Promotional Mix :)

Project Gaia

Ingeburgerd
Lid sinds
7 november 2001
Berichten
52
Locatie
Doetinchem
zoals ik in het vorige topic an aangaf heb ik even een mixje in elkaar gedraaid van alle hele en halve nummers waar ik aan werk op dit moment. De mix duurt iets meer dan 5 minuten en is als MP3 HIER te dowloaden.

Overzichtje:

00:00-01:20 = Clouds of Life
01:20-02:23 = ??? (nog geen naam voor)
02:23-03:31 = No Mercy (akoestische gitaar worden vocalen)
03:31-04:21 = My Friend, My Light (lead worden vocalen)
04:22-05:11 = Part of Nature
 
holy shit! dat een mix zoveel verschil oplevert met het origineel!
waarmee mix je in godsnaam? WIL IK OOK! :)
 
Nou kun je gaan lachen...ik neem alle tracks van alle nummers apart op in de sequencer (Cakewalk) en daarna bewerk ik ze allemaal apart, denoisen en compressen voornamelijk...daarna stel ik de mix samen, en de eindmix compress ik nog een keer...meer eigenlijk niet :)

Maar wat bedoel je precies met "het verschil met het origineel" ?
 
Orgineel geplaatst door bambamstudio
Goede tracks. ( enigma fan ? ik ook)

Persoonlijk hadden de drumsounds wel iets krachtiger gemogen.

mooie akkoorden, sounds goed gekozen.

Vocalen iets te veel galm.

Ja Enigma fan, das wel duidelijk :D

Je commentaar over de drumsounds ben ik het helemaal mee eens, ik heb alleen moeite om de hele mix op een goed volume te krijgen en toch de drums er nog uit te laten springen =( suggesties zijn welkom.

Vocalen iets te veel galm? En jij bent Enigma fan? ;) Je kan niet genoeg galm hebben zo ongeveer...luister maar eens naar Beyond the Invisible, dat nummer is 75% galm en 25% muziek ;)
 
Nix mis met de drums volgens mij. Misschien dat de snare wat vetter kan maar dat hoorde ik niet helemaal prussies door de compressieartefacts heen.

Als je je drums naar de voorgrond wilt halen is het misschien handig om ze afzonderlijk van de rest van de mix door een compressor te halen. Door de threshhold vrij laag in te stellen en de attack op iets van 50 ms benadruk je de eerste tik van het geluid en dat klinkt krachtiger.
 
Orgineel geplaatst door 4-Tek
Nix mis met de drums volgens mij. Misschien dat de snare wat vetter kan maar dat hoorde ik niet helemaal prussies door de compressieartefacts heen.

Als je je drums naar de voorgrond wilt halen is het misschien handig om ze afzonderlijk van de rest van de mix door een compressor te halen. Door de threshhold vrij laag in te stellen en de attack op iets van 50 ms benadruk je de eerste tik van het geluid en dat klinkt krachtiger.

Nou eigenlijk moeten de drums er nog behoorlijk bovenuit komen, zie bijvoorbeeld Sadeness of Silense must be Heard van Enigma...Ik neem de drumtrack (eigenlijk elke track) al afzonderlijk op en compress ze afzonderlijk. Ik zal het eens proberen met je suggesties :D

Orgineel geplaatst door bambamstudio
Tis lang geleden dat ik iets in deze richting geproduceerd heb.

wil er wel een remix van maken als je dat leuk zou vinden.....

Nou dat vind ik nog niet eens zo'n verkeerd idee...mail me maar eens, kunnen we eens kijken hoe en wat. ruud@projectgaia.net
 
Back
Top