Eerste track met kop en staart. TonyBlack geeft u Q.B. Double...

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Eindelijk een track met een kop en staart.

We hebben voor de MUC avond een track opgenomen en daarin hebben we veel dingen gebruikt wat we hier op het forum geleerd hebben. Natuurlijk niet in het perfecte, want we blijven TonyBlack. Alles kan beter.

Een korte omschrijving van de track. Acid Tekno. Op het einde een ware tering zooi! Jiehoe!

We hebben de volgende apparaten gebruikt:
  • 2 Roland TB-303s - Acid?
  • Roland TR-707 - Het betere snare, hihat en clap werk.
  • Roland TR-909 - Het betere drumwerk.
  • Akai MPC2000xl - Sequencer only. Geen samples.
  • Novation Drumstation - Toevoeging op de TR-909
  • Roland SH-101 - Rare gepande bliepjes op het einde.
  • Akai S3000xl - Samples van de 101.
  • Mackie VLZ-1604 PRO - Mixer
  • Electron SIDStation - Rare lead sounds en noise.
  • Boss MT-2 - Achter de SIDStation om veel noise te maken.
  • TC M-one - Vette reverb.
  • Behringer Virtualizer PRO - Nog meer reverbs.
  • FMR RNC - Compressie op de kick.
Graag zouden we positieve en negatieve reacties willen horen op onze track.

De track is ruim 12 Mb groot (9.09 minuten) en is te downloaden op onze site. http://www.tonyblack.org
 
Laatst gewijzigd:
Hey JB,

Ik heb hem maar meteen even beluisterd, laten we wel even vooropstellen dat Acid níét mijn favo muziekstijl is, dus of het een goed acid nummer is zal ik niet kunnen zeggen.

Mijn grootste probleem met veel van dit soort nummers is dat het niet melodieus is, een beetje te monotoon zeg maar. Maar goed, over je nummer: de bassloopjes met de 303 vind ik héél erg lekker klinken, lekker ritme, sluit goed aan met de drums. Je gooit ook erg veel variatie in je drumsounds wat ik ook een goede zaak vind, hoewel ik voor de snare vrij aan het begin een ander geluid zou hebben gekozen (een meer analoge wetdrum bv)

Zo rond de 1:33 komt er een pulse lead achtig geluid doorheen (ook een 303?), deze zou ik wat vaker laten pannen, kwestie van smaak wellicht maar ik denk dat het een leuk effect zou geven. Dit geluidje eindigt in een korte fill-in, dat doe je vaker in het nummer en over het algemeen vind ik de fill-ins erg leuk gedaan, mooie geluiden voor gekozen, lekker filthy. Het leukste drum effect wat ik tegenkwam zit trouwens voor het eerst zo rond de 3:30, een soort wooden tom riedel (hoe noem je zoiets?).

Magoe, ik zei al, de muziekstijl kan me niet echt bekoren dus veel opmerkingen kan ik er verder niet over maken. Hoogstens nog over de mix zelf welke ik érg goed vind, heel profesioneel gemixt, hij klinkt zowel over de koptelefoon als m'n monitors als de normale speakers erg "natuurlijk". Complimentje waard.
 
Ha,

Was ook nog van plan om ff wat te blaten hiero, dus here goes.
Ben het wel met PG eens wat mix betreft. Erg netjes gedaan, panning zou af en toe ook wel vet zijn. En ook deze muziek is erg goed voor de dansvloer IMO. En in vergelijk met jullie vroegere nummers ook beter denk ik.

Mzzl
 
Back
Top