oldskool hardcore/hardstyle

Huey Morge, Net je track beluisterd en al ben ik geen echte Hardcore fan ik vind hem erg goed klinken vind je afwisselende beat structuren erg Cool. Blijft toch het geen waar je het best in ben. Samples + sound klinken erg lekker blij elkaar dus wat mij betrefd en vette track.
Mijn Idm Track gaat vandaag ook het synthforum op. Andere stijl maar ook COOL.

Nu weer verder met 2de kerst dag en wie weet kun je mijn track later nog eff beluisteren.

Greetz

Metroid:biertje: beetje vroeg maar moet kunnen
 
Hee Metroid. Dank je voor je positieve reactie. Zo hoor je niets van me en zo heb ik in een avond wat in elkaar geflansd. Ik wil er nog wat synth-fx geluidjes bijplakken en wat beter masteren. Heb Izotope Ozon gebruikt maar te weinig tijd genomen om het echt goed te doen (voor zover ik dat kan natuurlijk.........blijft een vak goed masteren.......en geen kunstje).
Ik ben benieuwd naar jouw nieuwe track Metroid. Het wordt alleen morgen voordat ik hem kan luisteren denk ik.

Groet en fijne 2e kerstdag!!
 
Nice man, die synth patterns vind ik eerlijk gezegd niet zo boeiend, niet vanwege het pattern zelf maar meer vanwege de sound ervan, misschien nog een beetje tweaken? Maar vind de rest wel heel strak klinken :) Heb zelf nog niks gepost dus ik kan helaas zelf nog geen kritiek krijgen! :P Ennieweejz, vooral doorgaan! :D
 
Je hebt absoluut gelijk Shyne. Ik wilde na lange tijd eindelijk weer eens een compleet trackje maken. Ik heb het mezelf even makkelijk gemaakt en 2 preset synthgeluidjes uit mijn Virus Ti gebruikt. Ik vind dit zelf eigenlijk ook niet kunnen. Als ik weer wat meer tijd heb, kan ik ze altijd vervangen voor wat creatievere geluiden en wat meer met de filters spelen etc.

thx
 
Naar mijn idee de hele track. Ik vind de huidige hardcore niet echt toegankelijk. BD's teveel overstuurd, synth's vaak erg overstuurd, de manier van programeren van de melodielijn, waardoor je een soort paardrij-effect krijg ;-))
Maargoed dat is mijn idee uiteraard. Gelukkig verschillen (muziek)smaken

anyway, bedankt voor je ractie
 
Eerst een vraagje; met welke programma maak je je tracks?

Ik vind de vocal in het begin iets te scherp in het hoog (This this this?)
Ook merk ik dat je bassdrums overlappen in het laag, bewust?

Ik vind de synth die erin komt een beetje droog, dat mag gerust de helft ''valser''. Ietwat distortion, en compressen (werkt bij mijn synths altijd goed).

De synth bij 1:36 is lekker oldskool, de melodie vind ik dan weer wat minder; ook hoor ik een flanger? mm.. nooit zo een fan van flangers geweest;)

De arrangement zit wel goed in elkaar, alleen ooit gedacht aan een break in het midden of ergens anders? Leuk om een climax op te bouwen.

Keep going:mega:
 
Hoi,
Ik maak mijn tracks met Cubase SX3
Alle bd's maak ik zelf, die ik daarna sample en weer in NI Battery zet om ze vervolgens verder te bewerken (compressor/eq/filter etc.)
Bij cell instellingen kun je ook de "volume envelope" instellingen aanpassen, waardoor de bd's kunnen overlappen. Ik heb dit niet bewust gedaan, maar is dus wel mogelijk dat dit zo is.

Ik was blij dat ik de energie had gevonden om een volledig trackje in elkaar te zetten waardoor ik geen tijd heb gestoken in de synth geluiden en gewoon 2 preset geluiden (mogelijk met flanger er overheen) uit mijn Virus heb gebruikt.
Nu ik overwegend positieve reacties heb gekregen kan ik altijd nog mijn creatieviteit botvieren op de synth's.

Uiteraard denk ik wel eens na over een break. Ik ben nu bezig met een nummer waar een lange break in zit, maar dit is grotendeels een sample van een commercieel nummer en ik weet niet of ik dat mag posten hier alss hij gereed is

Thanks voor je reactie
Groet
 
Back
Top