The strength of positivity (mini-album)

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Eigenlijk was ik van plan om dit mini-album begin April te gaan uitbrengen.
Wil dit echter even afwachten met betrekking tot de titeltrack.
Heb hier over nog wat twijfels over (heb ik overigens niet echt bij de overige songtracks van dit mini-album).
En dan vooral bij de zang en sommige instrumentale gedeeltes, zoals de kickdrums etc.
Heb hier al best veel aan 'gesleuteld'.
Voor mijn gevoel kan dit echter nog beter (qua mix etc).
Ben wel benieuwd naar jullie meningen.
Kan hierin best nog wel advies, tips etc gebruiken.

De titel heeft ergens een wat dubbele lading, gezien de huidige omstandigheden waarin we met elkaar verkeren.
Deze songtrack en titel hiervan had ik echter al reeds eerder gemaakt (voor alle toestanden met het Corona-vrius).
Hierbij wil ik laten weten dat ik de mensen hier ook een hart onder de riem wil steken in deze moeilijke tijden.
 

Attachments

  • The strength of positivity, opnieuw gemixt en gemasterd - NIEUWSTE VERSIE.mp3
    7,4 MB · Bekeken: 131
Laatst gewijzigd:
Heb even een 'alternatieve' versie bijgesloten, waarvan het tempo wat lager ligt.
Zelf heb ik namelijk het gevoel dat de zang in de 'orignele' versie wat te vluchtig is oid.
Er is nog wel even werk aan de winkel wat deze songtrack betreft.
 

Attachments

  • The strength of positivity, opnieuw gemixt en gemasterd - NIEUWSTE VERSIE, lager tempo en lage...mp3
    7,4 MB · Bekeken: 115
Bij nader inzien ben ik van mening dat de 2e (alternatieve) versie toch iets beter is en evenwichtiger klinkt dat de 1e (originele) versie.
Toch overweeg ik nog wel om deze track weer helemaal 'uit elkaar' te gaan halen en opnieuw te gaan afmixen..
Ook aangezien er nog wat disharmonische stukken in zitten.
Wil deze track nog beter in balans gaan laten klinken.
 
Ik heb er naar geluisterd, maar ik denk eerlijk gezegd dat de vocal en de track gewoon niet helemaal bij elkaar passen qua zowel klank als tempo.
Misschien van deze track een instrumental maken en een tweede poging voor iets met de vocal.
Veel succes in iedergeval
 
The RuneSnake
Hier zou je weleens volkomen gelijk in kunnen hebben.
Heb al van alles geprobeerd om alles beter met elkaar te laten matchen en klinken.
Toch lijkt het helaas niet te werken.
Zelf overweeg ik om de instrumentale versie op het mini-album te gaan plaatsen;
https://soundcloud.com/gardensofhega/the-strength-of-positivity
 
Er gaat definitief een streep door de 'vocal-versie'.
Ga de instrumentale versie dan ook op het mini-album plaatsen.
Vind het ergens wel doodzonde (wat betreft de vocal-versie), want heb er veel werk in gestoken.
Ook vind ik het jammer voor de desbetreffende zangeres.
Ze is een prima zangeres, maar met deze track was het helaas geen goede match.
De vorige twee met haar (May Revolution en Sunrise Spirit) waren erg tof.
Het kan helaas niet altijd goud zijn wat er blinkt.
 
Ja, ik denk dat dit voor het beste is zo. De track klinkt interessant genoeg als instrumental. Veel succes emt de rest van je album!
 
Denk ook dat deze track beter tot zijn recht komt zonder de vocals, heeft wel een beetje een jaren-90 trance vibe, maar dan met betere geluidkwaliteit :)
Zo rond 2:20 valt het me op dat de kick wat achter lijkt te lopen(in de laatste versie), iets om nog even naar te kijken denk ik.

Nu op bandcamp een van je albums aan het luisteren (self titled), en dat klinkt ook niet verkeerd. Vind die stijl eerlijk gezegd wel iets lekkerder wegluisteren, maar dat komt misschien omdat het wat rustiger is (niet direct de grootste fan van 4x4).
 
Beetje late reactie, maar de track klinkt idd beter zonder zang. :okdan: Zonder kritiek te willen geven op de stem, want die is prima.
En oh ja, de titel vind ik wat 'stroperig' als je begrijpt wat ik bedoel. Maar da's heel persoonlijk natuurlijk.
 
Geen reakties ? Dan zal ik de eerste zijn. Hij klinkt erg goed, je EP, typische Robi stijl met zijn mooie geluiden, onverwachte wendingen en off-tune melodieƫn :dubbel: Maar't luistert wel lekker weg, zit nu bijna aan het laatste nummer.
Goed gedaan gast! :)
 
Back
Top