Album Numerology

Seva Randeep

Music & sounds
Lid sinds
13 januari 2008
Berichten
454
Locatie
Roermond
Gewoon even een melden dat er al een tijdje een nieuw album van me overal op internet te vinden is. :-) Al een tijdje staat dit album op Spotify en andere grote streamingdiensten zoals iTunes en Deezer. Aan dit album heb ik 8 maanden gewerkt.

Elke nummer heeft een numerologisch getal in de titel. Dat getal heeft een betekenis en die betekenis is ook meteen de titel van de track. Het getal geeft ook meteen aan hoelang het nummer duurt.

De track "11.11 on the Path of Awakening (with Shanti Mantra)" duurt dus 11 minuten en 11 seconden. Als je die tijd op je klok ziet, dan betekent dat volgens de numerology dat je op de weg van zelfrealisatie bent, dat je dus op de goede weg bent. De mantra die ik uitspreek is de mantra voor vrede.

De mantra gaat als volgt:
"Sarvesham Svastir Bhavatu
Sarvesham Shantir Bhavatu
Sarvesham Purnam Bhavatu
Sarvesham Mangalam Bhavatu"

En betekent:
Moge iedereen gelukkig zijn
Moge er overal vrede zijn
Moge iedereen compleet zijn
Moge iedereen succes hebben.

En zo staan er meer van zulke nummers op dat album.

https://open.spotify.com/album/2oSKV5hQ83ZL9Ii9CZPnnD?si=I2PffKkiT96ksxTG3tjdLQ
https://music.apple.com/us/album/numerology/1508524375?uo=4&app=itunes
https://www.deezer.com/album/142315612
https://www.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_kglU2nYIP4m1VjC5-dLipbq01Vo_381FA
 
Proficiat!

Zelf ben ik niet zo'n liefhebber van yoga/zen/meditatie en dergelijke dus voor mij is het allemaal een beetje te eentonig.
Maar ik plan een sauna te bouwen en daarna zou ik het misschien wel eens kunnen gaan appreciëren!
 
Mijn muziek is het ook niet maar het steekt goed in elkaar en klinkt ook wel relaxed. Mooie zangstem In track 8.

Zijn er nu typische keyboards die men, voor het maken van deze muziek, gebruikt?
 
Mijn muziek is het ook niet maar het steekt goed in elkaar en klinkt ook wel relaxed. Mooie zangstem In track 8.

Zijn er nu typische keyboards die men, voor het maken van deze muziek, gebruikt?

Niet dat ik weet. Ik gebruik veel Omnisphere omdat er mooie pads in zitten. En je kunt zelf snel mooie pads verzinnen. De zangstem uit track 8 komt ook uit Omnisphere.
 
Gefeliciteerd met je release. Het is geen muziek die je "consumeert" maar eerder moet "voelen" (misschien is "zijn" nog een beter gekozen werkwoord). En daar ben je echt wel goed in :okdan:. Mooi dat je dit maakt met die mantra's in gedachte. Dat maakt het voor mij persoonlijk muziek met een echte betekenis, in tegenstelling met de hedendaagse eenheidsworst van op de radio.

:doei:

Danny
 
Gefeliciteerd met je release. Het is geen muziek die je "consumeert" maar eerder moet "voelen" (misschien is "zijn" nog een beter gekozen werkwoord). En daar ben je echt wel goed in :okdan:. Mooi dat je dit maakt met die mantra's in gedachte. Dat maakt het voor mij persoonlijk muziek met een echte betekenis, in tegenstelling met de hedendaagse eenheidsworst van op de radio.

:doei:

Danny

Wow. Mooi compliment. Je hebt het helemaal goed. Met mijn muziek wil ik als eerste mensen rust brengen. Daarbij moet het ook aangenaam klinken en niet zo als al die andere new age-artiesten. Ik probeer me echt te onderscheiden :-)
 
In sommige nummers doe je me een beetje denken aan Oliver Shanti & Friends. Je hebt in ieder geval een voor mij heel mooi resultaat neer gezet, zeker als je je werkwijze kent ... petje af! :okdan:

:doei:

Danny
 
"Met mijn muziek wil ik als eerste mensen rust brengen"

En als tweede?

Vraag me af, als je muziek maakt waar je diepe betekenis in legt.. en mensen zeggen "oh leuk voor de sauna". Vind je dat niet apart? Zal er wel niks van begrijpen, je spreekt van zelf-realisatie maar begeleidt dat met een mantra die over iedereen gaat (de wereld), behalve jezelf. Ben dan ook absoluut geen New Age type :P dat zal het wel zijn, vind al die Kundalini zaken.. beetje griezelig, dat is alles dat ik erover zeg.

Verder, mooie sferen gemaakt
 
"Met mijn muziek wil ik als eerste mensen rust brengen"

En als tweede?

Het bijwoord "daarbij" heeft de functie van het tweede telwoord overgenomen. Het is niet chique om dat zo te doen, maar ik was lui om even een beter zin te formuleren. Heb ook nog mijn gewone werk te doen :-)


Vraag me af, als je muziek maakt waar je diepe betekenis in legt.. en mensen zeggen "oh leuk voor de sauna". Vind je dat niet apart? Zal er wel niks van begrijpen, je spreekt van zelf-realisatie maar begeleidt dat met een mantra die over iedereen gaat (de wereld), behalve jezelf. Ben dan ook absoluut geen New Age type :P dat zal het wel zijn, vind al die Kundalini zaken.. beetje griezelig, dat is alles dat ik erover zeg.

Verder, mooie sferen gemaakt

Zelfrealisatie gaat over bewust worden dat we allemaal met elkaar verbonden zijn ;-) Om de woorden van Faithless te herhalen: "We become One". Of zoals het in de Bhagavad Gita staat: "
When you feel the suffering of every living thing in your own heart, that is consiousness"

Als mensen mijn muziek voor Wellness geschikt vinden, dan doe ik iets goed, vind ik. Sauna's zijn plaatsen waar mensen voornamelijk voor hun rust komen. Ze komen er om te ontspannen. Dus als iemand zoiets zegt, dan vind ik dat een compliment.
 
In sommige nummers doe je me een beetje denken aan Oliver Shanti & Friends. Je hebt in ieder geval een voor mij heel mooi resultaat neer gezet, zeker als je je werkwijze kent ... petje af! :okdan:

:doei:

Danny

Blijf je aan de gang met me complimenteren? :-) Dank Dank Dank :halleluja:halleluja:halleluja
 
Back
Top