Work in progress:Cheap Thrills

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Heb van het weekend m'n JOMOX XBASE 999 geinstalleerd
Tevens m'n 2e Duende in m'n PC gezet en ben begonnen met een nieuwe track.

Net het thema een beetje opgezet, dus verwacht geen complete track, maar bassline, drums en lead. zonder opbouw of earcandy. maar de JOMOX zit zo dik in de mix, dat ik die jullie even niet wil onthouden :D

Feedback altijd welkom

Work in progress: Cheap Thrills
 
wat bedoel je daar mee :)

Dat het mijn doel niet is om reason studenten electro te maken....... :D

Maar even voor de goede orde, als m'n bericht leest dan zie je dat deze track dus nog verre van "af" is. Ik neem aan dat je daar even doorheen prikt..... vind zelf bijv de bassline/kick combo na de break supervet doorkomen
 
Die drumgeluidjes vinnik wat meer voor minimal eigenlijk. Beetje dun en erg gecompressed.
 
dun?!? ook de kick? heb ff op de PA gespeelt en kick goed door, de drumgeluidjes zijn trouwens allemaal high hats (wel processed :-) )
 
Dat is "bewust", dat is "mijn" stijl zeg maar, ik zit meer aan de melodic uplifting kant dan aan de progressive electro kant. maar ik ben wel eens benieuwd wat het volgens jou verouderd maakt? er zit verder nog niks stylistisch in ? alleen nog maar een bassline een drumpart en een rif? nu nog maar 17 kanalen, als ik straks klaar ben ergens rond de 50 a 60 :D
Als je naar Above en Beyond of naar de melodic moods van bij Tiesto luisterd hoor je nog steeds tig van dit soort rifs voorbijkomen, ben dus wel benieuwt waar je nu al aan kan horen waar deze track gaat eindigen? dus de kenmerken zeg maar.

Luister bijv een naar Paul Miller, maakt al heel lang hele vette tracks.
 
Zo, het arrangement begint te staan, heb nu m'n instrumenten een beetje opgelijnd zoals ik ze hebben wil. Mix is headphones dus laag is nog niet helemaal top. Maar qua lijntjes en layers komt het weer in de buurt. Track wordt al redelijk smerig :D

In de spits zitten we nu 43 tracks:D dus hier ff een snippet:

gebruikte instrumenten zo ver:
blofeld
Virus Ti
JOMOX Xbase 999
Little Phatty
Gladiator
KORE2
SSL X-comp
SSL X-EQ
SSL BUS comp en Channelstrip
Barricade Pro
 
Back
Top