SEPT 19 Blowpipe Blow-Out Big Hare Mono-Poly HaraldAustbø Perfect Vacuum

mono-poly

Cheff Noodle
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
12.985
dennis-hoes-690x688.png


Morgen komt mijn eerste vinyl uit en dit te gelijk met 3 andere albums van andere artiesten.
Dit word een gezellige releae party met optredens etc bij Worm.

Blowpipe Records en WORM hebben elkaar gevonden met 4 bijzondere plaatuitgaven in het rijke spectrum van de Nederlandse avant-garde popmuziek. Van deze 4 zijn er 3 opgenomen in de eigen WORM/Klangendum Studio; een plek die volgestouwd is met oude en voorheen overbodige electronica, van 303, 808, 909 t/m de Synton Fenix Modular en de Arp 2600. Maar kleren maken niet de mens, evenmin als machines de muziek maken… de samenwerking tussen WORM en Blowpipe heeft drie zeer verschillende platen opgeleverd…

De presentatie van deze 4 albums vindt op 19 september plaats met unieke optredens van de bands.


Big Hare – Lucky Dip
Het frisse Utrechtse electronica duo maakt met LUCKY DIP trippy grooves voor de dansvloer.
Flarden Summer of Love klinken door, wat alleen via de DNA van de grootouders kan zijn doorgegeven.
Neen ! – geen nostalgia maar ozo vertrouwde lab-top grooves met ‘n hedendaagse twist en humor.

Harald Austbø – Ontwaak
Austbø levert met zijn debuut ONTWAAK een unieke melange van klassiek en alternatief af. Maatschappijkritische teksten ondersteunen zijn unieke muzikale spectrum. Waarbij Harald alle instrumenten incl. human beatbox voor eigen rekening neemt. Deze klassiek geschoolde cellist met een parallel carriere als acteur kan je dus ook in de theaters tegenkomen.

Mono-Poly – Testlab
Worm’s eigen sonic artist Dennis Verschoor fileert de mogelijkheden van de WORM Studio tot op het bod. Zijn 6 track LAB plaat is lucide, hypnotisch, dansbaar en meedogenloos. Na de opnamen van Testlab moest de Worm Studio gronding worden renoveert… Riemen vast dus.

Perfect Vacuum – I Must Not Think Bleak Thoughts
Bandnaam ontleend aan een boek van Stanislaw Lem (Stalker fame) – met recensies op niet bestaande boeken. PF is een samenwerking van Lukas Simonis en iemand die zich Dave Marsh noemt maar wellicht ook bekend is onder namen als L.Voag, Amos, Harmon Y Phraisier, Xentos en nog vele andere pseudoniemen. Ooit was hij een ‘Homosexual’. De plaat wordt volgespeeld door een keur aan echte en denkbeeldige vrienden. Na ‘A Guide to the Music of the 21th Century’ is dit alweer de tweede PF plaat deze eeuw.

Met popverkenningen op de WORMs batterijen vintage keyboards en synthesizers ligt hier een heerlijk draaibare plaat die klinkt als een optelling van alles wat de engelse avant-garde in de 70/80 jaren genietbaar maakte. Fragmentarisch en ozo poppy – cryptische teksten met ook hier gezonde maatschappijkritiek.



De huishoudelijke gegevens:

Big Hare – Lucky Dip (BP128 – 9 789059 397040)

Harald Austbø – Ontwaak (BP127 – 9 789059 396845)

Mono-Poly – Testlab (BP126 – 9 789059 396647)

Perfect Vacuum – I Must Not Think Bleak Thoughts (BP125 – 9 789059 396845)


Link1 https://worm.org/production/blowpipe...erfect-vacuum/
Link2 https://www.facebook.com/events/638918863239595/
 
Even een verhaaltje over mijn plaat.
Alles is opgenomen in de Waveform Research Centre.
Dit is mijn studio bij worm met alleen meet apparaten.
Beetje jaren 60 stijl maar dan gewoon moderne electronische muzkiek gemaakt.
Iedere tracks is een one take livejam zonder edits.
En in de studiio zijn geen sequencers, vca of envelope modules.
Ik heb getracht 6 verschillende stijlen tracks te maken met ritme en melodie.
Persoonlijk vind ik het geslaagd!
 
Back
Top