"I Wanna Go (Tonight)"...

Oxy-Yan

Action
Lid sinds
4 oktober 2001
Berichten
1.018
Locatie
Amsterdam
Ik zal ook even een korte toelichting geven op het nummer "I Wanna Go (Tonight)"...

In vergelijking tot alle andere downloadbare tracks valt deze misschien enigszins uit de toon, aangezien er veel gitaren en vocals gebruikt worden, i.p.v. het harde zaagwerk.
Het zit namelijk zo dat ik, bij wijze van tijdelijke samenwerking, samen met een paar "rock-liefhebbers" een poging gewaagd heb een soort dance-rock te maken. Zij hebben mij gevraagd om voor de "Fatboy Slim-elementen" te zorgen.

Het geheel is gemixed en ge-edit op een Mac en een PC met behulp van Pro-tools, Wavelab, Rebirth en Acid.
Dit is nog steeds een voorlopige versie, een schets. Wij zelf zijn het nog niet helemaal eens over de opbouw en de uitbalancering van drums, bas en zang..Uiteindelijk komt er misschien een versie uitrollen die geschikt is om uit te brengen... Wie weet??

Hij is hier te downloaden

Groeten Oxy-Yan
 
Laatst gewijzigd:
Verrassend anders !

Verrassend anders !

Jan, ik vind het écht tof dat je ook met dit soort dingen bezig bent... en ze met ons deelt.

Over je productie: het doet inderdaad een beetje aan FatBoySlim denken, dat komt natuurlijk vooral door de opbouw (beetje 'bird of prey' achtig). Naar mijn mening komt de song een beetje tot z'n einde nadat de breakbeat (bigbeat?) er ongeveer een minuut inzit. Er gebeurt daarna niet zoveel meer.

Verder kenmerkt die big-beat van FatBoySlim zich door er eens in de vier maten een soort mega-basskick doorheen te gooien (BIG beat.. ).. misschien dat je daar eens wat aan kunt sleutelen.

Ook wat gefreakte effecten met stem-samples etc. doen het altijd goed.. maar ja.. ik neem niet aan dat je Norman Cook's stijl helemaal wilt copieëren..

Voor een eerste resultaat vind ik het overigens erg goed.
 
Inderdaad... Deze track moet geen regelrechte kopie van de-Norman-Cook-style worden. Zijn stijl van procuceren is slechts een inspiratiebron.
 
Geinig zeg! Heeft ook wel iets weg van Beck. (vergezocht?)

En alsjelieft geen Autotune over die mooie stem gooien hoor. Die's perfect zo.

Er passen nog wel wat kleine geluids dingetjes in zoals geinige effects en zo. En een lage BIG base of bas geluid past er ook wel in.

Wel valt me even op dat die 303 alleen zo kaal klinkt. Anders even een échte lenen en die gebruiken. Of anders een tweede lijntje erbij opnemen maar dan een oktaaf lager en die erbij mixen zodat je hem wel op de headset hoort maar op de speakers alleen 'voelt'. Drums misschien iets meer 'stereo' en pietsje strakker (als je daarvan houd).

Maar zeker chapeau!
 
Back
Top