Xtc - Trip

Hoi Sycorax,

Uit jouw track blijkt maar weer eens dat je met een software-studio ook hele goede kwaliteit kunt leveren!!!
Het is zeker een nummer waar goed is nagedacht over de opbouw en met oog voor details (bv. de reverse cymbal, en de echotjes)

Het nummer zit dus goed in elkaar, maar komt naar mijn mening nét niet helemaal los. Als het aan mij ligt, mag er na de break bij 2:20 een veel ruigere beat inkomen,(gelijkwaardig aan de harde leads), waardoor de track meer "los komt"..

Maar misschien ben ik gewoon een zeikerd; het is best een lekker nummer, eigenlijk...
 
Ja klinkt goed. Ik zou iets meer aan je stereo beeld denken als ik jou was (ik luister nu met koptelefoon), en die snare/clap mag wel iets forser. Niet harder, maar dat ie meer frequencies inneemt (breder).
Voor de rest klinkt ie goed. opbouw is ook netjes.
 
dude,,ik vidn ej geluiden zeker vet, maar je benut je spectrum niet echt idd,,ben ik met die andere gast eens....en je stereo beeld ook niet echt,,,alles zit in het midden.....de mix slipt een beetje dicht hierdoor...maar over de kwaliteit van de geluiden heb ik geen klachten,,klinken zeker goed...mooi helder allemaal, muzikaal is het ook best vet....heb je dit geheel misschien erg gecompressed of gelimmitteerd ofzo? het klinkt heel pumpy achtig....en vlak,,,heel weinig dynamiek dat vidn ik persoonlijk een beetje jammer,,,,in de breaks drukken je losse synths heel erg omhoog,,en als dan je beats erin komen dan drukt het weer wat weg...als je het niet gecompressed hebt dan raad ik ej aan om het recordlevel wat lager te zetten,,,,,en als dit niet het probleem is dan zou ik gewoon anders mixen,,:)

ondanks al het gezeik vidn ik het best goed
 
Hé, dit klinkt erg relaxed! Je hebt echt lekkere geluiden gebruikt, alhoewel ik sommige geluiden iets te plastic vind klinken. Het arrangement is naar mijn mening op sommige plaatsen iets te langdradig, maar er zit wel genoeg variatie in. Mooi nummertje dus!

Waar heb jij dit allemaal mee gemaakt?
 
Nummer is qua opbouw goed

Ik vind alleen de geluiden iets teveel software & sample gehalte hebben.

De snare klinkt erg star, probeer eens variatie in de klank te brengen door met de velocity te spelen.
Sommige snare klanken zouden beter tot hun recht komen als ghost-noot.
 
allemaal bedankt voor jullie reacties maar ik heb er toch wel enkele vraagjes bij.


Jullie hebben een paar opmerkingen op het stereoveld. Maar ik snap er echt geen snars van... Is er misschien iemand die me kan uitleggen hoe ik dat moet doen?

En wat is een ghost-noot?



Alvast bedankt...

Greeeetz :)

P.S.: Ik maak mijn muziek met Reason, Cubase, FM7, ...

P.S.2: Aan ratzavlatz: Ik heb de track gecompresseerd maar wat bedoel je met dat er weinig dynamiek in zit? Hoe kan ik dit verbeteren? thx
 
Laatst gewijzigd:
minder zwaar compressie toepassen,,,compressie kan je track maken of breken.....nu heb ej de spanning eruit gedrukt naar mijn mening..krijg eht gevoel als of ik naar de stem van een 538dj zit te luisteren if ya catch me drift;)
 
ghostnote is een noot met een zachtere aanslag
hij is zovel hoorbaar dat hij net wel/niet opvalt

het is een drummers-term
 
Back
Top