Mijn nieuwe releases

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Zaterdag as komt mijn nieuwe album uit.
Hier ga ik uiteraard nog links van plaatsen in dit topic.

Nu heb ik alvast al een soort van 'verzamel'-album uitgebracht met een aantal songtracks van Gardens of Hega en ook uit het verleden van 'voormalig acts' Gardens of Tivoli en Tivolica.
Vind het leuk om een soort van bundeling te hebben, van wat ik zoal ondermeer heb gemaakt en om hiervan een beeld te geven;
https://gardensofhega.bandcamp.com/a...ncient-gardens
 
Toffe onheilspellende track met mooie sounds. Als ik toch wat kritiek zou geven: bij 1m16 komt de beat er erg direct in, ik zou daar een riser in zetten of evt kijken of je in de laatste bar ervoor iets kan doen dat een soort van 'aan geeft' dat er wat meer aan gaat komen. Dat kan heel subtiel zijn overigens, hoeft geen EDM whitenoise geschreeuw te zijn natuurlijk ;)
 
Heb de volgende vraag.
Hoe kan ik voor meer luisteraars etc zorgen, voor Spotify, Soundcloud, Youtube etc?
Vooral bij Soundcloud vind ik het opvallend dat ik (vooral de laatste dagen) weinig luisteraars meer heb.
Vind dit wel erg jammer.
Heb ergens wel het gevoel dat ik dit kan gaan verbeteren, maar weet even niet hoe.....
 
Wil volgende maand een mini album (van 4 of wellicht 5 tracks) gaan uitbrengen en in februari een volledig album.
Bij laatstgenoemde weet ik even niet goed of deze uit 8 of 10 tracks zou moeten gaan bestaan.
Ik vind het belangrijk dat de luisteraar zijn aandacht goed blijft vasthouden en wellicht zijn 10 tracks toch wel wat te veel (waardoor het album te langdradig kan gaan worden).
Ook aangezien de songtracks best lang zijn (gemiddeld toch wel ruim 5 minuten).
Ben behoorlijk aan het dubben en twijfelen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat zouden jullie me kunnen aanraden?


Hier alvast wat voorproefjes;

https://soundcloud.com/gardensofhega/inside-out

https://soundcloud.com/gardensofhega/transcedence-going-interstellar
 
Ik zou eerlijk gezegd gewoon doen wat voor jou het fijnst aanvoelt en niet te veel bedenken wat je denkt dat anderen willen. Hoe lastig dat ook kan zijn natuurlijk ;)
 
hoi kobuz,

Daar heb je wel gelijk in.
Ben toch even benieuwd naar ervaringen hiermee.
Ik ben van mening dat kwaliteit boven kwantiteit gaat en dat teveel songtracks en een te lange speelduur kan gaan vervelen oid.
Dat is iets waar ik momenteel toch nog wat over twijfel.
 
Laatst gewijzigd:
10 x 5 minuten is 50 minuten. Dat vind ik niet zo heel lang voor een album. Sowieso moet natuurlijk wel de kwaliteit boven kwantiteit staan inderdaad. Ik zou dan eerder een nummer skippen omdat je aan de kwaliteit ervan twijfelt, dan aan het feit of daardoor je album te lang wordt. Toffe voorproefjes trouwens!
 
ik vind 3 kwartier naar een album van gordon & replay luisteren al best lang hoor.
een album van ongeveer een uur vind ik wel een mooie tijd hoor.
 
Goeie tracks. Vooral Inside Out springt er uit voor mij.
Wat je vraag over het aantal nummers op een album betreft, begrijp ik je getwijfel. Ikzelf zou eerder voor 8 tracks gaan, want een te lang album wordt vaak niet helemaal beluisterd.
 
Back
Top