Synthforum Spotify Playlist (Drop hier je tracks)

erg leuk Sjoelie , meer dan leuk, "volg" de playlist, en luister m nu.

even een terzijde, de vragen werden hier al gesteld, je kunt dus via amuse "gratis", want blijkbaar moet het via een app (in wat formaat?), op spotify komen.
ik master in de mix... maar hou altijd genoeg headroom over, om in t-racks standalone de stealth limiter nog zijn werk te laten doen (ekspirmenteer ook met chains, werkt ook goed, maar kom toch altijd terug naar het origineel).
wat is ook de soundcloud standaard voor LUFS (-14??), ik weet die niet van spotify. ik ben eens bezig met een ep, voor bandcamp, eerste try out, voor 2 albums. 3 nummers, daar trek ik flink open, dat kan dan, als ze dan als flacs gedownload worden (of wav). voor spotify ben ik wat milder, en goed er is nog altijd de volume knop op een versterker (huh, een versterker, wa is da?)
is het super noodzakelik om de LUFS waarden in de gaten te houden. ik hoor nogal wat volume verschil in de playlist.. ik heb ook expose (ooit gratis, weet niet hoe goed dat is).
wanneer ik toch eens de stap waag. ik hoef geen geld (huh?), het zou alleen leuk zijn, en zeker nu met de playlist.

maar terug, weer, naar de playlist! yeah great en fijn om zo door heel wat tracks te kunnen luisteren.
 
vink Er is tegenwoordig een soort standaard voor de loudness... Het punt is een beetje dat alle services een andere LUFS waarde hanteren, hetzij kleine verschillen. Daarnaast proberen die streamingplatforms nog een soort van te normalizen, maar ik weet niet hoe goed dat werkt.... het werkt wel enigszins.

Uit mijn hoofd hanteerd Youtube -13LUFS, Spotify -14 en Apple -16. Ik zorg altijd dat mn eind LUFS tussen de -13,5 en 14,5 zit, ik denk dat is een beetje in het midden 8~:?
 
"Weer bijgewerkt! Ik doe niet elke track van iedereen, maar zo'n beetje maximaal 12, zodat er niet mensen helemaal overkill aanwezig zijn, maar we zitten nu al richting de 100 tracks :okdan:"


Houdt dat in dat het geen zin heeft om nieuw materiaal aan te leveren wanneer je er al in staat? Of verwijder je dan ouder materiaal om plaats te maken voor het nieuwe (van dezelfde maker)?
 
"Weer bijgewerkt! Ik doe niet elke track van iedereen, maar zo'n beetje maximaal 12, zodat er niet mensen helemaal overkill aanwezig zijn, maar we zitten nu al richting de 100 tracks :okdan:"


Houdt dat in dat het geen zin heeft om nieuw materiaal aan te leveren wanneer je er al in staat? Of verwijder je dan ouder materiaal om plaats te maken voor het nieuwe (van dezelfde maker)?

Dat was in het begin een beetje mijn idee omdat er anders direct een overkill aan materiaal van enkele mensen zou zijn. Stuur maar gewoon door, ik vind het leuk dat er weer wat gepost wordt. Ik ga hem zo bijwerken.

Ik vroeg me nog af of er misschien ook interesse is om er nog een aantal playlists naast te maken, bijvoorbeeld op bpm (low tempo, mid, high tempo oid)
 
Back
Top