[Synthwave] Purple Blue - Free (EP)

Heel erg cool! Klinkt professioneel, tot in de gaatjes afgewerkt. Gaat het vast en zeker goed doen, wel kicken als je muziek verkocht wordt :okdan:
 
Dankjewel Apollo!
Het is meer voor de leukigheid natuurlijk, maar toch wel geinig als mensen je muziek kopen.
Ik verwacht niet veel belangstelling verder, behalve dat ik nog via NewRetroWave wat aandacht hoop te genereren. Wellicht dat ze m'n nummer Free willen plaatsen op hun Youtube kanaal. Die vind ik bij nader inzien wel de beste/meest geschikte (naast Night Cruise die ze al eerder hebben geplaatst). Fingers crossed.

Ennuh succes met Future Kids! Ga je nog iets uitbrengen? Ik ben benieuwd. P.S. Jij hebt al meer publiek. Hoe krijg je zoveel views op Soundcloud?:okdan:
 
De kwaliteit van de muziek van je EP is zeker zo, dat er iets moois kan uitkomen. Ik weet niet of je al overwogen hebt om een label te benaderen? Dat kan zeker meer interesse genereren.

Ik weet niet of ik per se meer publiek heb, soundcloud is slechts 1 aspect. Wat op soundcloud zeker nodig is, zijn goede tags, want dan wordt je via hun algoritme makkelijk aangeraden als suggestie. Youtube channels zijn zeker ook goede promotie, maar ik heb de indruk dat daar minder snel "echte" fans uitkomen, die je consistent volgen. Al zou ik wel een arm of een been afstaan om daar eens een track op te krijgen, maar dat lijkt me niet te lukken. Echt gaaf zou zijn, mocht NRW je plaat als label uitbrengen, ik denk dat die kans zeker bestaat als je ze benadert. Ik heb gehoord dat twitter heel goed werkt, zeker als je ook op Spotify zit. Dat heb ik nu voor elkaar via soundrop (gratis nummers plaatsen daar). Ook instagram is wel OK, maar het neemt veel tijd in beslag allemaal.

Ik heb zelf een album (nou ja, 8 tracks van in totaal 38 minuten :P) dat helemaal af is en normaal deze maand (of begin oktober, de datum moet nog vastgelegd worden) uitkomt via Neon Retro Records. Dat is een klein label, maar wel een hechte gemeenschap die elkaar promoten. Maar zoals bij jou is het ook bij mij voor het plezier!
 
Gaaf, we zien de release wel voorbij komen!
En dank voor de tips.
Voor een laagdrempelig Youtube kanaal zou je s naar The 80s Guy kunnen kijken. Die hebben 2 nummertjes van mij geplaatst. Ze uploaden veel. Niet zoveel views per video maar toch weer wat promotie!
 
Kleine update: heb een visual artist benaderd en die heeft een leuk logootje en nieuwe cover art gemaakt. Zo ziet het er toch wat professioneler uit. Zie bandcamp en soundcloud (links below).
Daarnaast een leuke review gekregen op Bandcamp. Verder loopt het geen storm maar dat is prima. :)
 
Back
Top