[TRACK] Dishes

Hooihuis

Acta est fabula
Lid sinds
8 juli 2004
Berichten
4.890
Locatie
tha Bleep City
Hier weer een track van mij, "Dishes". Vrij rustig en (voor mijn doen) ook redelijk kort.

De titel heeft niets met afwassen oid te maken maar is een verwijzing naar de schotels, die gebruikt worden om het heelal af te speuren naar signalen van eventuele andere beschavingen :)
 
Thanx :biertje:

Ja, ik heb een soort hiphop beat gebruikt als basis en eigenlijk doe ik dat normaal nooit... baslijntje komt uit een 303 en verder nog wat geluidjes uit een 808, Little Phatty, Microwave XT en MKS-80. Strings uit de Z1 maar daar ben ik toch niet helemaal tevreden over; past niet echt lekker in de mix en ik had misschien beter een ander geluid kunnen kiezen, of de partij kunnen weglaten.
 
wel lekker gruizig,prima sounds na 2:25 ofzo mag er wel iets nieuws gebeuren....
 
Bedankt voor de leuke reacties!

Het mixen blijf ik altijd lastig vinden en doe ik bij voorkeur als mijn oren nog "vers" zijn, dat wil zeggen, bijvoorbeeld 's morgens vroeg als ze nog niet veel (muziek) te verduren hebben gehad. Nadeel is dat mijn studio akoestisch niet best is en daar komt bij dat de HD-recorder waarmee ik werk, een Akai DPS-16, erg veel mechanische herrie maakt. Vooral de koelfan is een ramp en het is me niet gelukt deze stiller te krijgen. Misschien dat ik ooit eens voor de opvolger ga kijken, de DPS-24, want ik vind het wel erg fijne machines verder en ik heb gelezen dat die veel stiller is. Zoals het nu is vertrouw ik heel erg op de koptelefoon en voor het laag check ik de monitors; dat is niet ideaal natuurlijk.

Sinds ik niet meer met Cubase werk maar alleen nog met hardware sequencing vind ik het werken met een HD-recorder erg prettig, omdat ik een track zo achteraf nog lekker kan editten (net als vroeger met de bandrecorder :luv:). Het gruizige / lo-fi in deze track komt overigens doordat ik de beat af en toe flink door de BitRman gehaald heb.

Ik hoop binnenkort weer eens wat in een heel andere stijl te maken en dan wat meer met mijn analoge synths te doen!
 
even snel de tracksectie hier aan het checken nu ik na al die tijd weer een keer op SF zit..

lekker nummer!

ik vind die track trails van je trouwens ook nog altijd een goeie :okdan: heerlijk chille acid 8)
 
even snel de tracksectie hier aan het checken nu ik na al die tijd weer een keer op SF zit..

lekker nummer!

ik vind die track trails van je trouwens ook nog altijd een goeie :okdan: heerlijk chille acid 8)

Dank je :mega: Tof om te horen dat iemand mijn brouwsels waardeert!

Voor de contest heb ik laatst ook nog iets gemaakt (opgenomen 31-12 :)) en dat heeft toch weer een heel andere sfeer.... ben ik zelf wel tevreden mee ook en dat gebeurt niet heel vaak moet ik eerlijk zeggen. Alleen heb ik gemerkt dat ik in dat nummer ("Vorg") nog een kleine aanpassing moet maken in de mix; door de haast is er een kleinigheidje doorgeslipt :stupid

Ik hoop in 2009 weer wat meer tracks te gaan maken in ieder geval!
 
Ik vind dit ook een lekkere track maar zoals alex al zei mag die wat meer afwisseling na 2/3 minuten.
 
Back
Top