Album Five Buddhas

Seva Randeep

Music & sounds
Lid sinds
13 januari 2008
Berichten
454
Locatie
Roermond
Album "Five Buddhas" is klaar. Alle nummers zijn in 417 HZ zodat je er ook lekker rustig van wordt. Voor mijn gevoel is dit het mooiste album dat ik ooit gemaakt heb.

De vijf Dhyani-Boeddha's zijn iconen van het Mahayana-boeddhisme. Deze transcendente Boeddha's worden gevisualiseerd in tantrische meditatie en verschijnen in boeddhistische iconografie.

De vijf Boeddha's zijn Aksobhya, Amitabha, Amoghasiddhi, Ratnasaṃbhava en Vairocana. Elk vertegenwoordigt een ander aspect van verlicht bewustzijn om te helpen bij spirituele transformatie.

Vaak in Vajrayana-kunst, zijn ze gerangschikt in een mandala, met Vairocana in het midden. De andere Boeddha's worden afgebeeld in elk van de vier richtingen (noord, zuid, oost en west).

Elke Dhyani-Boeddha heeft een specifieke kleur en symbool die zijn betekenissen en het doel vertegenwoordigen om op hem te mediteren. Mudra's of handgebaren worden ook in de boeddhistische kunst gebruikt om de ene Boeddha van de andere te onderscheiden en de juiste leer over te brengen.

https://soundcloud.com/sevarandeep/sets/five-buddhas
 
Na het klikken op die link krijg ik onderstaande te zien:

Facebook.png


Wat is daar de bedoeling van? Ik zit niet op Facebook.
 
Ben momenteel aan het beluisteren.
En het kan me bijzonder bekoren.
Erg knap gemaakt ook.

Dank je :-)

Het album staat staat ook op alle belangrijke steramingdiensten ;-)
 
Back
Top