[Progressive House] Bergen - Fun In Space

Ja, ik vind m wel lekker Berg, al was ik wel verrast door de bell melody (maar ik zal wel in te commerciele melodien denken :))
Keep up the good work !!!!
 
VIND HET OOK WEL BEST EEN GOED NUMMER
EEN PAAR SAMPLES KLINKEN ME HEEEEL BEKEND IN
DE OREN :dj: *D
DE TRACK STEEKT OOK WEL GOED IN MEKAAR
VIND IK EN GELUIDS TECHNIS VIND IK EM OOK
NIE SLECHT.

EEN RELAXT NUMMERTJE OM FIJN OP TE GAAN :walker: ;-)

GRTZ Deep2Tech

www.myspace.com/deep2tech
 
Thanks voor jullie reacties!

@#JK#: Ik heb iets met bel-geluiden (luide belgen? neej dat niet) geloof ik :)

@Deep2Tech: Welke samples klinken je bekend in de oren? Alles is zelf gemaakt wat betreft melodieën/geluiden/etc. Behalve de pads; dat is een preset uit Thor die een klein beetje aangepast is en waar wat fx sausjes over gegooid zijn. Maar ook die akkoorden enz weer zelf gemaakt.. Oja dat 'Ah' geluid heb ik zelf gesampled van een of ander rap-nummer, is een heel klein fragment van een a capella. :)

Ow ja: meer reacties zijn zeer welkom :)
 
Hey Bergen,
Lekker trackie hoor, bell geluidje en die pads zijn lekker chill.
Klein puntje is dat die kick echt alles wegdrukt: hihats, melodie, etc. Heb je dat bewust gedaan? Dan is het een kwestie van smaak. Verder top! :)
 
Hey Bergen,
Lekker trackie hoor, bell geluidje en die pads zijn lekker chill.
Klein puntje is dat die kick echt alles wegdrukt: hihats, melodie, etc. Heb je dat bewust gedaan? Dan is het een kwestie van smaak. Verder top! :)

Ja dat is wel bewust gedaan met sidechain compressie, de track bestaat uit globaal drie 'groepen': percussie, melodieën, bass/noise fx, de percussie gaat alleen door een normale compressie, melodieën door een milde sidechain compressie en de bassline/effectgeluiden door een andere, zware sidechain compressie. Ik vind het zelf wel een mooi effect geven dat de bassline als het ware samensmelt met de basekick zonder dat de basekick z'n punch verliest. Maar de melodieën etc moeten niet zo hard weggedrukt worden als die bassline.. dat is mijn idee erover althans :D

Jeemig wat een verhaal, sorry ;)
 
Lekker fris! --> Lekkere mixagie!
Lekker anders --> vooral die bellen
Mooie strings, beetje zacht soms misschien maar das smaeck!
:dj:
 
Leuk nummer. Lekker dromerig.

Zelf houd ik niet zo van die hoge kicks, ik zou zelf een lekker lage genomen hebben. En qua compressie is het allemaal erg strak wat wellicht niet zo goed past bij de sfeer van het nummer volgens mij. Qua balans kan het nummer nog wel wat anders.
 
Bedankt voor de feedback! :)

Mij viel opeens op dat het bel-geluid vals is :confused: Wat vinden jullie? Ik denk dat ik het eens ga aanpassen, kijken of het dan beter klinkt. Eigenlijk hetzelfde met die 'ah', die is ook wat vals. En die dat 'spray' geluid clipt nogal en doet pijn aan mijn oren.

Zo, ff mezelf flink bekritiseerd :P ..Nu nog iets eraan doen haha..
Anyway, ben wel benieuwd of jullie het eens zijn met die dingen
 
Bedankt voor de feedback! :)

Mij viel opeens op dat het bel-geluid vals is :confused: Wat vinden jullie? Ik denk dat ik het eens ga aanpassen, kijken of het dan beter klinkt. Eigenlijk hetzelfde met die 'ah', die is ook wat vals. En die dat 'spray' geluid clipt nogal en doet pijn aan mijn oren.

Zo, ff mezelf flink bekritiseerd :P ..Nu nog iets eraan doen haha..
Anyway, ben wel benieuwd of jullie het eens zijn met die dingen

Dat zeg ik :) onee ik zei dat ik verrast was door de melody.

Maar vals ik het eigenlijk niet, het is meer contravercieel :D
het is niet een nootprogressie die je zou verwachten!
 
hey,die track is echt goed ,alles vloeit lekker in men oren,ik zou niets wijzigen.
 
Back
Top