[Hardstyle] Siebzehn - Ting Ting (Reloaded)

Ik denk dat je echt op de goede weg bent Siebzehn!! Hardstyle is niet echt mijn ding, maar er zijn toch een paar dingen die mij opvallen. De kick is lekker maar het echte laag mist hij volgens mij. Het is meer het mid dat goed aanwezig is. Wat mij eigenlijk het meeste opvalt is dat de melodieuze leadsynth echt dun klinkt. VST'tjuh zeker? Voor de rest is het arrangement wel ok hoor. Suc6 verder!!:okdan:
 
Hey Siebzehn, erg lekker nummer. Goeie melodie :okdan: Dunne leadsynth vind ik wel meevallen, kan misschien iets warmer maar is verder niet storend ofzo.

De punch vind ik persoonlijk, net als bij Density, wat laag missen, is toch nog niet zo strak als bij bepaalde bekende producers. Het is niet dat mijn eigen kicks beter zijn overigens.

Maarja, het blijft lastig he, om zo'n kick te krijgen. Verder erg lekker nummer! :okdan:
 
hey bedankt voor jullie reacties, ik heb wat aanpassingen gedaan; ik heb de synth wat ''dikker'' gemaakt, het klopte hij was vrij magertjes. Ook de afmixing nog iets beter gemaakt en de kick een wat krachtigere punch gegeven. Als er behoefte is om hem nog eens te posten dan hoor ik het wel.

Over het laag in de tracks.. dat is toch iets waar ik weinig aan kan doen; ik verzin mijn melo en pas de bassline erop aan. ik kan wel mijn hele melo een paar noten omlaag kan zetten maar dan heb je bijvoorbeeld 4 baseline noten die TE laag zitten en dus gaan rommelen.

Hoor maar in de melo, er zijn wel een paar baseline noten die goed laag zitten, de rest is meer de ''trillend/resonerende'' bass
 
hey bedankt voor jullie reacties, ik heb wat aanpassingen gedaan; ik heb de synth wat ''dikker'' gemaakt, het klopte hij was vrij magertjes. Ook de afmixing nog iets beter gemaakt en de kick een wat krachtigere punch gegeven. Als er behoefte is om hem nog eens te posten dan hoor ik het wel.

Over het laag in de tracks.. dat is toch iets waar ik weinig aan kan doen; ik verzin mijn melo en pas de bassline erop aan. ik kan wel mijn hele melo een paar noten omlaag kan zetten maar dan heb je bijvoorbeeld 4 baseline noten die TE laag zitten en dus gaan rommelen.

Hoor maar in de melo, er zijn wel een paar baseline noten die goed laag zitten, de rest is meer de ''trillend/resonerende'' bass


Ik weet niet of er wat aan heb maar wat ik altijd doe om mijn synth dikker
te krijgen is gewoon layeren/andere vst eronder en de cutoff van de filter (LP) voor een deel dichtdraaien en evt.. wat meer reverb erop dan krijg je er wat meer diepte in waardoor hij dikker gaat klinken. Weet alleen niet of dat werkt voor de baseline....maar misschien het proberen waard.
 
het kan wellicht iets warmer qua synths maar ik vind het nog wel meevallen.

Welke synths gebruik je voor je arps en lead?
 
lekker trackie :okdan:

ga zo door!

meer, meer, meer !

grtz

:mega:
 
wat een vette kick zeg op 00:38,waarom laat je die niet af en toe meer inkomen samen met die andere in de track,je voegd een andere toe blijkbaar iets hoger in pitch,maar daarin zijn de sub freqs weg

gaaf die lead,maar kan idd iets denser,ik denk dat die subs op de kick nu em opslorpt door de tune ervan,dus die balance kan je proberen aanpassen,freqs van die subkick lager,dan ga die lead er beter doorkomen en denser lijken,wel opletten dan dat de mood niet verloren gaat vd de track,het is proberen..
 
wat een vette kick zeg op 00:38,waarom laat je die niet af en toe meer inkomen samen met die andere in de track,je voegd een andere toe blijkbaar iets hoger in pitch,maar daarin zijn de sub freqs weg

mee eens. Verder volgens mij een prime trackie in z'n genre.
 
haha die kick vond ik nou net de k*tste van allemaal:P maar goed dat jullie hem wel vet vinden:D

idd de sub freqs zijn weg maar dat geeft wel weer het ''tril-effect'' van de wat hoger gepitchte kicks. Ik heb altijd dat dilemma, laag subben of iets hoger en trillen.

Bij de melo's die ik verzin heb ik meestal wel wat submogelijkheden alleen gaat de kick ook omhoog uiteraard; soms iets te veel.

voor mijn synths gebruik ik z3ta+ en vanguard; soms gebruik ik ook een standaard synth van fl studio. DIe verkracht ik zo dat het niet meer hoorbaar is. :)
 
Back
Top