieve punten: Erg leuke track. heel frisjes en vrolijk. Hele lekkere soundjes, hoge feelgood factor en gave synthlijnen wat dat betreft top :-)

Negatieve punten: De zang is soms wat vlak ten opzichte van de melodie, synthlijn gaat helemaal vrolijk los terwijl de zangeres het op een wat triestere mood lijkt te gooien. Vocal klinkt wel goed verder op 1 vals nootje na had ik het idee. Wat ik mis is de kick. Die is namelijk volledig foetsie (zit nu op kutspeakertjes te luisteren maar ik hoor echt bijna nada). Je baslijn is sterk hoorbaar maar de kick is afwezig. Daardoor klinkt het nu meer als een laserdance plaat dan een vocal dance plaat. Ik hoor verder inderdaad erg veel mid. Mix heeft dus nog wat werk nodig naar mijn idee.

De synth leads / sounds vind ik erg lekker klinken kwa gekozen sounds en melodieen. Akkoordenschemas ga ik niet over beginnen want daar begrijp ik zelf geen drol van. Voor mijn gevoel is het onderdeel dat iets uit de toon lijkt te vallen de arpeggio op 00:58, het is net alsof die kwa timing/speed niet helemaal lekker zit.

Al met al naar mijn mening een zeer verfrissend trackje dat met wat tijd liefde en aandacht een erg gaaf eindresultaat kan opleveren. Ik vind de gekozen sounds super en was positief verrast met deze "inzending" :-) .

Ben dan ook zeer benieuwd naar de final cut :-)
 
Leuke track;

lijkt me dat er al genoeg is gezegd over de slechte mastering, dus ben ook wel benieuwd naar de eindmix.

Lekker vrolijke dance track, doet een beestje nostalgisch aan, beetje uit de tijd van Milk Inc. :P

Melodietjes en geluidjes zijn prima in orde, mooie lead synth.
 
Ik ga zeker nog mijn best doen om een en ander te verbeteren. Iets minder rommelig idd, wil nu wat teveel denk ik.
De zang heb ik gisteren eens anders weg gezet en dat verbeterd ook al zeer veel.

De kick die komt wel goed;)

greetz!!
 
Back
Top