X

Work in progress:Cheap Thrills

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Work in progress:Cheap Thrills

Heb van het weekend m'n JOMOX XBASE 999 geinstalleerd
    Tevens m'n 2e Duende in m'n PC gezet en ben begonnen met een nieuwe track.

Net het thema een beetje opgezet, dus verwacht geen complete track, maar bassline, drums en lead. zonder opbouw of earcandy. maar de JOMOX zit zo dik in de mix, dat ik die jullie even niet wil onthouden

Feedback altijd welkom

Work in progress: Cheap Thrills

niemand wat comments? bassline na de "break" bijv?

Comment

net of ik striktly trance cd aant luisteren ben van 1995 of zo

is niet slecht in 1 gestoken maar miss iets te verouderd

grtz D2T

www.myspace.com/deep2tech

Comment

lol, klinkt anders als reason he?

Comment

wat bedoel je daar mee

Comment

Attico Extended Editon vind ik anders wel lekker klinken

Comment

Originally posted by Deep2Tech View Post
              wat bedoel je daar mee
              Dat het mijn doel niet is om reason studenten electro te maken.......

Maar even voor de goede orde, als m'n bericht leest dan zie je dat deze track dus nog verre van "af" is. Ik neem aan dat je daar even doorheen prikt..... vind zelf bijv de bassline/kick combo na de break supervet doorkomen

Comment

Die drumgeluidjes vinnik wat meer voor minimal eigenlijk. Beetje dun en erg gecompressed.
                Het gaat er niet om wat je hebt. Maar wat je ermee doet.

Comment

dun?!? ook de kick? heb ff op de PA gespeelt en kick goed door, de drumgeluidjes zijn trouwens allemaal high hats (wel processed :-) )

Comment

Originally posted by Deep2Tech View Post
                    net of ik striktly trance cd aant luisteren ben van 1995 of zo

is niet slecht in 1 gestoken maar miss iets te verouderd

grtz D2T

www.myspace.com/deep2tech
                    Raphie, ga je wel eens naar Trance feesten of luister je wel eens hedendaagse trance? Tis idd behoorlijk verouderd, of heb je daar bewust voor gekozen?

Comment

Dat is "bewust", dat is "mijn" stijl zeg maar, ik zit meer aan de melodic uplifting kant dan aan de progressive electro kant. maar ik ben wel eens benieuwd wat het volgens jou verouderd maakt? er zit verder nog niks stylistisch in ? alleen nog maar een bassline een drumpart en een rif? nu nog maar 17 kanalen, als ik straks klaar ben ergens rond de 50 a 60
                      Als je naar Above en Beyond of naar de melodic moods van bij Tiesto luisterd hoor je nog steeds tig van dit soort rifs voorbijkomen, ben dus wel benieuwt waar je nu al aan kan horen waar deze track gaat eindigen? dus de kenmerken zeg maar.

Luister bijv een naar Paul Miller, maakt al heel lang hele vette tracks.

Comment

Zo, het arrangement begint te staan, heb nu m'n instrumenten een beetje opgelijnd zoals ik ze hebben wil. Mix is headphones dus laag is nog niet helemaal top. Maar qua lijntjes en layers komt het weer in de buurt. Track wordt al redelijk smerig

In de spits zitten we nu 43 tracks dus hier ff een snippet:

gebruikte instrumenten zo ver:
                        blofeld
                        Virus Ti
                        JOMOX Xbase 999
                        Little Phatty
                        Gladiator
                        KORE2
                        SSL X-comp
                        SSL X-EQ
                        SSL BUS comp en Channelstrip
                        Barricade Pro

Comment