X

Waar zou ik heen kunnen met mijn muziek?

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• djazid
    replied
    Originally posted by bombario View Post
    Originally posted by derp View Post
    Zou eerder proberen je eigen stijl te vinden en je daaraan te houden...

Dat wordt het automatisch. Net als bij mixen, omdat iedereen andere keuzes maakt.
    Valt wel mee, iemand als Jeff Mills is er groot mee geworden.

Een reactie schrijven:

• derp
    replied
    Sterke punten, daar heb je gelijk. Hoe je het ook went of keert, het word toch je eigen.

Een reactie schrijven:

• bombario
    replied
    Originally posted by derp View Post
    Zou eerder proberen je eigen stijl te vinden en je daaraan te houden...
    Dat wordt het automatisch. Net als bij mixen, omdat iedereen andere keuzes maakt.

Het ligt ook aan je ambities en drijfveren. Mijn droom is om een dag in de week betaald muziek te kunnen maken. Ik ben best bereid wat concessies te doen om dat te bereiken. Maar met kopiŽren kom je er sowieso niet. Dan klink je hetzelfde als een ander, maar dan te laat.

Een reactie schrijven:

• derp
    replied
    Zou eerder proberen je eigen stijl te vinden en je daaraan te houden / je eigen regels te creŽren, dan je te houden aan het stramien van een bestaand genre.

Een reactie schrijven:

• bombario
    replied
    Originally posted by Dozart View Post
    Dit zou ik nou nooit doen. Creatieve vrijheid beperkend...
    Ik begrijp wat je zegt, maar ben het er niet mee eens. Ik doe ook niet aan na-apen. Ik wil alleen wel dat de nummers binnen dezelfde stijl passen. Ik houd me altijd voor dat ik een uur mag optreden mag eigen tracks. Wat zou ik dan spelen? Beetje rustig beginnen, daarna wat sneller, hier iets symfonisch en daar misschien een nummer met vocalen. Binnen een 'hokje' kun je jezelf veel vrijheid permitteren.

Vroeger ging ik echt alle kanten op. Van trance, naar pop en van filmmuziek naar eighties. Leuk voor mezelf, maar er viel geen touw aan vast te knopen. En in geen een genre werd ik ťcht goed. Nu probeer ik eerst een stijl goed te beheersen, voor ik weer een andere kant op schiet. En als tijd ooit geen rol meer speelt maak ik gewoon weer alles

Nog een gedachte over creatieve vrijheid. Een nummer begint bij mij vrijwel altijd met een akkoordprogressie. Daar kan ik dan dance van maken, maar ook filmmuziek als ik het mooi orkestreer. Of synthpop als ik eightiesgeluidjes kies. In de basis is muziek voor mij muziek.

Een reactie schrijven:

• Dozart
    replied
    Originally posted by e-Gloomy-nations View Post
    knap hoor Dozart!
    Dank u

Een reactie schrijven:

• Dozart
    replied
    Herkenbaar wat je schrijft en het weerhoudt me zelfs een beetje van nummers afmaken. Want waar doe ik het voor? Die paar likes op Soundcloud?

Wat ik me nu heb voorgenomen is dit:

- Ik concentreer me op 1 genre
    Dit zou ik nou nooit doen. Creatieve vrijheid beperkend...
    Als ik ga proberen binnen een bepaald stramien te werken, me daaraan te conformeren, dan loopt de inspiratie dood. Dat is ook de reden dat ik den duur echt m'n eigen ding ben gaan doen en heel m'n hokjesgeest heb verworpen. Dat heeft me destijds heel goed gedaan.
    Vroeger maakte ik ook zo muziek, met als resultaat dat de boel niet af kwam en het allemaal pogingen werden om te klinken als (zonder succes vaak)...

Ik deel dat effe omdat het misschien goed is dat ook eens voor jezelf tegen het licht te houden.

Een reactie schrijven:

• djazid
    replied
    - Ik luister veel DJ-sets op YouTube en probeer productioneel minimaal zo goed te klinken
    Vergeet mixcloud niet, die is daarvoor

Een reactie schrijven:

• bombario
    replied
    Herkenbaar wat je schrijft en het weerhoudt me zelfs een beetje van nummers afmaken. Want waar doe ik het voor? Die paar likes op Soundcloud?

Wat ik me nu heb voorgenomen is dit:

- Ik concentreer me op 1 genre
    - Ik luister veel DJ-sets op YouTube en probeer productioneel minimaal zo goed te klinken
    - Eronder staan altijd de labels. Die verzamel ik in een Google Doc
    - Daar luister ik wat meer tracks van op YouTube
    - Als mijn muziek voldoende aansluit stuur ik een mail met link naar mijn Soundcloud-account

En vervolgens hoor ik niets. Maar ik blijf dit volhouden en mezelf verbeteren. Dat is volgens mij het enige dat je kunt doen, als je geen ambities hebt als DJ en geen tijd wil steken in social media. Zorgen dat ze uiteindelijk (hopelijk) niet meer om je heen kunnen.

Een reactie schrijven:

• e-Gloomy-nations
    replied
    knap hoor Dozart!

Een reactie schrijven:

• Dozart
    replied

nieuwste.
    Laatst gewijzigd door Dozart , 5 februari 2020, 00:00.

Een reactie schrijven:

• Dozart
    replied
    Dank jullie allen! Geeft me een positieve boost de boel op touw te gaan zetten.
    Binnenkort even nog een paar nummertjes 100% maken, en dan gaan we ervoor.
    Tijdje rondhangen in animatie/fotografiegroepen/fora is een goeie. Dank.

Een reactie schrijven:

• AdDM
    replied
    Originally posted by SlaveoftheWave View Post

Dozart, stuur je muziek naar labels die er bij passen. het zit een beetje in de hoek van de psychedelische chillout volgens mij
    Zou ook mijn advies zijn. Bij het snel doorluisteren van je tracks vind ik het in zijn stijl best releasewaardig - grappig, creatief en orgineel. Het gebrek aan mastering vind ik niet echt een struikelblok omdat je mixen prima in balans zijn. Een beetje masteringcompressie voor de oompfh misschien, verder niet te zwaar aan tillen.

Succes iig, aanhouder wint.

Een reactie schrijven:

• rudydnmr
    replied
    Dozart misschien ben je wel te bescheiden om jezelf te promoten,want er is toch niks mis met je muziek die ik op je kanaal zie,en die clips heb je toch zelf gemonteerd? Beetje beelden zoeken ,knippen en plakken,moet dan met een album hoes ook lukken. Misschien eens een paar weken op een animatie of fotografie forum rond gaan hangen,en wie weet ontmoet je daar wel iemand die indruk op jou maakt met zijn werk en andersom,jij op hem/haar
    Nou je maakt een goede indruk op mij,ik zal niet de enige zijn.
    en aan verspreiden van je werk is Spotify toch wel de mainstream toch?
    Zelfs mijn schoonmoeder kent spotify.
    zodra jij daar op staat kan zelfs mijn schoonmoeder kennis maken met je :p

Een reactie schrijven:

• e-Gloomy-nations
    replied
    https://drooble.com/gloomy

Een reactie schrijven:

• e-Gloomy-nations
    replied
    www.drooble.com is gratis, en ik heb op een paar maand tijd al een paar duizend luisteraars gehad, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik zeer veel feedback geef. Succes ermee!

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    Beautiful stranger is anders wel creme...

Een reactie schrijven:

• Robi
    replied
    Originally posted by kobuz View Post
    Je ontkomt er toch niet aan om wat moeite te moeten steken naast het muziek maken zelf. Het makkelijkste en goedkoopste is om het zelf uit te brengen bijvoorbeeld via https://amuse.io/. Daar heb ik een release uitgebracht dit jaar. Qua mastering ongeveer 3 tientjes per nummer kwijt geweest en artwork zelf gedaan. Als je niet daarnaast nog veel tijd steekt in het promoten ervan zal je alleen niet een groter publiek gaan trekken en je kosten dus ook niet terugverdienen helaas. Zelf doe ik dat dus niet en heb er dan ook genoegen mee dat het 'out there' is

Masteren, artwork, uploaden naar kanalen, promo, al dat soort taken kosten tijd en of geld. Dat gaat iemand anders (lees een label) niet zo maar voor nop voor je doen, zonder het vooruitzicht te hebben daar ook wat aan te kunnen verdienen. Wat tegenwoordig voor een label ook vrij lastig is lijkt me, dus zal je wel erg goed boven 'de rest' uit moeten steken als je demo's gaat rond sturen, dus een lange adem is hier wel handig.
    Moet me hier bij aansluiten, vooral ook bij de 2e alinea.

Zou www.3voor12.nl (lokaal?) evt geen goede optie kunnen zijn?

Een reactie schrijven:

• SlaveoftheWave
    replied
    Masteren, artwork, uploaden naar kanalen, promo, al dat soort taken kosten tijd en of geld. Dat gaat iemand anders (lees een label) niet zo maar voor nop voor je doen
    als een label je muziek accepteert doen die in veel gevallen gewoon de mastering, promo etc. ze willen namelijk een bepaalde consistente kwaliteit en image neerzetten

Dozart, stuur je muziek naar labels die er bij passen. het zit een beetje in de hoek van de psychedelische chillout volgens mij
    veel labels laten niets horen, luisteren niet eens, maar er zitten ook bij die dat wel doen, dus laat geen gehoor of afwijzing je er niet vanaf brengen toch weer wat naar een ander label te sturen.
    nogmaals belangtrijkst is dat het echt bij de sound van een label past, en dat is vaak nogal lastig bij wat meer eigenzinnige muziek

+ wat Disharmonic zegt, zoek de niche voor jou muziek en kijk of je het daar meer kan verspreiden. dan helpt het als het al goed gemasterd is natuurlijk.

Een reactie schrijven:

• egres
    replied
    Ik wil juist even meegeven als je voor een digital distributor kies (om dus je spullen op Spotify,beatport,apple music etc. te krijgen) informeer eerst heel goed op het internet en lees reviews want de meeste distributors zijn enkel uit op je geld en bieden niet altijd goede service.

Beter iets meer betalen dus,maar het kost geld..en niet zeker of je het er snel terug uithaalt,je moet veel streaming hebben voor het wat opbrengt.
    Als je heel veel albums/tracks hebt kan het wel interesant zijn.

Een reactie schrijven:

Working...
X