IDM Track Thank You For Trying

Metroid

MarkID
Lid sinds
6 juni 2006
Berichten
543
Locatie
Zwijndrecht
Hee Allemaal,

Ben ook weer creatief geweest en heb weer een IDM track af. Als ik eerlijk ben vind ik hem zelf echt onwijs vet maar ben natuuurlijk benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik weet dat smaken verschillen maar het kan nooit kwaad deze te verbreden :-))

Luister hem eens als je wil. Feed back of reactie is altijd welkom.

Thanks en geniet allen nog van de heerlijke vrije dagen.

Greetz

Metroid

http://home.planet.nl/~ fran1288/MarkID-Thank you for trying.mp3
 
Heee Ro9 dankje voor je leuke reactie altijd leuk als er iemand positief reageerd op mijn tracks. De liveset is wel van dit jaar maar persoonlijk vind ik hem minder dan deze track :-))

duurd 45 minuten en heb helaas niet zoveel ruimte op mijn website. Moet nogsteeds een domeinnaam aanmaken en wat meer ruimte aanvragen.

Ik zal binnenkort de liveset weer eens op het forum plaatsen.

Thanks en geniet van het weekend

metroid
 
Weer een lekkere OSIDM:dj: Puntjes van (opbouwende) kritiek:
Ik zou de voice sample nog wat meer misbruiken en dan bedoel ik niet dat hij meer verknipt moet worden, maar wellicht wat meer fx (distortion bv.) en dan zou ik hem langzaam in het nummer steeds meer 'verstaanbaar' (= minder fx) maken.
Ik vind hem op sommige momenten teveel op een* autechre nummer van de eerste (of tweede) cd leunen. *Aangezien ik geen moeite doe om de titels van ae te onthouden (want die zijn niet te onthouden) omschrijf ik het maar als een nummer.
 
Morge Teluur,
Wederom heel erg bedankt voor je zeer goede feedback. Vind het wel cool dat je mijn tracks blijft luisteren en ook kritische bekijkt en ook dit keer vind ik je tip extreem goed. Ik zal zeker de sample gaan aanpassen. Ik kan me van Aphex ook zo'n track herrineren.
Opzich is het een compliment dat je de track Autechre achtig vind maar daarin tegen is het ook kritsche bedoelt denk ik aangezien ik wel mijn eigenstijl moet houden. Vind zelf dat ik ook echt een eigen stijl heb ontwikkelt. Ik zie Ae als voorbeeld en luister hun cd's ook bijna dagelijks en krijg zo veel ideeen. Vind de laatste albums ook erg vet alleen hang ik zelf wat jaartjes terug met mijn stijl. Vind het dan net wat prettiger om er naar te luisteren.

Thanks Teluur en alvast een fijne jaarwisseling toegewenst

Greetz

Metroid
:biertje:
 
Nette track, doet met hier en daar aan Basscadet denken.

Ik mis nog een mooie (sub-) bas die delen van de sequence overneemt en een af en toe in te faden (en/of met een gemoduleerde bandpass) pad van bijvoorbeeld maj7 akkoorden, voor wat dissonantie en spanning. En als je hem zo lang houd verwacht ik meer knipwerk vanaf ca. 3:45, ook voor de spanning.

Maar ja, 'tis jouw track hè. :kimono:
 
Hoi Snitch, Dankje voor je positieve/kritsche reactie. Voelt natuurlijk als compliment dat je aan basscadet ep moet denken.

Wat betrefd de feedback erg ingewikkeld en technische een gedeelte begrijp ik en zal ik ook zeker gaan gebruiken alleen heb ik geen idee wat (gemoduleerde bandpass) betekent :-) en wat je met (dissonantie) bedoelt ben maar een simpele amateur :-)))).

Wel cool dat je zo'n feedback geeft dankje daar voor hiermee kan ik mijn tracks beter en intereresanter maken en daar in het syntforum ook voor elkaar goede feedback geven.

Thanks en een goede jaarwisseling.

Metroid:biertje:
 
Ben nou niet een IDM liefhebber van het eerste uur, maar dit ligt toch wel erg lekker in het gehoor. Toegankelijk. Of is dat woord verboden in de IDM scene :P Niet happen. Ja geslaagde track, lekkere mix, lekker subbassen. Leuke vernaggelde sample. Ik hoor er een symbolische aanklacht tegen de Amerikaanse nepglimlachcultuur in.

Proost, en prettige feestdagen terug
 
Aangenaam kennis te maken technomauriesje, Dankje voor de postieve reactie kijk dat is nou precies wat ik leuk vind iemand die niet echt een IDm fan is toch de track op een bepaalde manier kan waarderen.
Dankje daar voor.
1 ding begrijp ik niet helemaal : (Ik hoor er een symbolische aanklacht tegen de Amerikaanse nepglimlachcultuur in) maar is denk ik ook niet erg van belang.

Thanks en ook een fijne jaarwisseling toegewenst

Greetz

Metroid:biertje:
 
gemoduleerde bandpass -> een bandpass filter waarvan de frequentie wordt gemoduleerd door (bijvoorbeeld) een LFO, een oscillator met een lage frequentie, ik denk dan rond de 0.1 tot 0.5 hertz (nog leuker is dan het moduleren van de frequentie van deze LFO met een andere LFO).

Het standaard filter op de meeste synths is een lowpass filter. Op sommige synths kun je dus ook kiezen voor een bandpass, highpass (hier ook een goede optie) en nog andere filter typen.

Het idee is dat je de sterkte van de pad dan moduleert door een continue variatie van de frequenties die je hoort, i.p.v. (enkel) door het volume. Het effect lijkt een beetje op het met de hand varieren van een aantal banden van een equaliser.

Dissonant = 'vals': Ik houd zelf erg van pads met akkoorden die 'een klein beetje vals' klinken. De maj7 zijn hiervan een goed (het beste? ben ook niet zo goed ingelezen hier) voorbeeld. De Cmaj7 bijvoorbeeld, met de noten c + e + g + b - die b zorgt dan voor 'het beetje vals'.

Op de relevante wiki staat ook een klein audio-voorbeeld: http://en.wikipedia.org/wiki/Major_seventh

Dit alles op z'n jan-boerefluitjes uitgelegd, ik ben ook maar amateur. :kimono:

Welke synths/effecten/software/etc. gebruik je?
 
Back
Top