Bob Moog Tribute album

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.263
Locatie
Grou
Trof dit op de 3voor12 site aan, misschien al eens gepost, maar door mij niet gevonden. Iig veel syntforumleden op de tracklist :)

Bron: http://3voor12.vpro.nl/weblogs/rebelbass/bericht/30798439


Vorig jaar zou Robert Moog de speciale gast op Amsterdam Dance Event zijn. Robert Moog overleed echter op 22 augustus 2005 op 71-jarige leeftijd aan de gevolgen van een hersentumor. Robert 'Bob' Moog is de geschiedenis ingegaan als de grondlegger van de elektronische muziek. Op 14-jarige leeftijd bouwde Moog zijn eerste elektronische muziekinstrument en in 1964 veranderde hij het electronische muzieklandschap met zijn MiniMoog.

Dit jaar wordt Bob Moog geëerd met het Bob Moog Tribute album, een initiatief van Immaculate Conceptualist Productions en Crème Organization . Een en twintig (inter)nationale artiesten werkten mee aan het album dat op 1 november verschijnt via Clone. De opbrengst gaat naar een nieuw onderdak voor de Haagse electro scene die hun huidige kraakpand Dystopia dreigen te verliezen.

Bob Moog Tribute album tracklist:

Hakan Lidbo (Sweden) - Bobs Knobs
Cosmic Force vs Catscan (Netherlands) - Moog Memoires
DMX Crew (UK) - Yellow Taxi
Sendex (Netherlands) - Untitled
Luke Eargoggle (Sweden)- Mind of a Moog
XXArt/VeXaTioN (USA) - Minutes and Seconds
Legowelt vs Orgue Electronique (Netherlands) - Apalachian Moog
Ra-X (Netherlands) - The Machine
Bangkok Impact (Finland) - Taming the Taurus
Beta Evers (Germany) - Real Touch
Hieroglyphic Being (USA) - Altar
David Kristian (Canada) - Tremen 29
Rude 66 (Netherlands) - Undercover
K1 (USA) - Just Dont Understand
Lowfish (Canada) - Membrane Buttons
Urban Tribe (USA) - Synthesis
Alexander Robotnick (Italy) - Rationality
Terry Toner (Netherlands) - You're My B-Boy
Ectomorph (USA) – Walter Became Wendy
Rob Hordijk (Netherlands) – Linernotes
Godspill (Netherlands) - Artwork


De Bob Moog Tribute compilatie wordt vanavond gepresenteerd in de Sugar Factory in Amsterdam met optredens van Urban Tribe aka Drexciyan Dj Stingray,Alexander Robotnick, Legowelt Vs Orgue Electronique, Luke Eargoggle, Traxx,Rude 66, Cosmic Force, Pawel Blot en TLR.
 
Hey, was dat niet al afgelopen week? https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=70218

Ik ben trouwens wel benieuwd wat nou de connectie is tussen bovenstaande artiesten (Sander, Smackos, Chinetti?) en Moog zelf (i.i.g. niet de gebruikte gear) of tussen Moog en het genoemde kraakpand.
Misschien heb ik het gemist, maar ik zie de raakvlakken niet helemaal?
 
moog is passË :D

zo ook de prijzen
 
Er is ook geen link. Maar het is natuurlijk wel handig om een verzamelplaat uit te brengen waarvan het geld naar een goed doel gaat. Dat werkt toch beter dat een plaat van 1 artiest.

Dat dat nummer van mij is al zoveel jaar oud en heeft niks met Moog te maken. Toevallig hoorde iemand dat nummer en wilde die er wel op hebben. Ik had ook liever meer een echt oldscool synthesizer nummer gemaakt, maar ja Sander en nieuwe nummers dat werkt al een tijdje niet meer.
 
Hij staat uitgelicht op de 'Electronic' sectie van iTunes kom ik net achter.
 

Attachments

  • moog.jpg
    moog.jpg
    17,3 KB · Bekeken: 139
Origineel geplaatst door nick nova
Staat de moog-family erachter?

jazekers, kijk maar naar al die draadjes en knopjes achter Bob.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Waarschijnlijk is het nummer van Catscan en Cosmic Force het enigste nummer waar daadwerkelijk een Moog gebruikt is.

100% memorymoog drums alles.
alleen had Bob de MM niet zelf ontwikkeld:)
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Waarschijnlijk is het nummer van Catscan en Cosmic Force het enigste nummer waar daadwerkelijk een Moog gebruikt is.

Nah, David ook, weet ik toevallig.
 
Back
Top